Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi přiblížilo práci svých profesionálních čichačů, od rána do večera dělají jediné
15.5.2020 | Petr Prokopec
Působí to poněkud perverzně, je to ale seriózní práce, která má za cíl maximalizovat vaše pohodl uvnitř auta. V případě čtyř kruhů se o to stará tzv. Nasenteam.
Jakkoliv se to nemusí zdát na první pohled jasné, vůně patří mezi stěžejní faktory, které ovlivňují pocity z vlastnictví toho či onoho automobilu. Pokud se nad tím ovšem hlouběji zamyslíte, zjistíte, že je to logické. V běžném životě totiž na nás mnohem pozitivněji působí ti lidé, kteří nejsou s hygienou na kordy, než ti, ze kterých vychází smradlavý odér, ať je již jakéhokoliv původu. Stejným způsobem pak reagujeme i na auta. Ostatně nebýt toho, není tak úspěšný byznys s různými vůněmi do interiérů, do kterého se začaly začleňovat i mnohé automobilky.
My si dnes posvítíme na Audi, které v roce 1985 založilo tzv. Nasenteam. Tedy nosní tým neboli zkrátka divizi, jejíž zaměstnanci nedělají od rána do večera pomalu nic jiného, než očichávají části nových aut čtyř kruhů. Zatímco sklo, keramika či kovové doplňky je mohou nechat skoro chladnými, veškeré ostatní materiály již prochází opravdu náročným testem. Pětice lidí totiž musí zajistit, aby výsledná vůně byla co nejvíce neutrální. K tomu jim slouží stupnice se šesti úrovněmi od bezpachové až po neúnosnou míru.
Sklo či kovy přitom spadají do první, ovšem aby prošlo takové čalounění, je zapotřebí, aby v hodnocení skončilo nejhůře na třetí úrovni. Čtvrtá zvaná iritující je totiž již neakceptovatelná pro produkční vozy. Nejde přitom jen o samotné materiály, ale třeba i o chemikálie v nich obsažené. Kůže tak může nakonec zápachem připomínat rybí olej, zatímco z koberečků lze cítit cibuli. To je samozřejmě nepřípustné, proto dané produkty dostávají palec dolů a je třeba přijít s něčím novým.
„Na vrcholu naší hierarchické pyramidy je blaho zákazníka, přičemž podstatná je v tomto ohledu právě vůně. Pokud je klienty hned na úvod podráždí nepříjemné odér, nebude již nadále pozitivně vnímat veškeré další komfortní prvky vozu. Bude totiž značně rozčílený v důsledku onoho zápachu,“ uvádí Heiko Lüssmann-Geiger, který je součástí týmu čichačů Audi již od počátku nového milénia. A dodává, že již úvodní závan může rozhodnout o tom, zda zákazník auto objedná či nikoliv.
Lüssmann-Geiger dále zmiňuje, že cílem není vyvinout auto, které je zcela oproštěno od jakékoliv vůně. Místo toho Nasenteam hledá neutrální odér. Testování tedy probíhá v pěti krocích, kdy tím prvním je očichání celého vozu. Druhým je pak separované prověřování jednotlivých komponentů, třetím pak hledání materiálu, který je zodpovědný za nejpronikavější a nejméně příjemné pachy. Číslem čtyři je očichání nového materiálu a jeho vliv na daný díl, pátým pak finální analýza.
Celý proces tedy opravdu není jednoduchý a může zabrat i dlouhou dobu, zvláště pokud se nedaří nalézt hlavně onu náhradu nepříjemně páchnoucího materiálu. Nicméně bez toho není daný vůz schválen od produkce. Pokud jste si tedy pořídili po onom roce 1985 nové Audi, rozhodně by vám nemělo smrdět. A nebo tým čichačů selhal...



Audi má speciální tým čichačů, kteří mají zaručit, že se ve vozech značky budete cítit nadmíru pohodlně
Zdroj: Audi
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 2 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva