Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GT Speed 2012 odhaleno, je to nejrychlejší Bentley vůbec
20.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Teprve před pár hodinami jsme vám nabídli první uniklé snímky nového Conti GT Speed. Teď už vám o něm můžeme říci vše podstatné.
Když se nám do rukou dostaly uniklé fotky nového Bentley Continental GT Speed, měli jsme jisté pochybnosti o tom, jestli zachycují právě tento vůz. Rychle se ale ukázalo, že pochyby nebyly na místě - sama automobilka totiž už vůz oficiálně představila a světe div se, čtyři ze sedmi uvolněných snímků jsou přesně těmi, které jsme mohli vidět s předstihem.
Po vizuální stránce si u Bentley s touto novinkou opravdu příliš nevyhráli, když zvenčí i zevnitř jsou změny ještě méně výrazné než u dosavadního provedení stejné verze. V případě zevnějšku zahrnují pouze jinou (a to ještě nevýrazně) výplň masky chladič a dalších otvorů pro vstup chladícího vzduchu, nový design kol z lehkých slitin a vyšperkování koncovek výfuků jakýmisi zářezy na jejich vnitřní straně. Uvnitř je pak vozu vlastní dokonce „jen” nejvyšší provedení z řady Mulliner zahrnující to nejlepší dostupné čalounění a obložení palubní desky. Toť vše.
Jak jsme ale očekávali, pravé novinky se nacházejí v útrobách vozu, jakkoli i zde jsou překvapivé asi jako písek na Sahaře. Vůz dostal v prvé řadě posílený šestilitrový dvanáctiválec s přeplňováním dvěma turbodmychadly, který se může pochlubit výkonem až 460 kW (625 koní) při 6 000 ot./min, maximum točivého momentu činí 800 Nm a tkví v blíže neupřesněných otáčkách. Jde tak znovu o 50 koní navíc oproti dvanáctiválcovému Conti GT stejně jako u dosavadního provedení.
Nezůstalo ale jen u „přifouknutí” výkonu. Agregát je spojen s novou osmistupňovou převodovkou ZF (GT V12 zůstává šestikvalt) s kratce odstupňovanými prvními sedmi převody, jež výkon posílá tradičně na obě osy přes mezinápravový diferenciál Torsen, který mírně preferuje tu zadní. Hmotnost vozu zatím neznáme, měla by ale být nižší než u standardní verze, zřejmě o podobných 35 kilogramů jako dosud.
Díky tomu všemu se čas akcelerace GT Speedu z 0 na 100 km/h zlepšil o 3 desetiny sekundy na 4,2 s a maximální rychlost se posunula až k hranici 329 km/h. To z tohoto vozu dělá vůbec nejrychlejší sériově vyráběné Bentley všech dob, i když ne o mnoho - dosud tento vůz jezdil jen o 5 km/h pomaleji. Díky delšímu osmému kvaltu zmiňované převodové skříně se pak o 12 prpcent zlepšila i normovaná spotřeba - výslednou hodnotou 14,9 litru se ale Bentley chlubí jen velmi nesměle.
Aby novinka nenabídla jen lepší dynamiku v přímce, slibuje výrobce díky tužšímu zavěšení kol a celkově přepracovanému fungování jejich vzduchového odpružení více agility a ovladatelnosti, jenž se má postarat o to, že řidič bude více vtažen do hry. Pomoci tomu mají i nové pneumatiky Pirelli PZero o rozměrech 275/35 R21, jenž jsou u GT Speedu též novinkou.
Jak už nějaký čas víme, vůz si svůj veřejný debut odbude na festivalu rychlosti v GoodWoodu, který začíná na sklonku příštího týdne. Budou u toho Juha Kankunnen, Guy Smith a Derek Bell, všichni s cílem ukázat přímo divákům, co si budou moci koupit ještě před koncem letošního roku. Cenu vozu zatím neznáme, ale už vzhledem k termínu nasazení a charakteru vozu vůbec lze očekávat cifru schopnou konkurovat rovněž novému Astonu Martin Vanquish 2012.







Předchozí únik nelhal, toto je vážně nový Bentley Continental GT Speed 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 7 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 28 minutamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před hodinouFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 4 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva