Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley zvažuje menší a dostupnější kupé, zařadilo by se pod Continental GT
22.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Britský výrobce se zamýšlí nad potenciální možností navýšení prodejů. Jednou z budovaných cest bude nejmenší kupé osazené osmiválcovými motory.
Bentley má bezesporu dost velké ambice na to, aby konkurovalo těm nejdražším automobilkám. Po vzoru Ferrari, Lamborghini a McLarenu hodlá začít nabízet exkluzivnější edice v rámci nové zakázkové divize Mulliner, která poslouží všem, pro které je „běžné“ Bentley nedostatečně exkluzivní. K tomu se také hodlá stát posledním mohykánem na trhu dvanáctiválcových modelů. Jenomže tohle ani to předtím nejsou zrovna cesty, které by vedly ke generování podstatně vyšších prodejních čísel, třebaže k většímu zisku z konkrétních modelů ano. Ta schůdnější přeci jen povede přes masovější modely.
I když rozhodně nečekáme, že by bylo levné (a že nebude), připravované SUV rozhodně může další prodejní čárky obstarat a přitáhnout ke značce všechny, pro něž nebude Cayenne nové generace dostatečně „cool”. Jenomže u Bentley nebude stačit ani to, poněvadž se začaly objevovat informace o menším kupé, které by se jakožto čtvrtý model zařadilo v hierarchii pod současný Continental GT Speed. Samozřejmě nejen rozměry, ale také příznivějšími cenovkami.
Britové v současnosti tuto alternativu pečlivě zvažují, nic tedy ještě není na beton jisté. Pokud by však projekt dostal nakonec zelenou, novinka by se objevila výhradně s osmiválcovými vidlicovými motory. Tento vůz by se pak mohl cenově i výkonově porovnávat s vyššími specifikacemi vozů od Porsche nebo Aston Martinu. Pokud bychom byli přesnější, pak se Bentley zamýšlí nad konkurencí pro Porsche 911 Turbo - i když pochází ze stejného koncernu, dále pak třeba pro Aston Martin V8 Vantage a nebo plánovaný baby McLaren P13.
Vezmeme-li v potaz, že v největší míře ubližuje dynamickým schopnostem a agilitě Continentalu GT dlouhodobě vysoká provozní hmotnost, mohla by být menší alternativa mnohem jezdivějším a obratnějším vozem i se slabšími motory. Bentley asi nestvoří ekvivalent k Porsche 911 GT3, ale přeci jen by se tak mohl posunout od komfortu a pohodlí blíže ke sportování. Takovému vozu definitivně nezbývá než fandit.
Menší kupé od Bentley by se cenami mohlo posunout na roveň Porsche 911 a nejlevnějších Astonů, což nám spolu s lepší agilitou dává docela zajímavé vyhlídky
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nejčtenější články
Stellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
25.9.2025
Čistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
25.9.2025
Další velký dodavatel automobilek krachuje, je v insolvenci. Má největší pobočku v Česku, zaměstnává 4 500 lidí
25.9.2025
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025
Hacker provalil specifikace nové nejlevnější Tesly, bude to auto oholené až úplně na kost
25.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
