BMW 418i Gran Coupe: tříválec už dostala i čtyřka. Proboha, proč?

Další oběť mnichovské downsizingové horečky dostala 136 koní a je novým základem místo dosavadní 420i. K mání je s manuálem i automatem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 418i Gran Coupe: tříválec už dostala i čtyřka. Proboha, proč?

10.6.2015 | Petr Prokopec | 10 příspěvků

BMW 418i Gran Coupe: tříválec už dostala i čtyřka. Proboha, proč?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Další oběť mnichovské downsizingové horečky dostala 136 koní a je novým základem místo dosavadní 420i. K mání je s manuálem i automatem.

Nad některými kroky mnichovské automobilky zůstává rozum stát. Řeč je, jak jinak, o tříválcových motorech, které již našly svou cestu do útrob řady 1 a 2. Už v těchto případech nám to přišlo poněkud nepřiměřené tomu, co by jakékoli auto značky BMW mělo reprezentovat (pokud netušíte, o čem mluvíme, Mercedes vám to vysvětlí), nakonec jsme ale vše mohli přejít s konstatováním, že taková je prostě doba a kupříkladu dvanáctiválce na zcela opačné straně nabídky vyžadují jisté oběti.

Nasazení téhož motoru do faceliftované řady 3 ale už s lehkostí přejít nešlo. I když se tento vůz dlouhodobě dobře prodává s motory o menším výkon, vždy šlo alespoň o čtyřválce, které si ponechávají jistou úroveň. Tříválec ve voze střední třídy zatím nabídl jen Ford a nedá se říci, že by tím rozbil bank. BMW jej přesto s úsměvem následovalo a neskončilo zde - po tříválcové trojce přichází s další novinkou, která údiv vzbuzuje ještě větří.

V hlavní roli je znovu 1,5litrový tříválec TwinPower Turbo, tentokrát ale zamíří pod kapotu řady 4 Gran Coupe. V případě nové základní verze 418i sice můžeme počítat s výkonem 136 koní, což není výkon zanedbatelný a obdobně je na tom i točivý moment 220 Nm, který je dostupný v rozmezí 1 250 až 4 300 otáček. Sebelepšími parametry disponující tříválec ale bude pořád tříválcem, jehož hluk a vibrace nelze zcela eliminovat. Čtyřková řada by navíc měla být stylovější trojkou, tedy něčím, kde dojem prodává ještě více než u trojky. Přesto BMW nemá problém s nasazením svého nedochůdčete i do něj.

Onen nicotný počet válců spojený se 4 638 milimetrů dlouhým a 1,5 tuny vážícím vozem ale bude mít i jiné potíže, které se z dynamických parametrů nepoznají. Konkrétní informace o zrychlení z klidu na stovku či nejvyšší rychlosti momentálně nemáme k dispozici, víceméně však o nich ani netoužíme. Dá se totiž předpokládat výrazné zhoršení vůči prozatímní základní verzi 420i Gran Coupe, která dostala do vínku 184 koní a 270 Nm a jež zvládne sprint 0-100 km/h za 7,6 sekundy a maximálně se rozjede na 236 km/h.

Co ovšem BMW 418i Gran Coupe ztratí na noblese a dynamice, to by mělo vynahradit na spotřebě. Očekává se totiž zhruba pětilitrový průměr na sto kilometrů. V kombinaci s manuálem přitom budete na holandském trhu platit 35 822 Eur (cca 977 300 Kč), verze s automatem pak vyjde na 37 617 Eur (1 026 300 Kč). Za tři válce tedy žádná láce, jakkoli jde o oproti tamnímu dosavadnímu základu o snížení o bezmála 7 tisíc Eur. Freude am Sparen? To je tak jediné, oč tu běží. A je otázka, za jakou cenu...


BMW 418i Gran Coupe: tříválec už dostala i čtyřka. Proboha, proč? - 1 - BMW 428i Gran Coupe 01BMW 418i Gran Coupe: tříválec už dostala i čtyřka. Proboha, proč? - 2 - BMW 428i Gran Coupe 02BMW 418i Gran Coupe: tříválec už dostala i čtyřka. Proboha, proč? - 3 - BMW 428i Gran Coupe 03BMW 418i Gran Coupe: tříválec už dostala i čtyřka. Proboha, proč? - 4 - BMW 428i Gran Coupe 04BMW 418i Gran Coupe: tříválec už dostala i čtyřka. Proboha, proč? - 5 - BMW 428i Gran Coupe 05BMW 418i Gran Coupe: tříválec už dostala i čtyřka. Proboha, proč? - 6 - BMW 428i Gran Coupe 06
BMW 418i Gran Coupe (na snímcích je verze 428i) dostalo do vínku 1,5litrový tříválec. Reprezentativní stylový stroj to nebude ani omylem

Zdroj: Autoweek.nl

Petr Prokopec

Diskuze 10 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše