Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M2 xDrive: nejmenší eMko je další pán na „čtyřkolkové holení”
25.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW už překročilo Rubikon a oznámilo, že sedany a kupé divize M s pohonem 4x4 přjijdou. Teď už je jen otázkou, kdy dorazí ten který z nich.
Nad změnami, které BMW provádí ve své nabídce v posledních letech, pravidelně hořekujeme, neboť se nám prostě nelíbí. Může se to zdát nesmyslné, zbytečně upjaté, nemístně konzervativní. Však automobilka přece pouze rozšiřuje nabídku, co je na tom špatného? Kdyby věc stála takto, špatného na tom není jistě nic. BMW ale nabídku nerozšiřuje, ono ji mění. A pokud něco dorazí jako rozšíření, je to jen znamením budoucí podstatné změny, která se někomu líbit může, ve výsledku ale jen dá přednost jedněm na úkor druhých - zpravidla těch, kteří auta značky kupovali po léta či dekády předtím. A to se nikomu soudnému zamlouvat nemůže.
Pokud se vám zdá, že mluvíme příliš nekonkrétně, můžeme být faktičtější. Například příchod automatického řazení jako alternativy pro ten či onen model nemusí vadit nikomu, naopak, pokud ovšem postupně nepřejde v nabídku řazení pouze samočinného. Postup BMW tímto směrem se může zdát logický, však poté zjistilo, že manuální řazení kupuje tu 40, tu 15, tu třeba jen pár procent zákazníků. Ale je to dost málo, zvláště pak v jeho případě, kdy má k dispozici tolik rozličné techniky, že může osadit manuálem prakticky jakýkoli model bez podstatných vícenákladů? Není, BMW by mohlo nabízet manuál za zvláštní příplatek klidně jednotkám lidí, ale ono to často nedělá, ani když ho běžné vyrábí, natož pak jindy. Manuály prostě najednou nejsou, i když by je dost lidí chtělo a klidně si za ně zaplatilo.
Prakticky stejný výsledek měla prakticky všechna podobná „doplnění nabídky”, a to nejen u BMW. Proč se tedy máme obávat eMek s pohonem všech kol (nebo předokolek, malých turbomotorů, hybridů...), když vůbec nemusí být špatná? Protože toto rozšíření může snadno vést k tomu, že brzy nebudou žádná jiná. A zadokolky budou nám - a jistě nejen nám - chybět.
Proto na už potvrzené čtyřkolky pro eMka hledíme s určitou skepsí a nadšeně jsme nevítali ani prototyp M5 xDrive. Kdy dorazí em-pětka „ve čtyřkolce”, je zatím nejasné, jisté ale je, že v tom nebude sama. Dalším pánem na holení má být v tomto případě též potvrzená M2, která se jej má dočkat též.
V tomto případě dosud nejde o potvrzenou informaci, ale spekulaci britských novinářů. Ti jsou ovšem obvykle dobře informování, navíc nás nenapadá jediný důvod, proč by se BMW mělo u některých modelů M xDrive bránit a u jiných ne. Pokud se tedy nestane nic zvláštního, můžeme si připravit červený koberec i pro BMW M2 xDrive, jež dorazí na trh už letos.
Čtyřkolka se ale nemá objevit v nabídce hned od začátku, nejprve bude k mání jen zadokolka. Varianta xDrive přibude až o rok později (přelom let 2016 a 2017), prý na vybraných trzích. Co přesně to bude znamenat, nevíme, dá se ale očekávat, že bude k dispozici spíše v chladnějších destinacích.
Další detaily prozatím chybí, vůz ale bude pochopitelně citelně těžší než standardní M2 (ta má vážit do 1 530 kg), přesto by mohl s totožným výkonem (jistě méně než M4, ale více než M135i, tipujeme 360-380 koní) nabídnout o něco lepší akceleraci z klidu na 100 km/h, hovoří se o časech mezi 4 a 4,5 sekundy pro obě varianty. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.
Na další podrobnosti si budeme muset počkat, nedivili bychom se ale, kdyby během pár let nabízela pohon všech kol všechna M od BMW. A pak... No nebudeme se opakovat, čas ukáže.






BMW M2 bylo už mnohokrát přistiženo při testech. Že dorazí již brzy, je jisté, že i jako čtyřkolka, pravděpodobné
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Studie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
včeraJeden z miliardářů vlastnících extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
včeraTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
včeraBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
včeraZkrachovalý největší evropský výrobce motorek dělal i auta, jejich výrobu teď převzala nenápadná miliardářská rodina
včera
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 21:10 - řidičBOB
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda