Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW se pouští na tenký led, bude veřejně zostuzovat své zákazníky cílenými reklamami
25.12.2020 | Petr Prokopec
Motivaci BMW chápeme, zvolené řešení se nám ale zdá přes čáru. Automobilka by měla nechat své klienty svobodně vybrat, jakou službu od ní požadují, ne na ně veřejně ukazovat, když nechtějí její prodlouženou záruku.
Zdá se, že vedení BMW se chůze po tenkém ledě velmi zalíbila. V poslední době se automobilka pouští do jednoho kontroverzního kroku za druhým, za všechny stačí připomenout design nového SUV iX a reakci automobilky na jeho kritiku. A to byla skutečně jen poslední kapka, až příliš odvážných technických, designových i obchodních kroků jsme letos byli svědky několikrát.
Nyní Mnichov přišel s dalším nápadem, který zákazníky a fanoušky dráždí. BMW je na něj hrdé, někteří majitelé aut s bílou vrtulí na modrém pozadí ale nevidí důvod. Značka se totiž rozhodla, že na ně bude veřejně ukazovat prstem v momentě, kdy nevyužijí její placené služby.
Oč přesně jde? Britské zastoupení BMW přichystalo sérii interaktivních billboardů, které budou veřejně cílit na řidiče, jejichž vůz není pokryt rozšířenou, placenou zárukou značky. Ony billboardy jsou totiž vybaveny technologií detekce registračních značek, na jejichž základě dokážou snadno zjistit, že někdo této služby nevyužívá. Pokud tomu tak nebude, pak bude vůz s registrační značkou dotyčného vyobrazen na billboardu s tím, aby své „pochybení” napravil.
Lidé, kteří si nekoupí rozšířenou záruku BMW, přitom nedělají nic až tak nepochopitelného. Třeba se jen rozhodli, že se jim více než to vyplatí nechat své vozy servisovat jinde než v dražších autorizovaných centrech. Ať už je ale motivace zákazníků jakákoli, je to na nich a před ostatními poukazovat na to, že této služby nevyužívají, nám nepřijde korektní. A nejen nám.
Mnichovská automobilka to pochopitelně zjevně vidí jinak. Steve Cann, manažer divize BMW Financial, uvádí, že tohle je přesně ten druh prémiových služeb, které majitelé čekají. BMW dále dodává, že billboardy neuchovávají žádná data o majitelích či vozech. Tomu lze věřit, pořád ale BMW veřejně pracuje s pro někoho citlivým údajem - někteří zákazníci správně namítají, že to vnímají jako veřejné zostuzování, neboť v ostatních může tato reklama vyvolávat dojem, že na zaplacení prodloužené záruky nemají peníze. Ale oni ji třeba z výše popsaných důvodů nemusí chtít.
S úlevou tak lze vlastně zmínit jen to, že akce pro tuto chvíli počítá s billboardy pouze v ulicích Londýna, Birminghamu, Manchesteru a Newcastlu. Aby přitom automobilka nenarušovala bezpečnost a plynulost silničního provozu, rozhodla se je umístit pouze na rušných křižovatkách, kde se reklamní sdělení na míru bude objevovat pouze při čekání na červenou. Předpokládáme ale, že pokud se tato marketingová akce ukáže být efektivní, BMW stejný přístup zvolí i jinde.
BMW se rozhodlo lépe prodávat své prodloužené záruky. A proto hodlá „bonzovat“ britské řidiče, kteří si ji nekoupili, prostřednictvím interaktivních billboardů pracujících s databází registračních značek automobilky. Foto: BMW
Zdroje: Motoring Research, BMW
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva