Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025 | Petr Prokopec
U čtyř kruhů stále nepochopili, co je táhne ke dnu, tak a jsou připraveni dál pracovat na svém sebepoškozování až do hořkého konce. Tedy pokud dříve firmu neopustí Gernot Döllner, který ani teď není připraven sebevražedné strategii jednoznačně zamávat.
Audi TT bylo součástí nabídky německé automobilky po dlouhých pětadvacet let. Za tu dobu vzniklo ve třech generacích, z nichž hlavně ta první se stala doslova kultem. Nicméně Němci se rozhodli, že jejich budoucnost je čistě elektrická, načež tomuto plánu začali podřizovat úplně všechno. Od příštího roku tak již neměl být představen jediný nový spalovací vůz, tři léta po příchodu nové dekády pak měl skončit i jejich prodej.
Tento plán navzdory příšerným výsledkům kupodivu pořád platí, jakkoli automobilka neochotně naznačuje, že ho možná nezvládne realizovat. Zejména její šéf, po jehož odvolání voláme už pěkných pár pátků, se zdá být totálně odtržený od reality a dál sní o čistě o elektrické budoucnosti během pár let. I proto si vysnil návrat TT ve formě elektromobilu.
Něco takového jen potvrzuje, že v Ingolstadtu stále ještě nosí na očích růžové brýle se zelenými rámečky, skrze které realitu stále nevidí. Elektrický pohon totiž od zákazníků dostává košem obecně, vůbec nejvíce je však averze publika patrná ve sportovním segmentu. Stačí si koneckonců jen uvědomit, že vůbec první produkční Rimac Nevera byl dodán zákazníkovi v srpnu 2022. Od té doby ale Chorvaté stále ještě nedokázali rozprodat produkci čítající pouhých 150 exemplářů, a to je to to nejlepší, co si lze s elektrickým pohonem koupit, jde o vůz ověnčený mnoha rekordy.
Elektrické TT by však na kontě nemělo jediný, tedy rozhodně ne takový, aby to zvrátilo smýšlení davů. Přesto všechno by jej Döllner rád protlačil do výroby. „Věřím tomu, že Audi by v nabídce mělo mít sporťák. Je to součást firemního DNA, jen musíme najít ten správný způsob a načasování, jak jej začlenit do našeho portfolia,“ uvedl pro Auto Express. Klíčové jej přitom dle něj rychlodobíjení, se kterým však stávající koncernovou architekturu MEB nelze spojit. I proto bude třeba vyčkat na novou platformu SSP, která ale před rokem 2027 nedorazí.
„Pokud se bavíme o skutečných závodních vozech, pak dle mně jediný správný pohon je ten spalovací nebo hybridní. Ale pokud jde o každodenní používání na normálních silnicích, pak tu rozhodně vidím přesun k elektrické éře. Z dlouhodobého úhlu pohledu je totiž pro elektrické sporťáky místo, ne v rámci okruhového využití, ale při přejezdu Alp nebo při zábavné jízdě po okreskách,“ uvedl Döllner s tím, že nutné ovšem bude dobíjení takovým tempem, abyste během jedné zastávky na kafe dokázali dočerpat plnou kapacitu.
Problém je však v tom, že aby takový sporťák byl opravdu zábavný, je třeba, aby byl lehký. To by ovšem vyžadovalo malé baterie, s nimiž bude spojen opravdu jen velmi nízký reálný dojezd, zvláště pokud byste chtěli využít plný potenciál hnacího ústrojí. V té chvíli by vám ovšem Audi neskutečně zvýšilo tlak, neboť byste dávali jednu kávu za druhou. A i s větším paketem byste si nejspíše uhnali infarkt, navíc by s ním byla spojena vyšší hmotnost a tedy nižší zábava. Nakonec ani 800voltová architektura v případě rychlosti nezvládne zázraky, spalovací auta jsou v jiné dimenzi.
Lze už jen zmínit, že pokud by se TT skutečně vrátilo, jeho designovou stránku by na povel dostal Massimo Frascella, nový šéfdesignér značky, kterého Audi přetáhlo od Jaguaru a Land Roveru. Ten by se přitom měl nechat inspirovat vzhledem původní generace, očekávat bychom ale měli i zapuštěné kliky, digitální zpětná zrcátka a další „fígle“ k optimalizování aerodynamiky. Přijde vám to jako lákavý koktejl? Nás hlavně kvůli onomu elektrickému pohonu, který se do sportovního segmentu opravdu nehodí, opravdu moc neláká.



Původní TT se stalo doslova kultovním autem, nepřekvapí proto, že by se jím značka chtěla inspirovat. Ovšem jen v rámci designu, pod kapotu by totiž měl nepochopitelně zamířit elektrický pohon. Foto: Audi
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před hodinou
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 3 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 4 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 6 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
