Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Flying Spur W12 S je nejrychlejší čtyřdveřové Bentley, překoná i TGV
7.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové zvedli výkon dvanáctiválce na 635 koní. Stovku tak nyní 2,5 tuny vážící limuzína zdolá za 4,5 sekundy, zaujmout chce ale i v zatáčkách.
Bentley Flying Spur přišlo na svět již v roce 2005, tehdy ještě jako plnohodnotný člen rodiny Continental. O osm let později následovala výrazná modernizace, která přinesla nejen odlišný design, ale také statut samostatného modelu. Zpočátku přitom byla limuzína k mání pouze s dvanáctiválcovým motorem, předloni ovšem dorazil také osmiválec. A pro letošek jsme se dokonce dočkali výkonnější verze motoru V8.
Tím ovšem rozšiřování portfolia „létající ostruhy“ nekončí, neboť na pařížské motor show bude debutovat provedení W12 S. Virtuálně si ovšem tuto novinku můžeme představit již nyní, přičemž prezentaci odstartujeme v motorovém prostoru. Zde i nadále trůní šestilitrový dvanáctiválec biturbo, jeho výkon však vzrostl na 635 koní a točivý moment na 820 Nm.
Díky tomuto posílení se verze W12 S stala nejrychlejším produkčním čtyřdveřovým Bentley všech dob, neboť jako první zvládá překonat metu 200 mph (321,8 km/h). Konkrétně se rozjede až na 325 km/h, čímž v rámci dopravních prostředků překonává i francouzské rychlovlaky TGV, které v běžném provozu jezdí rychlostí maximálně 320 km/h. Stovku tento vůz zdolá za 4,5 sekundy, a tak je vůči základnímu dvanáctiválci rychlejší o jednu desetinu, vůči ostřejšímu osmiválci o dvě desetiny.
Výkon je standardně přenášen na všechna čtyři kola, nicméně Bentley favorizuje 60 procenty zadní nápravu. Dosaženo tak má být sportovnějšího charakteru jízdy, k čemuž přispívá také specificky naladěný podvozek s odlišnou kalibrací tlumičů a stabilizačního systému. Na přání lze pak objednat karbon-keramické brzdy s černými či červenými třmeny.
Vyjma těchto mechanických novinek se vrcholná dvanáctiválcová verze dočkala i lehkých kosmetických retuší, jenž spočívají především v příchodu černě lakovaných doplňků (čelní maska, kryty zpětných zrcátek a zadní difuzor) a 21palcových litých kol. Mimo to bylo zatmaveno pozadí předních i zadních světlometů. Přibyla také loga W12 S.
Uvnitř je možné počítat s novým tříramenným volantem, který doplňují pádla řazení. Dále tu máme odlišné prošívání, již zmiňovaný odkaz na novou variantu na hlavových opěrkách sedadel či pouze tomuto provedení zasvěcené dekory s „hodinářským“ motivem. Na přání je pak možné sáhnout po karbonových doplňcích.
Dodávky nového provedení, jenž stejně jako základní dvanáctiválec váží 2 475 kilogramů, odstartují v závěru letošního roku. Cenu automobilka prozatím nezveřejnila, nízká ovšem rozhodně nebude. Již verze Flying Spur W12 totiž startuje na 153 300 GBP (cca 4 941 500 Kč).










Nové Bentley Flying Spur W12 S dostalo do vínku 635 koní, se kterými zvládne až 325 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
VW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před hodinouSsangYongu v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 2 hodinamiSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
před 4 hodinamiLand Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
před 5 hodinamiPo léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva