Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW definitivně schválilo nový způsob značení svých aut, velký smysl opět nedává
6.3.2021 | Petr Miler
Uvážíme-li, jak dlouho automobilce trvalo, než k tomuto řešení došla, není výsledek dvakrát ohromující. Nedozvíte se z něj prakticky vůbec nic.
BMW už dlouho bojuje s tím, jak inteligentně značit různé verze svých modelů. Do přelomu tisíciletí to mělo relativně snadné, neboť modelových řad bylo pár a ve jménech se zrcadlil zdvihový objem obvykle atmosféricky plněných motorů. Výjimky existovaly už tehdy, obvykle ale byl spoleh na to, že BMW 328i je řada 3 s benzinovým motorem 2,8 R6, model 530d je řada pět s třílitrovým dieselem, 745i je řada 7 s 4,5litrovým benzinem V8 a tak podobně. Pak ale přišla doba downsizingu, SUV i snah vypadat před publikem lépe, než by realita ospravedlňovala a BMW začalo dělat z tradičních označení spíše sbírku zbožných přání.
BMW M135i je tak dnes vůz s dvoulitrovým turbem, X3 M40d má třílitrový diesel a X5 M50d jej měla také. Jindy označení 35i znamená něco úplně jiného než ve výše zmíněném případě, 35d a 40d je někdy to samé, 30i je také dvoulitrový benzin a 18i nebo 18d může znamenat též několik různých motorů. Pokud se v tom ztrácíte, nedivíme se, museli byste být velkým fandou BMW, abyste vždy od pohledu rozklíčovali, co je co, neboť někdy stačí jiný modelový rok a jiná verze téhož modelu, aby stejné označení dostal úplně jiný motor. To je ale jen počátek chaosu.
Nyní se mnichovská automobilka vydává podruhé na elektrickou křížovou výpravu a dokončuje řadě modely i4 a iX, tedy elektrický sedan a SUV. Kdyby se auta měla jmenovat podle starých pořádku, musely by nést jména jako i4 00e, což by asi uchvátilo leda příznivce toalet. V Mnichově tedy museli vymyslet něco nového a kloudných cest byla podle nás spousta. Třeba i4 200e mohlo být označení verze s 200kW elektromotorem. i4 300xe s 300 kW a pohonem 4x4. Nebo se dalo jít cestou Tesly či Škody a používat ve jméně kapacitu akumulátoru (i4 100 a 100x), cokoli srozumitelného. BMW ale trvalo přibližně rok, než na poněkolikáté vymyslelo další nesmyslnost.
Automobilka se rozhodla v podstatě podržet dosavadních označení, akorát je připlácla na verze, které by zřejmě měly být svou dynamikou podobně značený modelům na benzin či naftu. A pohon všech kol do toho zamíchala už zcela nesrozumitelně.
Obvykle dobře informovaný „insider” z fóra Bimmerpost tak uvádí, že finálně-finální označení pro zmíněné modely bude:
- i4 eDrive35
- i4 eDrive40
- i4 M50
- iX xDrive40
- iX xDrive50
- iX M60
Skutečně se neví, co přesně skrývají, ale 35 by mohlo být auto tak s 300-350 koňmi, 40 tak 350-400 koňmi a M50 s více jak 400 koňmi, M60 ještě víc, hrubým odhadem. To samo o sobě je nicneřikající, ještě větší absurdita je ale značení pohonu. Takový eDrive je pochopitelně elektrický pohon, ale i4 M50 jej bude mít též a eDrive si neříká. To bude mít 4x4, ale xDrive si také neříká. Taková iX xDrive40 má pochopitelně 4x4, ale je to také elektromobil a eDrive si neříká. A iX M60 je eDrive i xDrive a říká si jen M60.
Jsme přesvědčeni, že BMW mohlo zvolit lepší cestu, odtrhnout se od dosavadních konvencí a vymyslet zase něco výmluvného. Nestalo se, a tak značení bavoráků bude něco říkat jen těm, kteří jej mají do detailu navrčené, bohužel.



























BMW iX normálně rozhodně nevypadá a teď je jasné, že se tak ani nebude jmenovat - z označení jeho verzí nevyčtete prakticky nic. Foto: BMW
Zdroj: Bimmerpost
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 4 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejčtenější články
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
26.11.2025
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
26.11.2025
Poslední nové BMW s tlačítky v interiéru a displejem menším než Afrika končí, zůstane po něm jen prázdnota
26.11.2025
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
26.11.2025
Zákaz spalovacích motorů bude zrušen, není alternativy. „Nebo tu chcete všechno pohřbít?” ptá se šéf BMW
26.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
