Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 418i Gran Coupe: tříválec už dostala i čtyřka. Proboha, proč?
10.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další oběť mnichovské downsizingové horečky dostala 136 koní a je novým základem místo dosavadní 420i. K mání je s manuálem i automatem.
Nad některými kroky mnichovské automobilky zůstává rozum stát. Řeč je, jak jinak, o tříválcových motorech, které již našly svou cestu do útrob řady 1 a 2. Už v těchto případech nám to přišlo poněkud nepřiměřené tomu, co by jakékoli auto značky BMW mělo reprezentovat (pokud netušíte, o čem mluvíme, Mercedes vám to vysvětlí), nakonec jsme ale vše mohli přejít s konstatováním, že taková je prostě doba a kupříkladu dvanáctiválce na zcela opačné straně nabídky vyžadují jisté oběti.
Nasazení téhož motoru do faceliftované řady 3 ale už s lehkostí přejít nešlo. I když se tento vůz dlouhodobě dobře prodává s motory o menším výkon, vždy šlo alespoň o čtyřválce, které si ponechávají jistou úroveň. Tříválec ve voze střední třídy zatím nabídl jen Ford a nedá se říci, že by tím rozbil bank. BMW jej přesto s úsměvem následovalo a neskončilo zde - po tříválcové trojce přichází s další novinkou, která údiv vzbuzuje ještě větří.
V hlavní roli je znovu 1,5litrový tříválec TwinPower Turbo, tentokrát ale zamíří pod kapotu řady 4 Gran Coupe. V případě nové základní verze 418i sice můžeme počítat s výkonem 136 koní, což není výkon zanedbatelný a obdobně je na tom i točivý moment 220 Nm, který je dostupný v rozmezí 1 250 až 4 300 otáček. Sebelepšími parametry disponující tříválec ale bude pořád tříválcem, jehož hluk a vibrace nelze zcela eliminovat. Čtyřková řada by navíc měla být stylovější trojkou, tedy něčím, kde dojem prodává ještě více než u trojky. Přesto BMW nemá problém s nasazením svého nedochůdčete i do něj.
Onen nicotný počet válců spojený se 4 638 milimetrů dlouhým a 1,5 tuny vážícím vozem ale bude mít i jiné potíže, které se z dynamických parametrů nepoznají. Konkrétní informace o zrychlení z klidu na stovku či nejvyšší rychlosti momentálně nemáme k dispozici, víceméně však o nich ani netoužíme. Dá se totiž předpokládat výrazné zhoršení vůči prozatímní základní verzi 420i Gran Coupe, která dostala do vínku 184 koní a 270 Nm a jež zvládne sprint 0-100 km/h za 7,6 sekundy a maximálně se rozjede na 236 km/h.
Co ovšem BMW 418i Gran Coupe ztratí na noblese a dynamice, to by mělo vynahradit na spotřebě. Očekává se totiž zhruba pětilitrový průměr na sto kilometrů. V kombinaci s manuálem přitom budete na holandském trhu platit 35 822 Eur (cca 977 300 Kč), verze s automatem pak vyjde na 37 617 Eur (1 026 300 Kč). Za tři válce tedy žádná láce, jakkoli jde o oproti tamnímu dosavadnímu základu o snížení o bezmála 7 tisíc Eur. Freude am Sparen? To je tak jediné, oč tu běží. A je otázka, za jakou cenu...





BMW 418i Gran Coupe (na snímcích je verze 428i) dostalo do vínku 1,5litrový tříválec. Reprezentativní stylový stroj to nebude ani omylem
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 2 minutami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
