Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala
16.11.2019 | Petr Prokopec
Neuvěřitelně staře rázem vypadá jen před pár lety výrazně faceliftovaná Octavia třetí generace. Novinka vedle ní boduje každým detailem, zvenčí i uvnitř.
O nové Škodě Octavia se nejspíše bude mluvit ještě dlouho. Proč? Pro celý svět možná sice jde jen o malý krůček, pro mladoboleslavskou automobilku se však jedná o zásadní posun. Stačí totiž vedle sebe dát snímky třetí a čtvrté generace, a rázem je patrné, že rozvor sice zůstal shodný, ovšem jinak nezůstal kámen na kameni. Jak jsme přitom zmínili již dříve, design české novinky není až tak úplně originální, neboť zvenčí připomene nedávné modely Audi a uvnitř zase pár let staré Mercedesy. Jako letitý ale vůbec nevypadá, právě naopak začala náhle archaickým dojmem působit předchůdkyně.
Je přitom možná až paradoxní, že pro třetí generaci vyznívá srovnání nejlépe při pohledu zepředu, a to vlastně díky dvojitým světlometům. Ty dodávají Octavii špetku moderny, bez které by rázem působila přesně tak, jak by vedení koncernu VW Group požadovalo. Tedy jako nízkonákladová značka. Novinka oproti tomu převzala čelní masku Škody Scala, na kterou navazují jednolitá a úzká světla. Jelikož přitom kapota působí jako výrazně se svažující, budí Octavia dojem nízkého a širokého vozu.
Pozvolna se můžeme přesunout na bok, kde je třeba pozornost věnovat hlavně zadnímu sloupku. Do toho daleko výrazněji zasahuje boční okno a navozuje dojem většího sklonu. Octavia nyní vypadá spíše jako čtyřdveřové kupé než sedan, což má na svědomí i zvýšení boční linie Tornado propojující přední a zadní světla. Dveře z toho důvodu rozbíjí více křivek a prolisů než dosud. Znovu je pak třeba zmínit dojem nízkého vozu, jakkoliv čtvrtá generace fakticky do výšky narostla, a to z 1 465 na 1 470 milimetrů.
Dynamičtější styl kromě toho napomáhá maskovat větší převisy, liftback totiž povyrostl to délky o 19 a kombík o 22 mm. Je ovšem třeba zmínit, že právě posun boční linie a užší prosklení si vyžádalo příchod větších litých kol. Není tedy překvapivé, že Škoda začala pro tento model nabízet i devatenáctky, které byly dříve vyhrazeny pouze variantě RS. Povinným minimem se tak nově stávají alespoň osmnáctky, bez nich bude Octavia působit daleko horším dojmem.
Dostáváme se k zádi, kde jsou rozdíly největší. Není přitom podstatné, zda jste větším fanouškem liftbacku či kombíku, v obou případech vypadá třetí generace rázem jak několik dekád starý vůz. Novinka se oproti tomu neztratí ani na parkovišti plném aut prémiových značek, za čímž stojí jak světlomety formující opět tradiční písmeno „C“, tak nápis Škoda nahrazující logo uprostřed víka karoserie. Značka tak ani nemusela vsadit na prolisy v okolí registrační značky.
Zajímavé je, že uvnitř Octavia stárne o trochu lépe než zvenčí. Interiér třetí generace ani po letech nepůsobí vyloženě zastaralým dojmem, jakkoliv tu máme řadu tlačítek a otočných ovladačů, které již neupřednostňuje soudobá móda. U novinky je tak většina funkční přístupná skrze centrální dotykový displej, byť Škoda u vyšších úrovní multimédií přichází i s praktickou pomocnou lištou.
Podtrženo sečteno, novinka vyhrává na plné čáře, to se ale dalo čekat. Nicméně Škoda se vytáhla daleko více, než kdokoliv byť jen doufal. Právě proto je nová Octavia zavalena chválou, přičemž i Němci by ji brali dokonce raději než spřízněný Volkswagen Golf, který by měl mít navrch. Očekávat lze tedy nemalé koncernové rozbroje, to ale není až tak důležité. Novinka je totiž venku a vůbec bychom se nedivili, kdyby změnila názor na Škodu i u lidí, kteří ji dosud bytostně nesnášeli.
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 1 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 2 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 3 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 4 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 5 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 6 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 7 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 8 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 9 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 10 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 11 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 12 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 13 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 14 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 15 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala - 16 - Skoda Octavia 2019 treti versus ctvrta generace 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nová Škoda Octavia válcuje předchozí generaci v každém směru. Dokonce natolik, že jí palce nahoru dávají i lidé, kteří dosud mladoboleslavské značce na chuť nepřišli
Foto: Škoda Auto
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před hodinouUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva