Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M5 F10 s manuální převodovkou: první sériový kus představen
25.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je k nevíře, jaké drahoty BMW dělá s informacemi a záběry své M5 vybavené manuální převodovkou. Jako by ani nechtělo říci, že ji nabízí.
Už několikrát jsme hořekovali nad tím, že BMW ze své nabídky vyřazuje manuální převodovky pro stále obyčejnější motorizace a nevyhýbá se přitom ani vrcholným verzí M. Pro ty nejrychlejší modely jako M5 a M6 zůstává „manuál” jen snem už řadu let, ale to platí pouze pro nás, pro Evropany. V USA se s přímo řazenou skříní M5 prodávala nejen jako E39, ale i jako předchozí E60 a k mání bude také jako nová F10. U nás zůstane v nabídce opět jen automat.
Proč, o tom se dá dlouze spekulovat, faktem ale je, že BMW se ani v Americe se svou novinkou moc nechlubí. Už minule jsme zmiňovali, jak krátkou a nevýraznou zprávou automobilka informovala média, že manuální převodovka bude od léta k mání a podobně proběhlo i představení prvního sériového kusu - na akci pro zvané v kalifornské Santa Barbaře, ze které máme k dispozici přesně jednu jedinou fotku.
BMW zřejmě chce manuální převodovky pohřbít úplně, stejně jako v Evropě, a dělá pro to co může. Už vyjádření Matta Russela z amerického zastoupení BMW hovoří za vše: „Celosvětově chce pouze jeden zákazník ze sta M5 s manuálem (jak to asi může BMW vědět, když nikde jinde na světě manuální převodovku nenabízí a potenciální zákazníky této verze ani nemá šanci potkat - pozn. red.), ale v USA je poptávka o mnoho vyšší. Je to věc prestiže, je to o tom mít něco vzácného, sběratelského,” řekl Russel a z amerických zákazníků, kteří si prostě chtějí řadit sami, udělal v podstatě hlupáky. Zároveň tím popřel i svá předchozí slova - jako by takoví existovali jen v USA...
BMW prostě musí vědět, že zájem o verzi s přímým řazením je vyšší, proto také nabídku této možnosti jen pro jeden světový trh příliš nemedializuje, aby snad někdo ve zbytku světa neztratil zájem. Proč to dělá? Patrně kvůli zárukám, spousta lidí chce manuální převodovku, i když řadit moc neumí a zničení spojky nebo převodovky je u vozu s 560 koňmi velmi snadné. A vysvětlete zákazníkovi, který si koupil superauto za 3 miliony a ujel s ním 20 tisíc kilometrů, že si jej zničil sám... To se prostě nedá, výměnu poškozené techniky musí zaplatit BMW v rámci záruky a tomu se to prostě nevyplatí. Pouze v USA je poptávka tak velká a trh tak náročný, že nejde říkat ne, takovou ztrátu prestiže si v Americe prostě nemůže dovolit.
Na každý pád BMW M5 F10 s manuálem existuje, je již definitivně ve výrobě (v Německu) a v prodeji (v USA) a k mání je bez příplatku jen jako volba pro náročnější. Zbylá technika vozu zůstává nedotčena, pouze kvůli absentujícímu systému kontroly startu se zrychlení z 0 na 100 km/h prodlouží o 0,1 sekundy. Jakoby zrovna to mělo někoho bolet...

Tak to je ona, celá jedna oficiální fotka první sériové M5 s manuální převodovkou...















































































































































Vybrané starší fotky nové M5, samozřejmé s převodovkou M-DCT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo je Mattia Rato? 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
Nejčtenější články
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
