Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3.0 CSL Hommage R je okruhová verze znovuzrozené legendy
14.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Duchovní nástupce legendárního CSL zásobuje řidiče informacemi přímo v hledí přilby. A jeho sedadla jsou součástí monokoku z karbonu.
Pro mnichovskou automobilku jsou akce Concours d'Elegance srdeční záležitostí. Zvláště ta květnová, která se koná na březích jezera Lago di Garda. Nyní tu ovšem máme polovinu srpna, pročež se přesuneme z Itálie do amerického Pebble Beach. Zde se totiž BMW nehodlá blýsknout pouze modelem M4 GTS, který je nadmíru blízký sériové výrobě, ale také studií 3.0 CSL Hommage R. Ta vzešla z předchozího konceptu CSL Hommage, který se ukázal právě v květnu v Itálii. Zatímco ovšem v rámci akce Concorso d'Eleganza Villa d'Este šlo o „silniční“ provedení, dnes máme tu čest s okruhovým speciálem.
Zvenčí se přitom novinka klaní duchovnímu předchůdci v podobě BMW 3.0 CSL. Máme tu tedy sněhobílou karoserii, se kterou dorazily válečné barvy mnichovského sportovního oddělení. Oproti „italskému“ konceptu byla lehce modifikována čelní maska, mimo to nechybí ani rozměrné lízátko z uhlíkových vláken. Na bocích si pak můžeme povšimnout 21palcových litých kol vyvedených ve zlaté barvě s černými vložkami, zatímco záď zdobí diody a výrazný spoiler.
Více než na modifikace exteriéru se ovšem BMW zaměřilo na interiér, kde dominantou jsou karbonová sedadla. Ta jsou součástí monokoku vyrobeného rovněž z uhlíkových vláken, což logicky napomáhá tuhosti, navýšena je i ochrana samotného jezdce. Ten má navíc k dispozici rovněž bezpečnostní klec, hasicí systém nebo tlačítko, kterým lze jediným stisknutím deaktivovat veškerou elektroniku vozu.
Kromě toho si můžeme povšimnout také dřevěného obložení palubní desky, které tu ovšem není pro okrasu, nýbrž slouží jako informační displej a s mapou tratě Laguna Seca z roku 1975 odkazuje na svého předchůdce. Ryzí modernou je pak digitální přístrojový štít, který ovšem poskytuje pouze sekundární informace jako časy na jedno kolo, celkový čas od zahájení závodu nebo současnou pozici vozu na trati.
Primární obrazovkou je unikátní head-up displej, který se stal součástí hledí závodní helmy. V jeho případě může řidič počítat s informacemi o rychlosti, otáčkách nebo zařazeném převodovém stupni. O pohonném ústrojí se ovšem tisková zpráva nezmiňuje, doprovodná fotogalerie pouze odhaluje přítomnost systému e-boost, který dozajista slouží hlavně k rekuperaci brzdné a možná i kinetické energie.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že BMW se kromě samotného vozu zaměřilo ve spolupráci se značkou Puma také na samotnou závodní kombinézu a obuv. Kupříkladu švy overallu jsou tedy podsvícené a dopředu dávají najevo příchod informací, které budou proudit směrem od sloupku řízení přes ruce řidiče až po ono zmiňované hledí helmy.
BMW 3.0 CSL Hommage R se na první sadě fotek předvádí ve společnosti svého slavného duchovního předchůdce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 9 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 5 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 7 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 8 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 9 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva