Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec
28.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská značka už tuto kombinaci pár autům nadělila, poprvé ji ale vidíme v klasickém sedanu. V něm začne jako 118i se 136 koňmi.
Od představení BMW 1 Sedan uplynul již více než půlrok. Za tu dobu se německé čtyřdvířko postavené na platformě UKL1 a tedy disponující standardně pohonem předních kol ukázalo i ve své domovině. Její příchod do Evropy však byl opakovaně popřen. Nejmenší sedan mnichovské automobilky byl prý vyvinut na základě chutí čínského publika, jemuž zůstane zaslíben.
Nyní tu máme konečně zahájení prodeje, i když startovní cenu známe již delší dobu. Do detailu ale můžeme odhalit všechny tři aktuálně nabízené motorizace. Ještě než se ale podíváme pod kapotu, zmíníme, že jedničkový sedan měří 4 456 milimetrů na délku, 1 803 mm na šířku a 1 446 mm na výšku. Podle BMW mu přitom krátké převisy, dlouhá kapota a dlouhý rozvor mají zajistit sportovní vzezření.
Interiérem má novinka cílí zejména na mladou klientelu, která se na čínském trhu začíná stávat nejpočetnější skupinou, jež prémiové vozy nakupuje. Z toho důvodu asi nepřekvapí sázka na konektivitu, kdy systém BMW Connected nabízí zákazníkům osobního mobilního asistenta. Skrze platformu Open Mobility Cloud pak mohou k vozu připojit své tablety či mobily.
Nejen auto samotné, i automatická klimatizace, která je součástí standardní výbavy, byla vyvinuta speciálně pro čínské podnebí a podmínky. Mezi příplatky lze nalézt vysoce účinný filtrační systém. Z asistenčních systému lze dokoupit například Driving Assistant, jehož součástí jsou autonomním brzdy, či Parking Assistant, který zvládá automatické parkování.
BMW nezapomnělo ani na unikátní nastavení posilovače elektromechanického řízení, ve výbavě je kontrola stability či podvozek naladěným tak, aby poskytl dostatek pohodlí na jakémkoliv povrchu. Pokud přitom značka vzala v potaz i horší kvalitu některých silnic, pak by se možná z tohoto přístupu mělo poučit i její evropské oddělení.
Ještě než definitivně zamíříme do motorového prostoru, musíme zmínit zcela odlišnou architekturu palubní desky a středové konzole oproti evropskému BMW řady 1. A opomenout nesmíme ani startovní cenu 180 000 čínských yuanů (cca 665 tisíc korun). Za tu je přitom možné pořídit základní BMW 118i Sedan.
Tuto variantu pohání i v Evropě známý 1,5litrový tříválec, který produkuje 136 koní a 220 Nm. Standardem je šestistupňový automat, manuál se v Číně zkrátka nenosí. Se samočinnou převodovkou zvládne základ stovku za 9,4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 212 km/h. Spotřeba pak byla vypočítána na 5,5 litru na 100 km.
Přesunout se můžeme k modelu 120i Sedan, který již dvoulitrový čtyřválec páruje s automatem osmistupňovým. Na přední kola (systém xDrive zatím není v nabídce ani za příplatek) míří 192 koní a 280 Nm, jež vůz zrychlí z klidu na stovku za 7,5 s. V případě maximálky pak lze počítat s 235 km/h, v rámci spotřeby s 6,2 l/100 km.
Dostáváme se k vrcholu, kde aktuálně trůní BMW 125i Sedan. To rovněž disponuje přeplňovaným dvoulitrem, jeho výkon ovšem činí 231 koní a točivý moment 350 Nm. Sprint na stovku s osmistupňovým automatem Steptronic trvá 6,8 sekundy, nejvyšší rychlost je pak omezena na 250 km/h a spotřeba dosahuje 6,4 litru na sto kilometrů.
Verze 120i je standardně spárována s paketem Luxury, zatímco provedení 125i dostalo sportovní doplňky. Právě tuto variantu si přitom můžete prohlédnout ve fotogalerii.












BMW odstartovalo v Číně prodej nového sedanu řady 1. Kromě vyobrazené verze 125i je novinka k mání také ve variantách 118i a 120i
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 7 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 8 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 10 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 11 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch