Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Flying Spur W12 S je nejrychlejší čtyřdveřové Bentley, překoná i TGV
7.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové zvedli výkon dvanáctiválce na 635 koní. Stovku tak nyní 2,5 tuny vážící limuzína zdolá za 4,5 sekundy, zaujmout chce ale i v zatáčkách.
Bentley Flying Spur přišlo na svět již v roce 2005, tehdy ještě jako plnohodnotný člen rodiny Continental. O osm let později následovala výrazná modernizace, která přinesla nejen odlišný design, ale také statut samostatného modelu. Zpočátku přitom byla limuzína k mání pouze s dvanáctiválcovým motorem, předloni ovšem dorazil také osmiválec. A pro letošek jsme se dokonce dočkali výkonnější verze motoru V8.
Tím ovšem rozšiřování portfolia „létající ostruhy“ nekončí, neboť na pařížské motor show bude debutovat provedení W12 S. Virtuálně si ovšem tuto novinku můžeme představit již nyní, přičemž prezentaci odstartujeme v motorovém prostoru. Zde i nadále trůní šestilitrový dvanáctiválec biturbo, jeho výkon však vzrostl na 635 koní a točivý moment na 820 Nm.
Díky tomuto posílení se verze W12 S stala nejrychlejším produkčním čtyřdveřovým Bentley všech dob, neboť jako první zvládá překonat metu 200 mph (321,8 km/h). Konkrétně se rozjede až na 325 km/h, čímž v rámci dopravních prostředků překonává i francouzské rychlovlaky TGV, které v běžném provozu jezdí rychlostí maximálně 320 km/h. Stovku tento vůz zdolá za 4,5 sekundy, a tak je vůči základnímu dvanáctiválci rychlejší o jednu desetinu, vůči ostřejšímu osmiválci o dvě desetiny.
Výkon je standardně přenášen na všechna čtyři kola, nicméně Bentley favorizuje 60 procenty zadní nápravu. Dosaženo tak má být sportovnějšího charakteru jízdy, k čemuž přispívá také specificky naladěný podvozek s odlišnou kalibrací tlumičů a stabilizačního systému. Na přání lze pak objednat karbon-keramické brzdy s černými či červenými třmeny.
Vyjma těchto mechanických novinek se vrcholná dvanáctiválcová verze dočkala i lehkých kosmetických retuší, jenž spočívají především v příchodu černě lakovaných doplňků (čelní maska, kryty zpětných zrcátek a zadní difuzor) a 21palcových litých kol. Mimo to bylo zatmaveno pozadí předních i zadních světlometů. Přibyla také loga W12 S.
Uvnitř je možné počítat s novým tříramenným volantem, který doplňují pádla řazení. Dále tu máme odlišné prošívání, již zmiňovaný odkaz na novou variantu na hlavových opěrkách sedadel či pouze tomuto provedení zasvěcené dekory s „hodinářským“ motivem. Na přání je pak možné sáhnout po karbonových doplňcích.
Dodávky nového provedení, jenž stejně jako základní dvanáctiválec váží 2 475 kilogramů, odstartují v závěru letošního roku. Cenu automobilka prozatím nezveřejnila, nízká ovšem rozhodně nebude. Již verze Flying Spur W12 totiž startuje na 153 300 GBP (cca 4 941 500 Kč).









Nové Bentley Flying Spur W12 S dostalo do vínku 635 koní, se kterými zvládne až 325 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
před 6 hodinami
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před hodinou
Číňané začali v novém prodávat rodinné SUV za 275 tisíc, které sveze i 7 lidí. Ovládá se pomocí gest
před 2 hodinami
Max Verstappen bude dál potají jezdit s číslem 1, použil variaci na starý trik
před 4 hodinami
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát i Dacií
před 5 hodinami
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
