Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Frankfurtský autosalon dostal asi poslední ránu, s jeho návratem už nepočítejme
24.9.2019 | Petr Prokopec
Už tak rozpačitý dojem z letošního Frankfurtu korunovalo to poslední, co jej ještě mohlo zachránit - zájem návštěvníků. Také ten byl prachbídný, návrat za dva roky je tak velmi nepravděpodobný.
Již nějakou tu chvíli naznačujeme, že zlatý věk autosalonů je u konce. Doba se zkrátka změnila a lidé se stále více spokojují s virtuálními dojmy z toho či onoho. Jakkoliv se tedy těší na odhalení té či oné novinky, samotnou prezentaci si chtějí užít spíše z tepla domova, než aby vyrazili na několik set kilometrů dlouhou cestu, která je drahá a nekomfortní. Jasně patrné to bylo letos ve Frankfurtu, o kterém jsme už psali, že se přinejmenším jako slavná mezinárodní auto show možná letos konal naposledy.
Tehdy jsme zmiňovali, že rozpačitý dojem může ještě spravit zájem z řad „fyzických návštěvníků”, ani ten se ale nedostavil. Finální účet říká, že na letošní Frankfurt dorazilo pouze 560 tisíc lidí, což je opravdu málo i ve srovnání s předchozím ročníkem, kdy show navštívilo 810 tisíc návštěvníků. A je to rovněž citelný pokles oproti roku 2009, kdy do hesenské metropole dorazilo zhruba 850 tisíc lidí. V té době se přitom svět nacházel v těžké ekonomické recesi a řada lidí si aktivity jako návštěvy autosalonů odpustila. Přesto však byla účast o více než třetinu vyšší, než tomu bylo v letošním roce, kdy je na tom svět ekonomicky velmi dobře
Nezájem lidí pramení i z nezájmu automobilek, výstavní plocha se zmenšila o 16 procent. Kupříkladu hala 7, která běžně byla vyhrazena italským automobilkám, tentokrát zela prázdnotou. Respektive se v ní nacházeli pouze dělníci a vysokozdvižné vozíky, a to z důvodu příprav další akce. Řada lidí tak vůbec neměla důvod na autosalon chodit, třeba fanoušci Ferrari by tam neviděli vůbec nic.
Nyní je otázkou, co se stane dále. Když se podíváme na konkrétní jména vystavovatelů, jež na autosalonu chyběla, najdeme mezi nimi hlavně francouzské značky. Loni v Paříži pak pro změnu absentovali spíše Němci. Jak se tedy zdá, střídající se motor show začíná dostávat spíše lokální charakter. Je proto dost možné, že napříště se organizátoři budou soustředit už jen na odhalování domácích pokladů před domácím publikem. A jakákoliv účast ze zahraničí bude jen bonusem.
Stejně tak se ale může stát, že Frankfurt a Paříž zaniknou úplně. Automobilky totiž již hezky dlouho zmiňují, že přítomnost na autosalonech pro ně už nemá žádný přínos. Kromě vysokých nákladů se totiž musí dělit o pozornost s konkurencí. Není tedy překvapivé, že spíše začínají volit své vlastní akce, které je vyjdou levněji a snadno si tak ukradnou svých 15 minut slávy. A že peněženku otevřou jen v případě Ženevy, která se vůči změnám zdá být imunní. Zatím.
Oproti předloňskému roku letos ve Frankfurtu chyběla pětina výrobců i třetina publika. Není tedy překvapivé, že se začíná mluvit o definitivním konci show
Zdroj: Internationale Automobil Ausstellung
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva