Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Mulsanne: máme fotky prvního kusu pro ČR
25.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bentley Mulsanne možná není tou nejžhavější automobilovou novinkou, na české území se ale oficiálně podíval poprvé až letos. Máme fotky prvního kousku.
Uběhly již dva roky od chvíle, kdy Bentley poprvé ukázalo světu nový model Mulsanne, který v nabídce nahrazuje starší Arnage. Je to už spousta času, Britům ale trvalo až do poloviny loňského roku, než vůz uvedli na trh a k nám si klestil cestu další rok. Je tedy možné, že si jej někdo pořídil neoficiálně v zahraničí, první oficiálně dodaný kus na naše území ale čerstvě dorazil do Bentley Praha a my jsme dostali příležitost si jej alespoň trochu osahat. A nechtěli jsme si to nechat jen pro sebe.
Vzhledem k tomu, že předchozí redakční tým se Mulsanne příliš nevěnoval, určitě stojí za to připomenout si pár klíčových informací o samotném autě. Jde pochopitelně o limuzínu té nejvyšší třídy (délka 5 575 mm, šířka 1 926 mm, výška 1 521 mm a rozvor 3 266 mm), která má za cíl konkurovat hlavně Phantomu od Rolls Royce. Designově je jakýmsi kompromisem mezi předchozím, velmi klasickým Arnage a moderněji pojatým modelem Continental GTC. Vnitřek je laděn na konzervativní notu, nepochybujte ale o tom, že se pod tradičním hávem skrývá ta nejmodernější elektronika. Hovořit o jedinečném zpracování a těch nejlepších existujících materiálech, které slovo „imitace” vůbec nemají ve slovníku, snad ani není nutné.
Bez zajímavosti jistě není, že nabídka vozu skrývá neobyčejně široké možnosti individualizace. Při 114 standardně dostupných barevných odstínech karoserie a nekonečných možnostech volby zcela jedinečné barvy se při množství prodaných kusů tak tak stane, abyste potkali dva stejně nalakované Mulsanne, natož aby společných prvků bylo více. Plných 24 variant koženého čalounění opět doplněných o možnost individuální volby skýtající „prakticky nekonečnou paletu odstínů” jsou jen drobnou ukázkou toho, jak moc můžete své preference nechat projevit v interiéru. Jakou péči mu u Bentley budou věnovat dosvědčuje i to, že ruční montáži každého vnitřku nového Mulsanne věnují plných 170 hodin času.
Pod kapotou vozu se skrývá vskutku šlechetné osmiválcové srdce o objemu šest a tři čtvrtě litru produkující výkon až 512 koní při 4 200 ot./min. Pohodový charakter motor popisuje i točivý moment plných 1 020 Nm dostupných v mimořádně nízkých (pro jistotu: jde o zážehový motor) 1 800 ot./min. Síla agregátu míří přes osmistupňový automat ZF na kola zadní nápravy a pokud si nebudete dávat pozor na svou pravou nohu, dočkáte se zrychlení na stovku za 5,3 sekundy, na 160 km/h na 11,5 sekundy a nejvyšší rychlosti až 296 km/h. To vše v úctyhodném voze pro čtyři s hmotností 2 585 kg. Kombinovaná spotřeba ve výši 16,7 litru na 100 km při takové jízdě asi platit nebude, ale s tím už se zřejmě majitel vyrovná.
Na cestách se o vás bude starat nejen luxusní interiér a výkonná pohonná jednotka, ale i vzduchové odpružení kol s plynule nastavitelnou tuhostí. A když jsme u nastavitelnosti, je třeba dodat, že systém Drive Dynamics Control umožňuje řidiči nastavit si chování vozu podle svého i v mnoha dalších ohledech.
Pokud vás toto všechno zaujalo, můžete si Mulsanne zajít prohlédnout do Bentley Praha a klidně si jej i objednat. Základní cena vozu činí v tuto chvíli (odvíjí se od kurzu eura) 7,8 milionu Kč včetně DPH. A nebo jej skouknout alespoň na přiložených fotografiích, tento konkrétní kousek přijde na 8,38 milionu. Samotné snímky nejsou úplně dokonalé, na podvečerním focení v showroomu by bylo přece jen třeba trochu lepší výbavy, než jsme měli k dispozici. Ale věříme, že pohled na první český Mulsanne oceníte i tak. Však auto s cenovkou přes osm milionů se nevidí každý den...







































Toto je první oficiálně dovezený Bentley Mulsanne v ČR
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. včera 15:00
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 15.12.2025
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry 15.12.2025
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike 15.12.2025
Nejnovější články
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
včera
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
včera
Porsche dokonalo obrat, své chystané elektrické sporťáky předělává na elektrický pohon ve všech verzích
včera
Živá témata na fóru
- Genesis 12.17. 02:17 - Rose Barton
- Rychlodotazy 12.17. 00:56 - abgx1
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- BMW Divize 12.16. 15:47 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
