Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auta, která najíždí v průměru nejvíce km: Škoda má v první desítce hned dva modely
13.10.2020 | Petr Prokopec
Žebříček aut s průměrně nejvyššími ročními kilometrovými nájezdy v Německu je docela překvapivý. Tamní značky ani modely v něm zdaleka nehrají prim.
Tradičním diskuzním tématem není jen výkon automobilů, jejich spotřeba či rychlost, ale i nájezd. Zvláště pak v kombinaci s informacemi o výdajích. Díky tomu totiž snadno můžete usoudit, zda daný vůz je či není spolehlivý a zda stojí za koupi. Platí to tedy alespoň u aut určených pro denní ježdění, na cokoli exotického se pochopitelně vztahují jiná měřítka.
Právě proto se dnes podíváme na to, v jakých autech lidé jezdí nejčastěji a do kterých naopak usedají nejméně často. Za sestavením žebříčků stojí německá společnost Verivox, která zajišťuje pojištění automobilů pro tamní motoristy a roční kilometrový nájezd je sledovanou informací u každé smlouvy. Ze své pozice tak má velmi dobrý přehled o tom, jaké vozy toho kolik najezdí v rukou soukromých majitelů.
Statisika tedy pomíjí nájezdy s firemními auty, což statistiku na jednu stranu trochu deformuje, neboť zde neuvidíme záplavy služebních Passatů a podobných aut. Na tu druhou ji ale přibližuje lidem, které výše zmíněné skutečně zajímá. Protože co vám jako soukromému majiteli řekne, s jakými vozy jezdí za docela jiných podmínek a okolností řidiči služebních aut?
Přes tento aspekt by člověk čekal, že žebříčku budou vládnout značky jako Audi, BMW, Mercedes a Volkswagen s vozy jako A6, řada 5, třída E a Passat, které jsou na dlouhé štreky stavěné, ať už si je koupí kdokoli. Jenže realita je jiná a za vítězi mezi výrobci i „jednotlivci“ je třeba vyrazit z Německa do zahraničí.
Začneme automobilkami, v tomto ohledu je ostatně překvapení největší. Čelo žebříčku totiž opanoval Land Rover, tedy značka, která v dřívějších letech prodejně sice rostla, ovšem stále není na takové úrovni jako třeba BMW a v poslední době spíše strádá. Její vozy navíc navštěvují servisy častěji než konkurence, kvůli horší logistice a zásobování je pak jejich pobyt mimo silnici i relativně delší. Je proto překvapivé, že jejich majitelé dosahují průměrného nájezdu 16 019 kilometrů za rok.
Tím ovšem náš údiv zdaleka nekončí, ani na dalších příčkách žebříčku zaměřeného na německé silnice totiž nenajdeme německé značky. Druhé je totiž Volvo, třetí Jaguar, čtvrté Subaru, pátá Škoda a šestá Dacia. Teprve poté přichází na řadu Audi a BMW, v obou případech se však roční průměrný nájezd zastavil lehce nad 12 500 kilometry. Ve srovnání s Land Roverem tak německé značky zaostávají o čtvrtinu, v případě takového Jaguaru pak o zhruba 1 500 km.
Ani velká kočka z Coventry přitom nepatří na trhu mezi největší hráče či takové výrobce, jejichž vozy by byly pomalu neprůstřelné - ostatně v mnoha studiích Land Rover a Jaguar okupují spodní příčky škály. Jak ovšem dodává šéf Verivoxu Wolfgang Schütz, tyto značky si zároveň kupují lidé, kteří jsou nadšenými řidiči. A proto často vůz volí jako primární dopravní prostředek i na delší vzdálenosti, zatímco majitelé BMW ve větší míře preferují třeba letadla.
Tento fakt poněkud narušuje auru mnichovské automobilky jakožto sportovního výrobce, ovšem BMW nám již mnohokrát dokázalo, že se od svých kořenů hodně vzdálilo. U takové Škody či Dacie je ale důvod vysokého nájezdu již o trochu jiný, spojitost má totiž s provozními náklady. Spotřeba je totiž u těchto aut nižší, stejně jako pojištění či náklady na servis. Jak jsme již zmínili, do svého srovnání byly zahrnuty pouze privátní vozy, takže ani služební Škody tady statistiky nenarušily.
Po výše zmíněném naopak nepřekvapí, že nejnižší nájezd je spojen se sporťáky či třeba značkami již nedostupnými v Evropě. Na konto Porsche totiž připadá 9 091 km ročně, na majitele Saabu pak 9 929 km a na Daihatsu jen 8 067 km.
Přesunout se můžeme k jednotlivým modelům, ani v tomto případě ale nebude o překvapení nouze. Lídrem se totiž stal Seat Exeo, tedy sedan a kombík, jenž Španělé vyráběli v letech 2008 až 2013 na platformě staršího Audi A4. Zrovna prodejního úspěchu s ním pak sice nedosáhli, pro samotný koncern ale tento model mohl být přínosem, neboť u něj došlo na recyklaci již zaplaceného.
Stejně jako mezi značkami se pak situace vyvíjí i u zbytku pořadí, na vrcholných příčkách tedy najdeme i britské či švédské vozy, tedy konkrétně Volvo XC60 a Jaguar XF. Tato dvojice ovšem byla překonána Škodou Superb a zejména Mercedesem GLE, který v průměru dává 17 286 kilometrů ročně. To vskutku není malá porce, zvláště v porovnání s Porsche - Boxster totiž ročně najezdí jen 6 885 km, 911 pak o trochu více (7 044 km). A do nejlepší desítky se dostala ještě jedna škodovka - Kodiaq s 16 076 km za rok.
Česká automobilka tak může být poctěna tím, že soukromí majitelé její auta využívají poměrně intenzivně, ze srovnatelných vozů se v pořadí nejlepších modelů objevuje jen i40 od Hyundai a Insignia od Opelu. Pochopitelně, extrémy budou jinde, někteří dokáží najet s autem i přes 200 tisíc km za rok, ale průměrná cifra o vhodnosti toho kterého modelu na velmi pravidelné využívání řekne jistě více.
Značky aut s nejvyššími průměrnými nájezdy km za rok v Německu
Data: Verivox, Grafika: Autoforum.cz
Modely aut s nejvyššími průměrnými nájezdy km za rok
Žebříček průměrného ročního nájezdu kilometrů jednotlivých aut a značek v Německu je docela překvapivý. Data: Verivox, Grafika: Autoforum.cz
První místo mezi značkami obsadil Land Rover. Foto: Land Rover
Mezi modely pak boduje již léta nevyráběný Seat Exeo. Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Velmi vysoko je pak i Škoda - jako značka je pátá, Superb je pak třetí a Kodiaq devátý
Zdroj: Verivox
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 38 minutami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 2 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 3 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva