Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Flying Spur 2013: facelift oficiálně bez osmiválce, zato s výkonem 625 koní
20.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Britská novinka není jen výkonnější, ale také o 50 kg lehčí. Více než mechanika byl pozměněn interiér, kde je na 600 nových prvků.
Tak Bentley nakonec všem spekulantům pěkně vypálilo rybník. Také my jsme původně počítali s představením inovovaného Bentley Flying Spur ve dvou verzích - osmiválcové a dvanáctiválcové. Tím by byla kopírována nabídka dvoudveřového kupé a kabrioletu, jenže na ženevském stánku značky nakonec uvidíme jen jediný model. A sice ten, který ke svému pohonu užívá šestilitrový motor W12 se dvojicí turbodmychadel. Čtyřlitrová pohonná jednotka s deaktivací poloviny válců tak v portfoliu britské značky bude chybět, tedy alespoň prozatím. Překvapením nakonec je i to, že Bentley výkon dvanáctiválce hned v základním provedení naladil na 625 koní, které odpovídají potenciálu modelu Continentalu GT Speed. Zároveň se tak stává nejvýkonnějším čtyřdveřovým modelem, jaký kdy opustil brány továrny v Crewe.
Výkon ovšem není vše. Proto Bentley pohonnou jednotku spřáhlo s osmistupňovým automatem ZF, který je schopen přeřadit během 0,2 sekundy. Díky použití odlehčených materiálů pak navíc oproti předchozí generaci poklesla hmotnost o 50 kg (navzdory čtyřprocentnímu navýšení tuhosti karoserie), což se projevilo i na žíznivosti nižší o 13 %. V průměru by tak nový Flying Spur měl jezdit za 14,7 l/100 km. Ovšem jen za předpokladu, že nebudete zkoušet zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy nebo nejvyšší rychlost 322 km/h.
Výkonnostním změnám byl samozřejmě přizpůsoben podvozek. Namísto sportovnosti, kterou Bentley zřejmě hodlá přisoudit pouze dvoudveřovým modelům, ovšem došlo k navýšení pohodlí. Pružiny jsou totiž vpředu měkčí o 10 % a vzadu o 13 %. S tím souvisí i změkčení stabilizátorů (o 13 procent vpředu a 15 procent vzadu) nebo odlehčení pouzder ramen zavěšení (o pětadvacet procent ve všech rozích). Modifikovány pak byly elektrické tlumiče, překalibrována stabilizační kontrola a nově naladěno řízení.
Výsledkem tak není jen rychlejší a úspornější vůz, ale také mnohem komfortnější. To dokazují i kvalitnější tlumící materiály včetně akustických skel a panelů zakomponovaných do podlahy. Vylepšeno bylo rovněž těsnění dveří, na méně hlučnou notu byly naladěny také výfuky. Pneumatiky nových standardních 19palcových kol (za příplatek jsou i dvacítky či jednadvacítky) pak mají vyšší bočnice, díky kterým dochází k lepší absorpci silničních nerovností.
Ještě více se měnilo v interiéru, kde naleznete na 600 nových komponentů včetně sedadel, která je možné objednat ve čtyřmístné nebo pětimístné konfiguraci. Ta zadní lze nastavit až ve 14 směrech, přičemž již ve standardu nechybí vyhřívání a chlazení. Za příplatek pak bude k mání multimediální paket, který zahrnuje pevný disk o kapacitě 64 GB, dva 10palcové LCD monitory v opěrkách předních sedadel nebo plnohodnotné připojení k internetu.
Cestující vpředu pak těží z osmipalcového dotykového displeje, satelitní navigace, připojení Bluetooth nebo nového zábavního systému. Konfrontováni přitom budou se slunečními clonami, klikami dveří a loketními opěrkami, které byly s některými ovladači jako jediné převzaty z předchozí generace. S ohledem na takřka stejné rozměry (novinka je pouze o 5 mm delší a o 70 mm vyšší) pak zůstal zachován i objem zavazadelníku (475 l).
Do prodeje nové Bentley Flying Spur zamíří již letos v létě, přičemž základní cenu automobilka oznámí právě v Ženevě - velké změny oproti současnosti ale nepředpokládáme. V případě nespokojenosti se standardní výbavou budete moci sáhnout do programu Mulliner, od příštího roku by pak dvanáctiválcový model mohl dostat posilu v podobě osmiválce a nabušenější verze Speed. To ale zatím oficiálně potvrzeno nebylo.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Nové Bentley Flying Spur dorazí zpočátku překvapivě jen s dvanáctiválcem. Jeho výkon ovšem bude naladěn na 625 koní. Mimo to novinka přichází s luxusnějším interiérem, kde najdete na 600 nových komponentů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před hodinou - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:17 - HondaMan
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz