BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden

BMW se s novinkami pro léto 2015 zaměřilo hlavně na motorový prostor, kam přihodí tříválce a vymění čtyřválce. Kromě toho jsou tu nové laky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden

13.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW se s novinkami pro léto 2015 zaměřilo hlavně na motorový prostor, kam přihodí tříválce a vymění čtyřválce. Kromě toho jsou tu nové laky.

BMW již pravidelně každý čtvrtrok představuje novinky pro následující období. V půli ledna jsme tak mohli odhalit změny, které se týkaly řady 2, trojky a čtyřky i pětky a sportovních derivátů. Dnes se až tak rozsáhlé nálože nemusíte bát, to ovšem neznamená, že by Mnichov usnul na vavřínech. Novinky jsou opětovně určeny nemalému množství modelů, vesměs však souvisejí jen s motorovým prostorem. Asi přitom nemusíme dodávat, že povětšinou jsou u toho tříválce, tedy pohonné ústrojí, kterým BMW jednou osadí snad i M3, aby udělalo radost úředníkům v Bruselu a své zákazníky přivedlo akorát k pláči.

Do tak černého scénáře ale máme, doufejme, ještě daleko. Nicméně kroky k jeho naplnění značka dělá, a nejsou to ani tak krůčky, jakožto spíše skoky. Ostatně, považte sami. První novinka se týká řady 1, kdy od července letošního roku bude BMW 118i poháněno 1,5litrovým tříválcem o výkonu 136 koní. Stovku má přitom s manuálem zvládnout za 8,5 sekundy (8,7 sekundy s automatem), průměrná spotřeba pak činí 5 až 5,4 l/100 km (4,8 - 5,2 l/100 km).


BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 1 - BMW novinky leto 2015 01BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 2 - BMW novinky leto 2015 02BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 3 - BMW novinky leto 2015 03

Přesunout se můžeme k řadě 2, kdy se dvoulitrovým dieselem poháněné modely 218d a 225d mohou těšit lehkému nárůstu výkonu. První z nich tak nově nabídne 150 koní, se kterými zvládne sprint na stovku za 8,4 s (8,2 s) a v průměru si řekne o 4 až 4,4 l/100 km (3,8 - 4,2 l/100 km). Druhá verze pak produkuje koní 224, přičemž ty jsou spárovány pouze s automatem. Stovku tak toto BMW pokoří za 6,2 sekundy a normovaná spotřeba byla vypočítána na 4,3 až 4,6 l/100 km.

Řeč v obou případech byla o kupátkách, pohonné jednotky však lze spojit také s plátěnou střechou. Kabriolet je přitom v rámci zrychlení o dvě až pět desetin pomalejší, průměrně pak spotřebuje o tři desetiny litru paliva více. Tím však s otevřeným modelem nekončíme, zmínit je třeba ještě novou verzi M235i xDrive. Zde je motor původní, zájemci ale mohou počítat s pohonem všech kol, který počítá se 326 koňmi benzinového šestiválce. Stovku pak zdoláte za 4,9 sekundy, spotřeba činí 8,3 l/100 km.

BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 4 - BMW novinky leto 2015 04BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 5 - BMW novinky leto 2015 05BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 6 - BMW novinky leto 2015 06

Za dalšími změnami již musíme ke „krtkům“, tedy k modelům 2 Active Tourer a 2 Gran Tourer. Obě verze mnichovského MPV totiž dostaly do vínku již ve standardu multikolizní brzdu a detekci únavy řidiče. Vylepšen byl také příplatkový head-up displej, u sedmimístného provedení je pak možné od července objednávat také tříválcové motory. Ve verzi 216i přitom dostáváte 102 benzinových koní, se kterými stovku pokoříte za 11,9 s, u modelu 214d pak jde o 95 koní a 13,5 sekundy.

Kromě toho nabídku obohatí také provedení 220d, které již počítá s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 190 koní. V takovém případě zrychlení zabere 7,9 sekundy (7,8 sekundy s automatem), zatímco spotřeba byla vypočítána na 4,5 až 4,7 l/100 km (4,4 - 4,6 l/100 km). Kromě pohonu předních kol je možné tento motor spojit rovněž se systémem xDrive, tato verze však již byla k mání od zahájení prodeje.

BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 7 - BMW novinky leto 2015 07

Dalším „pány na holení“ se stávají řady 3, 4 a BMW X5, u nichž došlo k navýšení výkonu dvoulitrových dieselů. Verze 318d GT tak nově dává k dobru 150 koní, se kterými zvládne stovku za 9,3 s (9,2 s) a v průměru si řekne o 4,5 až 4,7 l/100 km (4,3 - 4,5 l/100 km). V případě modelu 320d GT již můžete počítat se 190 koňmi, 7,8sekundovým (7,7sekundovým) sprintem a spotřebou 4,6 až 4,8 l/100 km (4,3 - 4,6 l/100 km).

Slabší motor je pak určen i pro BMW 418d Coupe, které s ním zvládá stovku za 9 s (8,9 s) a dle norem spotřebuje 4,1 až 4,5 l/100 km (4,1 -4,4 l/100 km). Silnější pohonná jednotka pak bude pro změnu pohánět verzi 420d Cabrio, u které lze počítat s 8,1sekundovým (8sekundovým) sprintem a spotřebou pohybující se mezi 4,8 až 5,1 litry na sto kilometrů (4,4 - 4,7 l/100 km).

BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 8 - BMW novinky leto 2015 08BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 9 - BMW novinky leto 2015 09BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 10 - BMW novinky leto 2015 10

Dvoulitrová dieselová pohonná jednotka se objeví také pod kapotou modelů X5 sDrive25d a X5 xDrive25d, kde kromě 190 koní produkuje rovněž 500 Nm točivého momentu. Zadokolka přitom má jezdit za 5,3 až 5,4 l/100 km, zatímco se systémem 4x4 je spojena 5,6litrová žíznivost. Zrychlení z klidu na stovku za 7,7 sekundy je pak platné pro obě verze.

BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 11 - BMW novinky leto 2015 11BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 12 - BMW novinky leto 2015 12BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 13 - BMW novinky leto 2015 13

Tím jsme s modifikacemi motorových prostorů hotovi, zmínit tak již můžeme pouze změny související s interiérem a exteriérem. Zvenčí jde přitom pouze o laky z nabídky BMW Individual, kterými je možné ozdobit veškeré modely v nabídce. Pro řadu 4 jsou přitom určeny nové odstíny Champagne Quartz a Smokey Topaz, pro řadu 5 pak Tanzanite Blue a Z4 lze oháknout do odstínu Estoril Blue.

Dovnitř trojky a čtyřky se pro změnu mohou nastěhovat aktualizované navigační systém Professional a Business. Kromě toho dorazil i nový parkovací asistent a k mání je také manuální příručka, kterou lze stáhnout skrze mobilní aplikaci. To je ale pro letošní léto vše, s dalšími změnami se BMW přihlásí krátce před příchodem podzimu.

BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 14 - BMW novinky leto 2015 14BMW pumpuje nové motory i do dalších řad, šest válců nemá ani jeden - 15 - BMW novinky leto 2015 15

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.