Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley chystá nový vrchol na bázi Mulsanne, pro něj pak elektrický pohon
11.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chystají radikální přírůstky do své nabídky. Za vším můžeme hledat stále přísnější emisní regulace i snahu o zvýšení zisku.
Bentley Mulsanne rozhodně není vozem, který, přestože spadá pod křídla koncernu Volkswagen Group, bychom mohli označit za „lidový“. Jeho cena startuje na 272 tisících Eur (cca 7,36 milionu korun), přičemž každý zákazník do jednoho ji skrze příplatkovou výbavu a zakázkové doplňky posouvá ještě výše. Pro značku z toho samozřejmě plyne nemalý zisk, nicméně to prodejnímu oddělení evidentně nestačí. Proto Bentley chystá nový vrchol nabídky.
Rozhodně přitom nemáme očekávat pouze novou verzi Mulsanne s unikátním čalouněním či lakem. Místo toho by mělo jít o sérii 50 až 100 vozů, které pouze využijí architekturu modelu Mulsanne. Rolf Frech, technický šéf značky, řekl, že „to nutně nemusí znamenat, že půjde o větší model než Mulsanne“. Dle něj totiž „existují další možnosti, jak v této exkluzivní oblasti posunout laťku“.
Kromě toho Frech prozradil, že nový model dostane svůj vlastní název a že rozhodně nepůjde o kabriolet. Spíše o sérii, která půjde ve stopách unikátní zakázkové varianty Grand Limousine by Mulliner. Pyšnit by se mohla i zcela odlišným pohonným ústrojím, neboť Bentley hodlá poslat do důchodu 6,75litrový osmiválec, jehož kořeny se táhnou zpátky k roku 1959.
Je přitom otázkou, zda Britové použijí rovnou dvanáctiválec, kterým by měl být osazen nástupce modelu Mulsanne, nebo odlišné ústrojí. To by navíc mohlo být alternativním, neboť značka chce ještě v této generaci osadit svou vlajkovou loď elektromotorem (či spíše elektromotory). Za vším přitom můžeme hledat přísnější emisní regule, zvláště ty čínské.
„V současnosti jsou tu indicie, dle kterých plnohodnotné elektrické ústrojí bude jediným způsobem, jak se bude možné dostat do center některých měst v Číně,“ uvádí věci do souvislostí produktový a marketingový šéf značky Hans Holzgartner. Ačkoliv tak Bentley nehodlá postavit mimo hru hybridy, musí přijít i s elektrickou verzí.
Nejde ale jen o Čínu, obdobně začínají dle Holzgartnera smýšlet i některé evropské země, zejména pak Německo. Z toho důvodu Bentley evidentně urychlilo vývoj a plně elektrickou verzi nejspíše představí v řádu měsíců. Negativních reakcí zákazníků se neobává, dané ústrojí má totiž velkému a těžkému sedanu vyhovovat lépe než motor V8.
„S vozem o velikosti Mulsanne je vše stejně hlavně věcí točivého momentu. Přísun elektrické energie - nálož výkonu v nízkých otáčkách, takřka neslyšitelný projev a velká jemnost - to vše nám vyhovuje,“ dodává Holzgartner, dle kterého pro takové sporťáky je alternativní ústrojí nevyhovující kvůli těžkým bateriím a ztrátě charakteru.
Nicméně i přesto produktový šéf naznačuje u elektromobilů jisté těžkosti, zvláště ve vyšších otáčkách, kdy se kupříkladu osmiválec u varianty Mulsanne Speed projevuje zvučným soundtrackem. Toho by Bentley chtělo dosáhnout také u elektrické verze, ke slovu tak nejspíše přijde zvukový generátor.
Více informací se snad dozvíme záhy, přeci jen jde o zásadní mezník v historii značky. Před námi je navíc srpnové Pebble Beach, říjnová Paříž a listopadové Los Angeles, tedy hned tři významné motoristické show, kde by Bentley mohlo vystoupit s konceptem či rovnou produkční verzí.











Bentley Mulsanne dostane elektrické ústrojí, na jeho bázi navíc vznikne nová limitovaná edice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 2 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
