Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW rozšířilo nabídku o svítící ledvinky, po ničem jiném svět jistě netoužil
3.7.2019 | Petr Prokopec
Mnichovská automobilka se v posledních letech stala expertem na podsvícené doplňky všeho druhu, a tak snad ani nepřekvapí, že svítící masku chladiče nabíjí jako první právě ona.
Třetí generaci BMW X6 jsme si díky úniku několika fotek mohli představit již před pár hodinami. Jeho vzhled tak rozhodně nebyl tajemstvím, jedním detailem jsme si ale nebyli jisti. Maska chladiče v podobě tradičních mnichovských ledvinek se na voze zdála být podsvětlená, nebyli jsme si ale jisti, jestli to není jen optický klam daný nasvícením vozu při focení. Teď už víme, že není.
Čelní ledvinky jsou tak nejen větší, v případě X6 (a brzy jistě i dalších modelů) mohou být za příplatek i podsvícené. V ten moment zazáří ve chvíli, kdy otevřete nebo zavřete dveře, podobně jako svítící logo, které automobilka nabízí už déle. Tento prvek se nejspíše v Evropě dočká palce dolů, jakkoliv lidí bez vkusu je zde také dost. Nicméně BMW se zkrátka již více soustředí na Ameriku a Čínu, kde si na podobné pouťové doplňky potrpí více.
Pokud pak odhlédneme od tohoto sporného prvku, můžeme zmínit, že novinka měří 4 935 milimetrů na délku, 2 004 mm na šířku a 1 696 mm na výšku. Je tak o 26 mm delší, 15 mm vyšší a 6 mm nižší než předchozí provedení, které zároveň o 42 mm překonává rozvorem dlouhým 2 975 mm. Z toho jasně vyplývá, že došlo ke zkrácení převisů, což jen napomáhá dynamičtějšímu postoji. Agresivitu pak ještě umocňuje fakt, že standardní 19palcová litá kola je možné nahradit 20-, 21- nebo 22palcovými ráfky.
Přesunout se můžeme do interiéru, který z velké části vychází z BMW X5, které bylo odhaleno loni v létě. Není to překvapivé, neboť oba vozy sedí na stejné verzi modulární platformy CLAR. Interiér X6 tedy již ve standardu počítá s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a stejně velkou centrální obrazovkou multimediálního systému. Zákazníci si pak mohou připlatit třeba za čtyřzónovou klimatizaci, držáky nápojů s chlazením/vyhříváním či audio systém Bowers & Wilkins.
Po stránce praktické lze počítat s větším prostorem nejen pro posádku, ale také pro zavazadla. Nad zadní nápravu tak lze standardně naložit 580 litrů, po sklopení sedadel dělených v poměru 40:20:40 pak lze počítat dokonce s kapacitou 1 530 l. Nad tím vším pak může trůnit panoramatická střecha, která disponuje více než 15 tisíci prosvícenými body. Jak se tedy zdá, v případě X6 se BMW rozhodlo zazářit, a to doslovně. Nakolik ale na tyto prvky zákazníci uslyší, teprve zjistíme.
Pozornost tedy dále budeme věnovat motorovému prostoru, kde zpočátku budou k dispozici čtyři agregáty. Benzinový třílitrový šestiválec naladěný na 340 koní se postará o pohon variant sDrive40i a xDrive40i, nicméně zadokolka bude k dispozici pouze ve Spojených státech. Pro Evropu je standardem pohon všech kol, stejně jako osmistupňový automat - manuál ovšem v tomto případě končí na všech kontinentech, což ale nejspíše nikomu vadit nebude.
Vrcholnou benzinovou jednotkou je 4,4litrový osmiválec, jehož 530 koní zvládá rozpohybovat 2 235 kilogramů varianty M50i na stovku za 4,3 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla omezena na 250 km/h, což je i případ dieselové verze M50d. Té k výkonu 400 koní dopomáhá čtveřice turbodmychadel, se kterou se SUV-kupé rozjede na stovku za 5,2 s. Provedení xDrive30d s 265 koňmi pak má okouzlit hlavně udávanou spotřebou 6,1-6,6 litru na sto kilometrů.
Lze již jen dodat, že novinka dokáže utáhnout až 3 265 kilogramů těžký přívěs. Zároveň lze všechny verze kromě „eMek“ osadit Off-road paketem, jehož součástí jsou i specifické jízdní režimy Snow, Sand, Gravel a Rocks. A aby toho nebylo málo, k mání je samozřejmě i paket M Sport. Rozšířit lze ovšem i bezpečnostní výbavu standardně zahrnující třeba automatické brzdy či monitoring jízdních pruhů, a to třeba o semi-autonomní řízení.
Závěrem pak zmíníme, že výroba odstartuje v americkém Spartanburgu v srpnu a tamní prodeje odstartují v listopadu. Na evropské trhy se ovšem nové BMW X6 dostane o trochu dříve, byť jak jsme řekli, pouze s pohonem všech kol. O cenách se mnichovská automobilka momentálně nezmiňuje, rozhodně však nebudou nižší než ty stávající, jenž startují na částce 1 914 900 Kč za verzi xDrive30d.
Oficiální fotogalerie nového BMW X6



































Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mercedes už skoro prosí zákazníky, aby si koupili jeho nesmyslný čtyřválcový C63 od AMG. Někde slevil dalších 280 tisíc, je levnější než M3
před 27 minutamiNěmci dali v testu dramaticky lepší známku čínskému autu než srovnatelnému vozu domácího Audi, to je zlomová věc
včeraFiat se zdá být konečně znovu na správné cestě, jeho dalším velkým krokem bude oživení této malé legendy
včeraKolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
včeraFiat zjevně věří, že spalovací 500 bude megahit, od listopadu bude mít k dispozici celou slavnou továrnu
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.21. 22:08 - Snowman000
- S větrem ve vlasech.... 05.21. 14:21 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.21. 10:21 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan
- Přestavba Peugeot 308 SW 05.20. 09:26 - JeanneFadel
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito