Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley zvažuje menší a dostupnější kupé, zařadilo by se pod Continental GT
22.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Britský výrobce se zamýšlí nad potenciální možností navýšení prodejů. Jednou z budovaných cest bude nejmenší kupé osazené osmiválcovými motory.
Bentley má bezesporu dost velké ambice na to, aby konkurovalo těm nejdražším automobilkám. Po vzoru Ferrari, Lamborghini a McLarenu hodlá začít nabízet exkluzivnější edice v rámci nové zakázkové divize Mulliner, která poslouží všem, pro které je „běžné“ Bentley nedostatečně exkluzivní. K tomu se také hodlá stát posledním mohykánem na trhu dvanáctiválcových modelů. Jenomže tohle ani to předtím nejsou zrovna cesty, které by vedly ke generování podstatně vyšších prodejních čísel, třebaže k většímu zisku z konkrétních modelů ano. Ta schůdnější přeci jen povede přes masovější modely.
I když rozhodně nečekáme, že by bylo levné (a že nebude), připravované SUV rozhodně může další prodejní čárky obstarat a přitáhnout ke značce všechny, pro něž nebude Cayenne nové generace dostatečně „cool”. Jenomže u Bentley nebude stačit ani to, poněvadž se začaly objevovat informace o menším kupé, které by se jakožto čtvrtý model zařadilo v hierarchii pod současný Continental GT Speed. Samozřejmě nejen rozměry, ale také příznivějšími cenovkami.
Britové v současnosti tuto alternativu pečlivě zvažují, nic tedy ještě není na beton jisté. Pokud by však projekt dostal nakonec zelenou, novinka by se objevila výhradně s osmiválcovými vidlicovými motory. Tento vůz by se pak mohl cenově i výkonově porovnávat s vyššími specifikacemi vozů od Porsche nebo Aston Martinu. Pokud bychom byli přesnější, pak se Bentley zamýšlí nad konkurencí pro Porsche 911 Turbo - i když pochází ze stejného koncernu, dále pak třeba pro Aston Martin V8 Vantage a nebo plánovaný baby McLaren P13.
Vezmeme-li v potaz, že v největší míře ubližuje dynamickým schopnostem a agilitě Continentalu GT dlouhodobě vysoká provozní hmotnost, mohla by být menší alternativa mnohem jezdivějším a obratnějším vozem i se slabšími motory. Bentley asi nestvoří ekvivalent k Porsche 911 GT3, ale přeci jen by se tak mohl posunout od komfortu a pohodlí blíže ke sportování. Takovému vozu definitivně nezbývá než fandit.
Menší kupé od Bentley by se cenami mohlo posunout na roveň Porsche 911 a nejlevnějších Astonů, což nám spolu s lepší agilitou dává docela zajímavé vyhlídky
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 8 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 25 minutami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před hodinou
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
