Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW dál zanevírá na tradice, revoluční luxusní interiér mění zažité pořádky
9.1.2020 | Petr Prokopec
Mnichovská automobilka odhalila svou představu o luxusním interiéru budoucnosti. Ten přináší více komfortu a působivou bezpečnost, ovšem nikoliv ve druhé, nýbrž v první řadě sedadel.
První polovina ledna již nebude spojována s autosalonem v Detroitu, namísto prvního měsíce v roce se tradiční severoamerická motor show přesunula do letního období. Stojí za tím mimo jiné stále větší význam veletrhu spotřební elektroniky CES, který se vždy konal o pár dnů dříve v Las Vegas. Této akci totiž začali dávat větší přednost právě i výrobci aut, a tak mnoho stánků v Detroitu rázem prázdnotou. Rošáda se tak jevila jako jediné logické východisko, zda to ovšem povede k záchraně autosalonu a případně na jak dlouho, je prozatím ve hvězdách.
NAIAS 2020 proto raději hoďme za hlavu a místo toho se zaměříme na jednu z lasvegaských premiér. BMW totiž ve věstě hříchu představilo vizi interiéru budoucnosti zvanou ZeroG Lounger, který je hned v několika ohledech revoluční. Osazeno jím bylo největší firemní SUV X7, u kterého došlo na překvapivý posun - nejluxusnější sedadlo se již nenachází ve druhé řadě napravo za řidičem, jak tomu bylo snad odpradávna. Místo toho je absolutní komfort spojen se sedadlem spolujezdce v řadě první.
Oproti standardu se velké SUV dočkalo především odlišného sedadla, jehož opěradlo lze sklonit v úhlu až 60 stupňů. To na první pohled možná jako příliš velká inovace nevypadá, neboť řada výrobců umožňuje dokonce úplné sklopení opěradla, aby tak mohly být maximalizovány přepravní kapacity aut. Nicméně v takovém případě mohou cestující dopředu usednout jen stěží, i proto, že by nedošlo k jejich bezpečnému připoutání. BMW však pás integrovalo do samotného sedadla.
Jen u tohoto prvku však nezůstalo, mnichovská automobilka se zaobírala zároveň i airbagem, který je skryt na každém boku sedadla a jenž cestujícího obemkne jako kukla. Kolejnice sedadla pak zároveň byly vytvořeny tak, aby dokázaly pohltit energii při nárazu. I kdyby tedy došlo na havárii, ochrana posádky zůstává na vrcholné úrovni. Proto ostatně automobilka dodává, že interiér ZeroG Lounger nezůstane vyhrazen pouze lasvegaskému konceptu, ale zakrátko zamíří do výroby.
Kdy přesně se tak stane a které modely budou mít přední luxusní sedadlo k dispozici, ovšem již upřesněno nebylo. Můžeme tedy jen dodat, že kromě nemalé bezpečnosti je luxusní kokpit spojen také s jemnou kůží či zábavním systémem, jehož obrazovka byla instalována do sluneční clony. Na této obrazovce se zároveň mohou objevovat také informace o jízdě, hlavně grafika předvídající změnu směru apod. BMW přitom dodává, že tím jsou zredukovány cestovní zdravotní potíže.
Automobilka mimo to kokpit osadila ještě inovovanou odkládací plochou umožňující bezdrátové dobíjení mobilů, jejichž obrazovka je viditelná z předního sedadla při jakémkoliv sklonu. Tím je jen potvrzeno, že ty nejvýznamnější osoby již neusedají do druhé řady. Dá se přitom předpokládat, že vůči tomu mnichovskému boření tradic nebude na rozdíl od eliminace atmosférických motorů či manuálních převodovek nikdo protestovat.




















BMW X7 bylo osazeno konceptem kokpitu budoucnosti. Ten má pod názvem ZeroG Lounger zakrátko dorazit i do série
Zdroj: BMW
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB