Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 2012: facelift dodal sedmičce diesel 750d s 381 koňmi
25.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Očekávané se stalo skutkem - BMW dnes strhlo plachtu z faceliftované sedmičky, která se může pochlubit hlavně novou vrcholnou technikou.
Omlazení špičky nabídky bavorské automobilky rozhodně nepřichází jako blesk z čistého nebe. Již v lednu jsme psali, že víme, co facelift přinese a koncem března jsme si vůz mohli zvenčí i zevnitř prohlédnout na špionážních fotografiích pořízených v Praze. Dnešek tak pouze uzavírá dosavadní postupné neoficiální odhalování inovací mnichovské sedmy jejím oficiálním představením. Přesto není nezajímavé.
Po vizuální stránce se toho tedy mnoho nestalo. Vůz dostal nové přední světlomety využívající jako zdroj již výlučně světelných diod, přepracovaný přední nárazník a upravené ledvinky. Také zadní světlomety poněkud více „zLEDovatěly” a zadnímu nárazníku přibyl chromovaný pás, jinak se vzhled zdá být nezměněn.



O něco více modifikací se odehrálo interiéru, který nyní obsahuje pozměněné tvarování sloupků B a C a nový sound-systém Bang and Olufsen, samozřejmě za příplatek. Zadní pasažéři si dále mohou užívat rovněž příplatkové výstupy palubního systému v podobě monitorů o úhlopříčce 9,2 palce umístěné v opěradlech předních sedadel.
Zajímavější jsou ale změny pro řidiče a spolujezdce, kteří svěřují svá těla jinak pojatým, tenčím předním sedadlům a mohou si užívat nového, třídimenzionálního rozhraní palubního systému iDrive. Stejně jako pro řadu 5 modelového roku 2012/2013 je i pro faceliftovanou sedmičku k dispozici plně variabilní LCD displej o úhlopříčce 10,25 palce, který nahrazuje tradiční přístrojovou desku. Zde funguje úplně stejně jako v pětce, jak ostatně ukazuje i část přiložených fotek. Ze snad nekonečného výčtu příplatkové výbavy čítající nespočet komfortních a bezpečnostních prvků zmíníme už jen možnost otevírat zavazadlový prostor gestem, v tomto případě vydaným nohou, tato možnost je též zachycena na jednom z dostupných oficiálních snímků.
Klíčové změny se ale staly na poli techniky. Všechny motory mají nyní k dispozici osmistupňovou automatickou převodovku, dosud měla třeba loni testovaná 730d v nabídce jen „šestikvalt”. Standardem se též stává adaptivní zavěšení kol, které se má spolu s upravenou zadní nápravou s novými kulovými čepy, jinak naladěnými tlumiči, gumovými ložisky a přepracovanou elastokinematikou zajistit vyšší kvalitu jízdy. Nechybí systém start and stop, částečná rekuperace kinetické energie přes alternátor a také elektrický posilovač řízení - to všechno už pro některé verze i do dnešních dnů standardem bylo, nyní je to vlastní všem.
Hlavní novinky mezi motorizacemi jsou dvě. Tou klíčovou je očekávaný debut třikrát přeplňovaného naftového třílitru s výkonem 381 koní, který jsme již mohli otestovat v modelu M550d. Také v sedmičce je pevné spjat s pohonem všech kol, nese podobné označení 750d xDrive a s již zmíněným výkonem a točivým momentem až 740 Nm dovolí zrychlit vozu na stovku za velmi zajímavých 4,9 sekundy a dosáhnout až elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. Papírová kombinovaná spotřeba činí 6,4 litru nafty na 100 km jízdy a i když realita bude tak dvakrát horší, pořád to bude vzhledem k velikosti a dynamice vozu pěkné číslo.
Další naftové motory v nabídce zůstávají beze změny a k dispozici budou jak dosavadní 740d s 313 koňmi a 730d s 258. V obou případech jde znovu o třílitrový šestiválec.
Druhou významnou novinkou je doplnění motorizací o verzi Active Hybrid 7, která se opírá o prakticky stejnou techniku jako stejně pojmenovaná pětka. Kombinuje tedy třílitrový, dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec modelu 740i o výkonu až 320 koní se skromnějším elektromotorem o výstupu až 55 koní. Nejvyšší kombinovaný výkon obou agregátů činí 354 koní a zajistí vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy, maximální rychlost 250 km/h a kombinovanou spotřebu 6,8 litru benzinu na 100 kilometrů. To znamená, že novinka je pomalejší, ale také úspornější než starší Active Hybrid 7 sázející na benzinový osmiválec. Ta byla hlavně rychlá.
Další benzinové motory čítají již zmíněnou, základní šestiválcovou 740i 320 koňmi, posílenou osmiválcovou 750i nyní s 450 koňmi a nakonec i vrcholnou, dvanáctiválcovou 760i s motorem 6,0 bi-turbo s nezměněnými 544 koňmi.
Jak již dříve zaznělo na našem webu, jde o tzv. červencový facelift a inovovaná sedmička tedy bude k mání v dealerské síti BMW právě od letošního července, přesně o 21. dne tohoto méěíce. Formální veřejná premiéra ji čeká až v září v Paříži, ještě dříve si ji ale budete moci objednat přinejmenším v Německu - ceny budou začínat na 74 900 Eur (cca 1,9 milionu Kč) za nejslabší verzi 730d s 245 koňmi, pokračovat přes 80 700 Eur (něco přes 2 miliony Kč) za benzinovou variantu 740i s 320 koňmi a končit na plných 147 900 Eur (cca 3,7 milionu Kč) za vrcholnou 760i s 544 koňmi. Takže pokud máte zálusk...
Kompletní galerie oficiálních snímků faceliftovaného BMW 7 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha