BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou

Model i3 „FCV” bude dalším vozem, který vznikne ze spolupráce BMW a Toyoty. Na trhu ho čekejme v roce 2016, rok po Toyotě se jménem Mirai.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou

2.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Model i3 „FCV” bude dalším vozem, který vznikne ze spolupráce BMW a Toyoty. Na trhu ho čekejme v roce 2016, rok po Toyotě se jménem Mirai.

Spolupráce automobilek BMW a Toyota se neomezí jen na sportovní vůz, o kterém jsme již psali a který by v Německu mohl být nástupcem modelu Z4 a v Japonsku znovuzrozenou Suprou. Ovocem bude také BMW i3 se zásobárnou energie v podobě vodíkových palivových článků.

Tento vůz má využívat stejného pohonného systému, s jakým přijde příští rok na trh Toyota FCV. Tu jsme jako koncept viděli už vloni a japonská automobilka jich chce prodávat tisíce i přes docela vysokou cenu, cca 1,4 milionu korun. Zatím však svět netuší, jaké parametry přesně má pohonný systém tohoto stroje.

Craig Scott, šéf „pokročilých vozidel” americké divize Toyoty, vysvětlil: „Jsme s BMW partneři, proto víme, kam směřují. Partnerství se týká hlavně vývoje technologií a měli bychom v jeho rámci vytvořit pohonný systém s palivovými články. (...) Bude to jejich první palivový článek, takže si myslím, že to pro ně bude zajímavá zkušenost a pro nás jistě také. Myslím si, že se tyto automobilky mohou od sebe navzájem učit.”

Pro použití v BMW i3 nebude možné jen posadit německou karoserii na japonskou techniku, a to nejen kvůli fyzickým rozměrům a konfiguracím, ale také kvůli nárazovým zkouškám a bezpečnostním hlediskům obecně. „BMW bude muset najít způsob, jak dostat celý systém do i3 tak, aby splnilo nařízení ohledně bezpečnosti. Budou nejspíš nutné nějaké úpravy šasi, aby nedošlo k poškození v případě nehody ve vysoké rychlosti. To se týká i nádrží na vodík,” doplnil Scott. BMW již s vodíkem má nějaké zkušenosti, doposud ale tímto palivem pohánělo spalovací motory. Tvořit z něj elektřinu bude prvně. I tak ale jistě zužitkuje poznatky ohledně nádrží.

Toyota FCV, jak se vozu prozatím říká, bude zhruba za rok k mání mimo jiných trhů i v Německu a Velké Británii. Označení FCV ale vůz podle Bloombergu nejspíš pozbude ve prospěch trochu méně generického jména - ostatně, písmena FCV jsou akronymem slov Fuel Cell Vehicle, tedy vozidlo s palivovými články. Nic zatím není oficiální, ale spekuluje se o tom, že produkční vůz by mohl dostat název Mirai, což v japonštině znamená „budoucnost”.

Oproti tomu mnichovské vozítko s palivovými články by mělo být na trhu až v roce 2016. Ani zde pochopitelně nemáme zprávy o parametrech pohonné soustavy. Neví se ani, kterou nápravu bude systém pohánět. Stejně tak je ještě brzo na ceník, jen úskalí palivových článků známe dobře už nyní...


BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 1 - BMW i3 oficialni sada 008BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 2 - BMW i3 oficialni sada 011BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 3 - BMW i3 oficialni sada 010BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 4 - BMW i3 oficialni sada 013BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 5 - BMW i3 oficialni sada 014BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 6 - BMW i3 oficialni sada 015BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 7 - BMW i3 oficialni sada 016BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 8 - BMW i3 oficialni sada 017BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 9 - BMW i3 oficialni sada 019BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 10 - BMW i3 oficialni sada 034BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 11 - BMW i3 oficialni sada 032BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 12 - BMW i3 oficialni sada 031BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 13 - BMW i3 oficialni sada 079BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 14 - BMW i3 oficialni sada 080BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 15 - BMW i3 oficialni sada 113
BMW i3 by mělo kromě baterií dostat také palivové články. Na výsledek si budeme muset počkat do roku 2016

BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 16 - toyota fcv velke oci 01BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 17 - toyota fcv velke oci 02BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 18 - toyota fcv velke oci 03BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 19 - toyota fcv velke oci 04BMW i3 bude jezdit i na palivové články, vznikne ve spolupráci s Toyotou - 20 - toyota fcv velke oci 05
Pohonné ústrojí v BMW i3 bude pocházet z Toyoty FCV, která by se ale pro prodej mohla jmenovat Mirai, tedy "budoucnost"

Zdroj: Motoring

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.