Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 4 Cabrio 2014 oficiálně odhaleno, je o 300 kg těžší než kupé
13.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový kabriolet řady 4 sází na tatáž řešení jako trojkový předchůdce, včetně výrazné nadváhy. Manuál ale nabídne ke všem motorům.
V automobilové žurnalistice dříve existovala odhalení překvapivá a odhalení nepřekvapivá. Dnes se ovšem, až na nepatrné výjimky, můžeme bavit jen o odhaleních nepřekvapivých a velmi nepřekvapivých, přičemž to dnešní patří mezi výspu těch druhých. BMW už v červnu představilo nové čtyřkové kupé a i bez znalosti čehokoli dalšího bylo jasné, že se z něj brzy stane také čtyřkový kabriolet. Pro pochybující tu případné byly špionážní fotky prakticky nemaskovaných aut, pro lidi bez fantazie neoficiální ilustrace a pro nevěřící Tomáše pak nakonec i únik oficiálního katalogu.
Nové čtyřkové Cabrio prostě není ničím neznámým, tím vás ale nechceme odradit od čtení následujících řádek. BMW totiž vůz právě dnes kompletně představilo a pár zajímavých informací se v jeho tiskových materiálech najde - třeba o řešení střechy, hmotnosti, dynamice, dostupných verzích nebo nakonec i cenách. Tak si to všechno pojďme projít.



Začneme-li u „kabrioletového specifika” číslo jedna, tedy střechy, pak je třeba nejprve říci, že se automobilka podržela kdysi módního trendu plechových střech a i z nového kabrioletu udělala spíše kupé-kabriolet. Podle nás to nejšťastnější řešení není, neboť vozu přidává citelné kvantum hmotnosti, navíc v dost nevhodných místech (buď v nejvyšším nebo skoro nejzazším bodě karoserie), o eleganci auta v případě natažené (vyskládané?) střechy je navíc možné s úspěchem pochybovat. O čem ale pochybovat možné není, je každodenní praktičnost takového řešení - plechovou střechu vám těžko rozřežou nožem, stejně tak hůře propustí do interiéru okolní zimu.
BMW se navíc chlubí tím, jak tomuto řešení mezigeneračně pomohlo, když jeho vnitřní uspořádání snižuje vnitřní hluk o citelné 2 decibely. Střechu je navíc možné natahovat za jízdy, což u pevných řešení není zcela obvyklé, třebaže to platí jen do 18 km/h. Samotné stažení pak proběhne za 20 sekund. Nebyla by to německá automobilka, kdyby od svých „prémiových konkurentů” něco neobšlehla, a tak asi nepřekvapí, že BMW pro svou skalpovanou čtyřku nabízí jakousi obdobu „vzduchové šály” od Mercedesu, tedy možnost proudění teplého vzduchu na váš krk z konstrukce sedadel při jízdě se staženou střechou.
Z dalších zajímavostí můžeme zmínit, že v zavřené stavu má součinitel aerodynamického odporu karoserie hodnotu 0,28, v otevřeném 0,33, což jsou solidní čísla, v obou případech znovu lepší než dříve. Zavazadelník se pak mezigeneračně zvětšil o 20 litrů a nabízí buď 370 litrů (střecha nahoře) nebo 220 litrů (střecha dole) pro golfové hole a spol. Pro pořádek pak ještě dodáme rozměry vozu, které činí 4 638 mm na délku, 1 825 mm na šířku a 1 384 mm na výšku, rozvor náprav má hodnotu 2 810 mm. Překvapí někoho, že je 26 mm delší, o 43 mm širší a má o 50 mm větší rozvor než dosavadní generace? Asi ne.
Přesuneme-li se od rozměrů k hmotnostem, pak nás čeká černá minutka, neboť vůz podobně jako dosud připomene Otesánka. Oproti na pohled podobně vyhlížejícímu kupé je přibližně o 300 kilogramů těžší, což je ohromný, více než 20procentní rozdíl. Z dostupných verzí, kterými pro začátek budou 420d, 428i a 435i, tak budou první dvě jmenované vážit 1 755 kilogramů, jediná šestiválcová pak 1 815 kilogramů. A to je třeba dodat, že se jedná o holé základy s manuálními převodovkami a pohony zadních kol. Dostat hmotnost takového 435i xDrive s automatem a pár příplatky k dvoutunové hranici jistě nebude těžké...
Tím už jsme okusili specifikace jednotlivých verzí, které překvapí už svobodou volby. Předchozí generace 335i Cabrio E93 se vyznačovala mj. tím, že byla k mání pouze s automatem, tohle ale BMW - v rozporu s aktuálními obecnými i vlastními trendy - kupodivu mění. Všechny varianty čtyřkového kabrioletu jsou tak k mání s šestistupňovými, přímo řazenými převodovkami, automaty jsou k dispozici jen za příplatek. Všechna následující data tak odpovídají verzím s manuálem a pohonem zadních kol, čtyřkolky budou rovněž dostupné na přání, i když zprvu (od března 2014) jen pro verzi 428i Cabrio.
Základní 420d Cabrio k tomuto přidává svých 184 koní, které znamenají akceleraci na stovku za 8,2 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. Hodnota kombinované spotřeby je typicky bavorská, takže značně optimistická - 5,1 litru nafty na 100 km.
Výše postavená 428i Cabrio vrhá do hry 245 koní výkonu, s nimiž zdolá stovku za 6,2 sekundy a rozjede se už na elektronicky omezenou maximálku 250 km/h. Normovaná spotřeba paliva v tomto případě činí rovných 7 litrů benzinu na 100 km.
Vrcholná a prozatím poslední verze 435i Cabrio má pod kapotou očekávatelných 306 koní, díky nimž pokoří stovku za 5,6 sekundy a pochopitelně i ona jede jen 250 km/h, neboť dále ji nepustí omezovač. Kombinovaná spotřeba paliva má u jediného šestiválce v nabídce podobu 8,1 litru na 100 km.
K více či méně obchodním informacím pak se sluší uvést, že také tohle BMW bude k mání v provedeních Modern, Luxury Sport a M Sport dobře známých už z jiných trojek a čtyřek nebo i bavorských aut obecně. Zajímají-li vás ceny, bude nejlépší, když si projdete ceník kupé a do ruky vezmete kalkulačku. České ceny sice zaím neznáme, v Německu ale kabriolet startuje na 46 300 Eur a je tedy o 7 100 Eur dražší než kupé. Přičtením částky okolo 185 tisíc Kč (rozdíly nejsou dokonale stejné u všech motorizací, nicméně jsou velmi podobné) se tak dostanete k téměř přesné částce, na kterou přijde otevřená verze u nás. K mání by měla být od nového roku s prvními dodávkami v březnu 2014, veřejný debut si odbude příští měsíc na autosalonu v Los Angeles.
Kompletní galerie oficiálních fotografií BMW 4 Cabrio F33
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejčtenější články
Krasavec od BMW, který málem přivedl automobilku ke krachu, dnes z majitelů dělá boháče. Boří aukční rekordy
9.6.2025Průměrné emise CO2 aut v EU loni vzrostly. Navzdory nekonečnému množství přetvářek, ohnutí, manipulací, přerozdělování i ryzích lží
9.6.2025VW má cestu k záchraně přímo před očima, je „překvapen” obrovským zájmem o své po letech první dostupné lidové auto
9.6.2025Majitelé Ferrari se skutečně potýkají s nebývalými ztrátami, tohle auto jednoho připravilo o víc jak 3 miliony Kč během 2 250 km
10.6.2025Autor motorů mistrů světa F1 vzkazuje EU: Spalovací motor není váš nepřítel, přechod jen na elektřinu stejně není možný
10.6.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan