BMW i8M nebude, šéf divize M si jej neumí představit. Na M2 se ale těší

Podle Franciscuse van Meela, který do Mnichova přišel z Ingolstadtu, by sportovní verze i8 nefungovala. Na nový model M2 se ale těšit můžeme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW i8M nebude, šéf divize M si jej neumí představit. Na M2 se ale těší

19.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW i8M nebude, šéf divize M si jej neumí představit. Na M2 se ale těší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podle Franciscuse van Meela, který do Mnichova přišel z Ingolstadtu, by sportovní verze i8 nefungovala. Na nový model M2 se ale těšit můžeme.

Jako poslední na přetřes přišla z mnichovských modelů v posledních dnech faceliftovaná řada 1, s níž se pod kapotu nastěhovala také tříválcová naftová jednotka. Třebaže nám divy v útrobách nemusejí být příliš po chuti, rozhodně jsme tuto plastiku po boku současného provedení mohli prohlásit za zdařilou. Naše zraky se však ubíraly také k modelu M2, který by měl podle úniku dealerských dat dorazit už v listopadu. Nadšení z opravdového modelu na pěkné svezení teď podpořil i nový šéf divize M Franciscus van Meel, jenž se rozpovídal na půdě detroitského autosalonu.

Podle jeho slov by mělo být pravověrným eMkem, které automobilka naznačí konceptem připravovaným na březnovou Ženevu a posléze ho ukáže v plné produkční parádě na podzimním Frankfurtu. Mělo by být lehké, agilní a bezkonkurenční, natolik dobré, že se ho i sám šéf divize M nemůže dočkat. No, tak na něj se také těšíme. Daleko větší pochybnosti však fandové mají spojené s postupem dalších modelů (takzvanou „audifikací”) této divize, neboť van Meel přišel do BMW od divize Audi quattro, kde se jak známo zadokolky zrovna nenosí.

Zřejmě už by asi nikoho nepřekvapilo, že budoucí generace modelu M5 a M6 dostanou pohon všech kol, který by umožnil dále zvýšit výkon, jenž už sama zadní osa nedokáže efektivně přenést na silnici. Daleko zajímavější zprávou od van Meela je, že se prý nechystá nic, co by se dalo nazvat i8M. Podle jeho slov by to byla směsice kultur, které jsou vzájemně neslučitelné. V překladu by to mohlo znamenat, že si jsou u BMW vědomi toho, že i8 jako taková není zrovna sportovním vozem. Spíše šlo ale o naznačení, že dílo obou divizí - sportovního M a elektrického i - není na pořadu dne.

Nicméně technologie a principy jednotlivých oddělení by přesto mohly být sloučeny v budoucích produktech. Existuje prý těsná spolupráce, při které je každému oddělení v rámci firmy povoleno nahlížet do technologických návodů a postupů těch ostatních. To také v podstatě může znamenat, že se časem v eMkových produktech můžeme dočkat elektromotorů a akumulátorů, ovšem pouze v případě, že vyšší hmotnost nebude zásadním problémem. Zvýšení výkonu je prý jednoduché, ale pravověrná M musejí být také agilní a zábavná na svezení, což nepatřičná hmotnost spolehlivě znemožňuje.

Na druhou stranu modely subdivize i mohou používat principy produktů M, které vedou k větší hbitosti a nižší hmotnosti. Zrovna co se týče i8, které jsme před časem otestovali, řeší automobilka v současnosti pro ní podstatně větší problém, než co bude a nebude v budoucnu. Poptávka po tomto voze je totiž tak velká, že jsou neúnosně dlouhé seznamy čekajících, kteří už si ho objednali, stejně tak tedy rostou čekací lhůty, což je nežádoucí.

BMW tento problém hodlá řešit omezením produkce menšího elektromobilu i3, který se po boku i8 vyrábí v továrně v Lipsku, přestože i po něm jsou zákazníci velmi lační. Přednost však logicky raději dají dražšímu modelu, jehož cena se nezřídka šplhá nad hranici čtyř milionů korun. Dalším faktorem je, že díky snižujícím se cenám ropy se předpokládá pokles už tak mizivé poptávky po elektromobilech.

Pokud už jste ale začali jásat, že se tak i8 dočkáte dříve než vám slibují (běžně je dodací lhůta údajně rok a půl), pak bychom měli jedním dechem dodat, že se bavíme primárně o americkém trhu, kam by měla zamířit převážná část letošní produkce (čítající zhruba tisíc kusů). Upřednostňováni jsou přitom nejdražší konfigurace, což dohání některé zákazníky k extrémním výdajům, mnohdy se prý přibližujícím i dvojnásobku původní ceny.


BMW i8M nebude, šéf divize M si jej neumí představit. Na M2 se ale těší - 1 - Test BMW i8 2014 001BMW i8M nebude, šéf divize M si jej neumí představit. Na M2 se ale těší - 2 - Test BMW i8 2014 004BMW i8M nebude, šéf divize M si jej neumí představit. Na M2 se ale těší - 3 - Test BMW i8 2014 013BMW i8M nebude, šéf divize M si jej neumí představit. Na M2 se ale těší - 4 - Test BMW i8 2014 061BMW i8M nebude, šéf divize M si jej neumí představit. Na M2 se ale těší - 5 - Test BMW i8 2014 064BMW i8M nebude, šéf divize M si jej neumí představit. Na M2 se ale těší - 6 - Test BMW i8 2014 108
BMW nepostaví i8 od divize M, to už je jasné. Problémy s včasnými dodávkami má ostatně už na běžnou verzi

Zdroj: Auto Evolution

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.