Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW připravilo nový pětkový kombík o oblíbený „kufrový trik”, nejspíš jen kvůli penězům
10.2.2024 | Petr Prokopec
Nový mnichovský kombík při prvním představení vyloženě nezklamal, při zkoumání detailů se ale ukázalo, že už nedisponuje separátně výklopným zadním oknem ve víku zavazadelníku. BMW pro to má vysvětlení, moc mu ale nevěříme.
Pokud jste někdy vlastnili kombík značky BMW, patrně víte, že do zavazadelníku se dá dostat dvojím způsobem. Jeden se nikterak neliší od konkurence a spočívá ve zvednutí celého víka, ať už manuálně nebo s pomocí elektromotorků. Ten druhý pak sice nebyl vyhrazen výlučně mnichovské automobilce, ta z něj nicméně udělala jeden z podstatných faktorů své nabídky. Majitelům totiž stačilo stisknout tlačítko vedle zadního stěrače či na dálkovém ovládání a rázem se zvedlo pouze okno. Drobnosti jste tak dovnitř mohli naskládat prakticky bez ušpinění, velkých nároků na prostor okolo atp.
Tímto „Koffertrickem“, jak občas říkají Němci, disponovala každá generace řady 5, stejně jako s ním počítá i stávající BMW 3 Touring. U nově odhaleného pětkového kombíku však po něm budete pátrat marně, separátně výklopné okno není k mání ani za příplatek. Alexander Schmuck, manažer produktové komunikace značky, pak kolegům z Motor1 prozradil i důvod, kterému ale nejspíš nevěří ani on sám. Vše má totiž spojitost se „skloněným sportovním aerodynamickým designem zádě. Začlenění mechanismu na separované ovládání ona by pak bylo na úkor objemu zavazadelníku.“
BMW tedy tvrdí, že za vším stojí přepracovaný vzhled vozu a snaha nabídnout zákazníkům co největší prostor nad zadní nápravou. Ten přitom ve srovnání s předchozí generací zůstává neměnný, standardně lze tedy znovu počítat s 570 litry a po sklopeních zadních sedadel s 1 700 l. Když se nicméně vrátíme o dvě verze zpátky ke generaci F10, zjistíme, že lidem nevadilo o 10, respektive o 30 litrů méně. Přičemž je prakticky jisté, že krok zpět tímto směrem by negativně nebyl přijat ani v nejnovějším případě.
V tomto ohledu si ostatně jen stačí posvítit na řadu plug-in hybridů, u nichž výrobci nainstalovali baterie pod podlahu zavazadelníku. Jeho objem se následně nezmenšil třeba o 10 litrů, nýbrž často i o desetinásobek. Bral ale někdo v té chvíli ohled na klientelu? Ani v nejmenším, místo toho bylo naopak zmiňováno, kterak je takové provedení maximálně pro-zákaznické. Což byl ostatně i názor BMW u předchozích generací, kde kombinace spalovací a elektrické jednotky vedla k poklesu objemu na 430 až 1 560 l.
Jaký je tedy pravý důvod? Tipovali bychom peníze, jako většinou půjde nejspíše o škrty ve vývojových a výrobních nákladech. Nejde tu totiž jen o separovaný mechanismus a jedno tlačítko, ale rovněž i veškerý použitý materiál. V případě výklopného okna totiž muselo dojít na vytvrzení skla, stejně jako ke zpevnění sloupků víka zavazadelníku. To vše ale nyní může být minulostí, úspory na jednom voze tak klidně mohou jít do tisícikorun. A nyní vše vynásobte snadno milionovou produkcí v horizontu 7 nebo 8 let...









Nová řada 5 Touring je tou vůbec první, u které nelze vyklopit pouze zadní okno, do zavazadelníku se lze dostat jen skrze zvednutí celého víka. Cherchez l'argent... Foto: BMW
Zdroj: Motor1
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 9 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Darryn Binder opouští Evropu 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
Nejčtenější články
Absurdní čtyřválcový Mercedes C od AMG skutečně končí, déle jak tři roky se na trhu trápit nevydržel
19.11.2025
Kia zastavila příchod další elektrické novinky na některé trhy, ač o ní ještě loni básnila. Tohle nevypadá dobře
19.11.2025
Mezi šéfem Koenigseggu a jedním z jeho zákazníků zuří otevřený spor, firma je prý „letadlo”, její auta šmejd
19.11.2025
„Normální” Mercedes CLA dnes koupíte už jen v bazarech, levněji dostanete víc než v showroomech automobilky
19.11.2025
Němci vzkřísili myšlenku nejrychlejšího stroje pro přepravu sportovních aut, má úchvatné parametry
19.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
