Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 5 2016: design nové pětky prý skutečně ovlivní koncept Gran Lusso
3.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zakamuflované prototypy nové řady 5 jsou již ve veřejném provozu a my víme, jak asi bude vypadat karoserie a jaká technika se nastěhuje pod ní.
Chystané BMW řady 5 jsme si nedávno představili vcelku zevrubně, nyní ovšem nastal čas, abychom se k mnichovské novince vrátili. Souběžně se zakamuflovanými prototypy na veřejných silnicích totiž prosákly na veřejnost také nové informace. V rámci designu tak prý má být jistotou inspirace konceptem Gran Lusso, který se představil letos v květnu na akci Concorso d'Eleganza Villa d'Este, což nám ostatně již naznačily neoficiální ilustrace. Nakolik se tak ovšem stane v reálu, to je prozatím ve hvězdách, spionážní fotky totiž neprozrazují prakticky nic, kamufláž zatím plní svůj účel na jedničku.
O trochu více jistot máme v rámci technologií pod kapotou, přičemž začít můžeme rovnou od zcela nové platformy OKL (Oberklasse). Ta nabízí variabilitu rozvoru i rozchodu kol, díky čemuž nebude použita jen pro všechny karosářské verze (sedan F10, kombi F11, GT F12 založené na prodloužené verzi pro čínský trh), ale stejně jako u stávající generace také pro budoucí řadu 6, řadu 7 a dokonce i pro X5, X6 a zvažované X7.
Rozsáhlé použití hliníku, vysokopevnostní oceli a karbonových kompozitů se pak podepíše na vyšší torzní tuhosti i nižší hmotnosti. Ta by prý u základních modelů měla zamířit pod 1 595 kilogramů, jež váží stávající BMW 520i vybavené manuální převodovkou, což se svým způsobem dalo předpokládat, neboť nová pětka dost možná opravdu dostane 1,5litrové přeplňované tříválce v benzinovém i dieselovém provedení.
Finální nabídka pohonných jednotek prý ještě nebyla finalizována, pokud však tříválce pod kapotu novinky opravdu dorazí, mají snížit produkci emisí pod hranici 95 gramů CO2 na kilometr. V příštích třech letech se ovšem může stát cokoliv. BMW by tak tyto agregáty mohlo klidně spřáhnout s dráty, cívkami a bateriemi, přičemž jednou z navrhovaných možností je hybridní pohonné ústrojí převzaté z modelu i8.
Vyjma toho pak dorazí modernizované verze stávajících čtyřválců a šestiválců, kde vrcholem bude třílitrový turbodiesel tri-turbo. Ten v modelu M550d nabídne něco okolo 400 koní. A hovoří se také o zcela novém osmiválcovém motoru, který doplní 4,4litrový agregát V8 alokovaný pod kapotou verze M5. Ta dorazí v roce 2017, přičemž výkon přenášený na zadní nebo všechna čtyři kola má činit 600 koní.
V rámci převodovek je pak jistotou šestistupňový manuál Getrag určený méně potentním motorům, zatímco nový devítistupňový automat ZF bude spřažen s vyšší ligou. Mimo to ale máme očekávat i nový 48voltový elektrický systém, který bude lépe kooperovat s mnoha novými funkcemi, mezi které se zařadí i jakýsi semi-autopilot. Tedy technologie, která řidiči na pár chvil umožní sundat ruce z volantu.
Dalšími jistotami pak prý budou nový přednárazový systém s plnohodnotným samočinným brzděním, vylepšený infračervený systém nočního vidění či plnohodnotné čelní LEDky. V případě aerodynamiky BMW počítá se snížením koeficientu odporu vzduchu na Cd 0,24, lídrem v segmentu ale zřejmě bude opětovně Mercedes-Benz třídy E, který má dorazit ve stejném roce. Uvidíme, kdo nakonec bude tahat za delší kus provazu...








Špionážní fotky mnoho nového o karoserii chystaného BMW řady 5 nenaznačily





První neoficiální ilustrace ovšem spojitost s konceptem Gran Lusso skutečně potvrzují
















































A abychom učinili všem informačním zdrojům zadost, tady máte Pininfarinou navržené kupé v plné kráse
Zdroje: Autocar, Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 7 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 9 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 10 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
