Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW G14/G15: nová řada 8 má své interní kódy, nahradí dnešní řadu 6
15.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná osmička cílí na modely Mercedesu, vůči nimž chtějí být lehčí a řidičštější. Přitom nahradí řadu 6, jejíž nástupce si podá Porsche 911.
Mít k dispozici křišťálovou kouli je snem každého automobilového novináře. Z ní bychom totiž snadno mohli vyčíst, co se má skutečně stát a co můžeme považovat za pouhé spekulace. Velmi by se nám přitom hodila při nahlížení do budoucnosti BMW. Ta se na jednu stranu hemží pohony předních kol, elektrifikací, hybridizací a autonomním řízením, tedy faktory, jež bychom v nabídce mnichovské automobilky ještě před pár lety nehledali.
Na druhou stranu ovšem ani BMW nehodlá úplně sejít z cesty, kterou několik desetiletí úspěšně kráčelo. V příštích letech bychom se tak měli dočkat jisté rošády v rámci portfolia, na jejímž konci bude stát hned několik sportovních modelů. Asi již sami tušíte, že řeč je zejména o příštích řadách 6 a 8, o kterých jsme se v poslední době párkrát zmiňovali. Dosud však veškeré informace byly lehce zastřené, dnes z nich ale jistou roušku tajemna sejmout můžeme, a to dokonce bez oné křišťálové koule.
Začneme řadou 6, kterou víceméně čeká konec. Ovšem pouze v té podobě, v jaké ji známe nyní. Stejně jako Mercedes chce i BMW svého vlastního rivala pro Porsche 911, jímž měla původně šestka být. Kupé i kabrioletu ovšem přebývá hromada kilogramů a chybí dynamické schopnosti. Automobilka z Mnichova by proto v rámci příští generace chtěla uvést na trh pouze variantu s pevnou střechou, jež se zaměří zejména na potěchu řidiče.
Jelikož se jedná o relativně čerstvé rozhodnutí, nemáme o voze prozatím žádné bližší zprávy. O to více se ovšem můžeme rozpovídat o návratu řady 8, která se dokonce již pyšní interním označením G14/G15. Je tak zjevné, že skutečně vznikne, přičemž na trh by měla dorazit na pomezí let 2019 a 2020. Dvojí označení přitom velmi pravděpodobně odkazuje na kupé a kabriolet.
O tom svědčí i fakt, že novinky mají odlákat zákazníky od Mercedesu S Coupe a S Cabrio. Rozhodně ale nemáme počítat s verzí se dvěma páry bočních dveří, neboť BMW se obává, že takový model by zbytečně kradl zákazníky řadě 7. Stejně jako tento model přitom i nové duo bude postaveno na modulární platformě CLAR, jen nejspíše při použití kratšího rozvoru.
I přes tento krok chce ovšem mnichovská automobilka porazit třícípou hvězdu vnitřním prostorem, zároveň má přitom disponovat nižší hmotností. To má umocnit jízdní dynamiku, o kterou se budou starat především šestiválcové a osmiválcové motory. Kromě toho se ovšem pod kapotu vejde i dvanáctiválec, stejně jako je víceméně jistotou hybridní ústrojí.
Modelová řada bude patřičně košatá, přičemž na jejím vrcholu stanou varianty M850 a M8. Druhá zmíněná nejspíše dostane přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, jehož výkon by měl vyšplhat na 650 či dokonce více koní. V případě řadového třílitrového šestiválce bychom se pak měli dočkat zhruba 450 koní.
Karty BMW má docela dobré, nezbývá než vyčkat, jakou partii s nimi skutečně odehraje. My pak jen dodáme, že souběžně s kupé a kabrioletem řady 6 zmizí i verze Gran Coupe, která se ovšem objeví v rámci nové Pětky, kde nahradí variantu GT. Pod stejný název pak BMW sloučí i řadu 3 GT a 4 Gran Coupe.
















































Chystané BMW řady 8 již dostalo interní označení, dost možná se přitom bude podobat tři roky starému konceptu Gran Lusso
Zdroj: Automobile, BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Mercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
1.7.2025Nový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
1.7.2025Hmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
1.7.2025Další slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
1.7.2025EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
2.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva