Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Flying Spur W12 S je nejrychlejší čtyřdveřové Bentley, překoná i TGV
7.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové zvedli výkon dvanáctiválce na 635 koní. Stovku tak nyní 2,5 tuny vážící limuzína zdolá za 4,5 sekundy, zaujmout chce ale i v zatáčkách.
Bentley Flying Spur přišlo na svět již v roce 2005, tehdy ještě jako plnohodnotný člen rodiny Continental. O osm let později následovala výrazná modernizace, která přinesla nejen odlišný design, ale také statut samostatného modelu. Zpočátku přitom byla limuzína k mání pouze s dvanáctiválcovým motorem, předloni ovšem dorazil také osmiválec. A pro letošek jsme se dokonce dočkali výkonnější verze motoru V8.
Tím ovšem rozšiřování portfolia „létající ostruhy“ nekončí, neboť na pařížské motor show bude debutovat provedení W12 S. Virtuálně si ovšem tuto novinku můžeme představit již nyní, přičemž prezentaci odstartujeme v motorovém prostoru. Zde i nadále trůní šestilitrový dvanáctiválec biturbo, jeho výkon však vzrostl na 635 koní a točivý moment na 820 Nm.
Díky tomuto posílení se verze W12 S stala nejrychlejším produkčním čtyřdveřovým Bentley všech dob, neboť jako první zvládá překonat metu 200 mph (321,8 km/h). Konkrétně se rozjede až na 325 km/h, čímž v rámci dopravních prostředků překonává i francouzské rychlovlaky TGV, které v běžném provozu jezdí rychlostí maximálně 320 km/h. Stovku tento vůz zdolá za 4,5 sekundy, a tak je vůči základnímu dvanáctiválci rychlejší o jednu desetinu, vůči ostřejšímu osmiválci o dvě desetiny.
Výkon je standardně přenášen na všechna čtyři kola, nicméně Bentley favorizuje 60 procenty zadní nápravu. Dosaženo tak má být sportovnějšího charakteru jízdy, k čemuž přispívá také specificky naladěný podvozek s odlišnou kalibrací tlumičů a stabilizačního systému. Na přání lze pak objednat karbon-keramické brzdy s černými či červenými třmeny.
Vyjma těchto mechanických novinek se vrcholná dvanáctiválcová verze dočkala i lehkých kosmetických retuší, jenž spočívají především v příchodu černě lakovaných doplňků (čelní maska, kryty zpětných zrcátek a zadní difuzor) a 21palcových litých kol. Mimo to bylo zatmaveno pozadí předních i zadních světlometů. Přibyla také loga W12 S.
Uvnitř je možné počítat s novým tříramenným volantem, který doplňují pádla řazení. Dále tu máme odlišné prošívání, již zmiňovaný odkaz na novou variantu na hlavových opěrkách sedadel či pouze tomuto provedení zasvěcené dekory s „hodinářským“ motivem. Na přání je pak možné sáhnout po karbonových doplňcích.
Dodávky nového provedení, jenž stejně jako základní dvanáctiválec váží 2 475 kilogramů, odstartují v závěru letošního roku. Cenu automobilka prozatím nezveřejnila, nízká ovšem rozhodně nebude. Již verze Flying Spur W12 totiž startuje na 153 300 GBP (cca 4 941 500 Kč).










Nové Bentley Flying Spur W12 S dostalo do vínku 635 koní, se kterými zvládne až 325 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 3 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 4 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 6 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub