Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalony dostaly poslední ránu, značky ruší účast i na tom nejslavnějším z nich
22.1.2020 | Petr Prokopec
Největší světové autosalony už nějaký čas ztrácí svůj lesk, dlouho jsme ale tvrdili, že jejich definitivní konec přijde až v momentě, kdy svatá přestane být výrobcům i Ženeva. Přesně to se nyní děje.
Pokud dění v automobilovém světě sledujete déle než dekádu, nejspíše si vzpomínáte, jak vypadaly autosalony před rokem 2008. Někdy až opulentním prezentacím vystavila stopku globální ekonomická krize, po jejímž vypuknutí automobilky musely škrtat, kde se jen dalo. Stavidla se sice později začala opět postupně uvolňovat, doby největší slávy ale evidentně byly ty tam. Vlivem dalších faktorů byla mračna na obzoru stále temnější a první zlom přiděl v roce 2016. Tehdy byl náhle zrušen autosalon v Lipsku, neboť hned 17 značek odvolalo krátce před jeho zahájením svou účast.
Když se exodus začal postupně přesouvat i do dalších let a na další místa, začalo být v podstatě každému naprosto jasné, že zlatý věk autosalonů je u konce. Nedotknutelnou se v tu chvíli zdála být pouze Ženeva přičemž nebylo troufalé říkat, že pokud pro automobilky přestane být nezbytnou účast i na této akci, bude to pro autosalony poslední rána. A přesně tu nyní zjevně dostávají.
Jakkoliv ženevský autosalon odstartuje již za pouhých šest týdnů a dříve bylo obvyklé, když si vystavovatelé stánky rozebrali už rok předem, Švýcaři mají nyní k dispozici stále volné prostory. Vedle toho navíc vyplouvá na povrch stále více jmen, se kterými se na výstavišti nesetkáme. Svou účast už oficiálně zrušily Peugeot, Lamborghini a Tata Motors s přidruženými značkami. A dá se předpokládat, že spolu s nimi nedorazí do Ženevy ani další automobilky, které to teprve oznámí. Důvodů je hned několik, většinu z nich ale momentálně neslyšíme poprvé.
Lamborghini se od nynějška hodlá zaměřovat spíše na separátní prezentace, kdy se nebude muset dělit o slávu s konkurencí. Podle Peugeotu se autosalony víceméně staly přežitkem. Inovace takových show je minimální, neustále jde jen vozy postávající na koberci. To sice k oslovení publika po dlouhou dobu stačilo, dnešní fanoušci a zákazníci však chtějí víc. A to jim autosalony nedopřávají.
Dá se přitom předpokládat, že stejně jako Peugeot se k celé záležitosti postaví i Citroën a Opel, jenž patří do téže skupiny PSA. A rozsáhlý bude také exodus koncernu Tata Motors. Sami Indové budou v Ženevě chybět vůbec poprvé od roku 1998, do švýcarské metropole pak nedorazí ani Jaguar a Land Rover, které chyběly už loni. Dle oficiálního vyjádření Taty důvodem absence novinek, těch však Indové mají relativně dost a ukáží je třeba za dva týdny v Novém Dillí.
V tuto chvíli je zřejmě jen otázkou času, kdy některý z některých velkých světových autosalonů oznámí svůj konec. Ženevu samozřejmě v tuto chvíli na mysli nemáme, přeci jen se jedná o velkou akci, která úbytek vystavovatelů ještě pár let přežijí. Menší akce ale už mají na kahánku. Jak Audi, tak BMW i Mercedes již oznámily, že budou chybět v dubnu v New Yorku, VW pro změnu nedorazí na podzim do Paříže. Zlatá éra je skutečně minulostí.



Peugeot se loni v Ženevě ukázal s novou Dvěstěosmičkou...
...zatímco Lamborghini představilo Huracán EVO Spyder...
...a Tata Motors koncept H2X či nový Altroz. Ani jedna tato značka však letos do švýcarské metropole nedorazí
Zdroje: Geneva International Motor Show, Peugeot, Tata Motors, Lamborghini
Bleskovky
- Zaseknutí obří lodi Ever Given má následky i v oblastech, kde by vás to ani nenapadlo
včera - Nové Rychle a zběsile ukázalo v upoutávce víc ze svého děje, je čím dál absurdnější
15.4.2021 - Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
14.4.2021 - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
14.4.2021 - Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
13.4.2021
Nejdiskutovanější články
- Ford oznámil 30 000 svých zaměstnanců, že už nemusí chodit do práce
18.3.2021 (47) - Šéf automobilky bez okolků řekl, co může mít za následek britský zákaz aut na benzin a naftu
20.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1) - Šéf Audi říká, že vývoj elektromobilů zamíří opačným směrem, než si většina lidí myslí
16.2.2021 (1) - Popularita Ferrari mezi obyčejnými lidmi se dramaticky propadá, firma udělala spoustu chyb
4.3.2021 (1) - Nejprodávanější čínské SUV už se vyrábí v Evropě, za 450 tisíc nabízí, co Škoda za milion
4.3.2021 (1) - Němci proklepli nejoblíbenější českou ojetinu, varují hlavně před třemi problémy
21.3.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Petice proti zavedení normy Euro 7 04:07 - Sovovic
- Chlubítko univerzální 23:28 - Stepan
- Přituhuje 20:58 - ctrl_j
- Politický koutek 20:01 - řidičBOB
- Rapid 1.0 TSI - oprava v autorizovaném servise - NÁZOR 19:50 - Ben
- Cyklistické vlákno 13:26 - pavproch
- Onboard videa 13:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 16.4.2021 - řidičBOB
- Rychlodotazy 16.4.2021 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 16.4.2021 - M.Z.