Frankfurtský autosalon dostal asi poslední ránu, s jeho návratem už nepočítejme

Už tak rozpačitý dojem z letošního Frankfurtu korunovalo to poslední, co jej ještě mohlo zachránit - zájem návštěvníků. Také ten byl prachbídný, návrat za dva roky je tak velmi nepravděpodobný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Frankfurtský autosalon dostal asi poslední ránu, s jeho návratem už nepočítejme

24.9.2019 | Petr Prokopec

Frankfurtský autosalon dostal asi poslední ránu, s jeho návratem už nepočítejme

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už tak rozpačitý dojem z letošního Frankfurtu korunovalo to poslední, co jej ještě mohlo zachránit - zájem návštěvníků. Také ten byl prachbídný, návrat za dva roky je tak velmi nepravděpodobný.

Již nějakou tu chvíli naznačujeme, že zlatý věk autosalonů je u konce. Doba se zkrátka změnila a lidé se stále více spokojují s virtuálními dojmy z toho či onoho. Jakkoliv se tedy těší na odhalení té či oné novinky, samotnou prezentaci si chtějí užít spíše z tepla domova, než aby vyrazili na několik set kilometrů dlouhou cestu, která je drahá a nekomfortní. Jasně patrné to bylo letos ve Frankfurtu, o kterém jsme už psali, že se přinejmenším jako slavná mezinárodní auto show možná letos konal naposledy.

Tehdy jsme zmiňovali, že rozpačitý dojem může ještě spravit zájem z řad „fyzických návštěvníků”, ani ten se ale nedostavil. Finální účet říká, že na letošní Frankfurt dorazilo pouze 560 tisíc lidí, což je opravdu málo i ve srovnání s předchozím ročníkem, kdy show navštívilo 810 tisíc návštěvníků. A je to rovněž citelný pokles oproti roku 2009, kdy do hesenské metropole dorazilo zhruba 850 tisíc lidí. V té době se přitom svět nacházel v těžké ekonomické recesi a řada lidí si aktivity jako návštěvy autosalonů odpustila. Přesto však byla účast o více než třetinu vyšší, než tomu bylo v letošním roce, kdy je na tom svět ekonomicky velmi dobře

Nezájem lidí pramení i z nezájmu automobilek, výstavní plocha se zmenšila o 16 procent. Kupříkladu hala 7, která běžně byla vyhrazena italským automobilkám, tentokrát zela prázdnotou. Respektive se v ní nacházeli pouze dělníci a vysokozdvižné vozíky, a to z důvodu příprav další akce. Řada lidí tak vůbec neměla důvod na autosalon chodit, třeba fanoušci Ferrari by tam neviděli vůbec nic.

Nyní je otázkou, co se stane dále. Když se podíváme na konkrétní jména vystavovatelů, jež na autosalonu chyběla, najdeme mezi nimi hlavně francouzské značky. Loni v Paříži pak pro změnu absentovali spíše Němci. Jak se tedy zdá, střídající se motor show začíná dostávat spíše lokální charakter. Je proto dost možné, že napříště se organizátoři budou soustředit už jen na odhalování domácích pokladů před domácím publikem. A jakákoliv účast ze zahraničí bude jen bonusem.

Stejně tak se ale může stát, že Frankfurt a Paříž zaniknou úplně. Automobilky totiž již hezky dlouho zmiňují, že přítomnost na autosalonech pro ně už nemá žádný přínos. Kromě vysokých nákladů se totiž musí dělit o pozornost s konkurencí. Není tedy překvapivé, že spíše začínají volit své vlastní akce, které je vyjdou levněji a snadno si tak ukradnou svých 15 minut slávy. A že peněženku otevřou jen v případě Ženevy, která se vůči změnám zdá být imunní. Zatím.


Frankfurtský autosalon dostal asi poslední ránu, s jeho návratem už nepočítejme - 1 - Frankfurt Motor Show 2019 zive foto 01Frankfurtský autosalon dostal asi poslední ránu, s jeho návratem už nepočítejme - 2 - Frankfurt Motor Show 2019 zive foto 02Frankfurtský autosalon dostal asi poslední ránu, s jeho návratem už nepočítejme - 3 - Frankfurt Motor Show 2019 zive foto 03Frankfurtský autosalon dostal asi poslední ránu, s jeho návratem už nepočítejme - 4 - Frankfurt Motor Show 2019 zive foto 04Frankfurtský autosalon dostal asi poslední ránu, s jeho návratem už nepočítejme - 5 - Frankfurt Motor Show 2019 zive foto 05
Oproti předloňskému roku letos ve Frankfurtu chyběla pětina výrobců i třetina publika. Není tedy překvapivé, že se začíná mluvit o definitivním konci show

Zdroj: Internationale Automobil Ausstellung

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.