Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec
28.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská značka už tuto kombinaci pár autům nadělila, poprvé ji ale vidíme v klasickém sedanu. V něm začne jako 118i se 136 koňmi.
Od představení BMW 1 Sedan uplynul již více než půlrok. Za tu dobu se německé čtyřdvířko postavené na platformě UKL1 a tedy disponující standardně pohonem předních kol ukázalo i ve své domovině. Její příchod do Evropy však byl opakovaně popřen. Nejmenší sedan mnichovské automobilky byl prý vyvinut na základě chutí čínského publika, jemuž zůstane zaslíben.
Nyní tu máme konečně zahájení prodeje, i když startovní cenu známe již delší dobu. Do detailu ale můžeme odhalit všechny tři aktuálně nabízené motorizace. Ještě než se ale podíváme pod kapotu, zmíníme, že jedničkový sedan měří 4 456 milimetrů na délku, 1 803 mm na šířku a 1 446 mm na výšku. Podle BMW mu přitom krátké převisy, dlouhá kapota a dlouhý rozvor mají zajistit sportovní vzezření.
Interiérem má novinka cílí zejména na mladou klientelu, která se na čínském trhu začíná stávat nejpočetnější skupinou, jež prémiové vozy nakupuje. Z toho důvodu asi nepřekvapí sázka na konektivitu, kdy systém BMW Connected nabízí zákazníkům osobního mobilního asistenta. Skrze platformu Open Mobility Cloud pak mohou k vozu připojit své tablety či mobily.
Nejen auto samotné, i automatická klimatizace, která je součástí standardní výbavy, byla vyvinuta speciálně pro čínské podnebí a podmínky. Mezi příplatky lze nalézt vysoce účinný filtrační systém. Z asistenčních systému lze dokoupit například Driving Assistant, jehož součástí jsou autonomním brzdy, či Parking Assistant, který zvládá automatické parkování.
BMW nezapomnělo ani na unikátní nastavení posilovače elektromechanického řízení, ve výbavě je kontrola stability či podvozek naladěným tak, aby poskytl dostatek pohodlí na jakémkoliv povrchu. Pokud přitom značka vzala v potaz i horší kvalitu některých silnic, pak by se možná z tohoto přístupu mělo poučit i její evropské oddělení.
Ještě než definitivně zamíříme do motorového prostoru, musíme zmínit zcela odlišnou architekturu palubní desky a středové konzole oproti evropskému BMW řady 1. A opomenout nesmíme ani startovní cenu 180 000 čínských yuanů (cca 665 tisíc korun). Za tu je přitom možné pořídit základní BMW 118i Sedan.
Tuto variantu pohání i v Evropě známý 1,5litrový tříválec, který produkuje 136 koní a 220 Nm. Standardem je šestistupňový automat, manuál se v Číně zkrátka nenosí. Se samočinnou převodovkou zvládne základ stovku za 9,4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 212 km/h. Spotřeba pak byla vypočítána na 5,5 litru na 100 km.
Přesunout se můžeme k modelu 120i Sedan, který již dvoulitrový čtyřválec páruje s automatem osmistupňovým. Na přední kola (systém xDrive zatím není v nabídce ani za příplatek) míří 192 koní a 280 Nm, jež vůz zrychlí z klidu na stovku za 7,5 s. V případě maximálky pak lze počítat s 235 km/h, v rámci spotřeby s 6,2 l/100 km.
Dostáváme se k vrcholu, kde aktuálně trůní BMW 125i Sedan. To rovněž disponuje přeplňovaným dvoulitrem, jeho výkon ovšem činí 231 koní a točivý moment 350 Nm. Sprint na stovku s osmistupňovým automatem Steptronic trvá 6,8 sekundy, nejvyšší rychlost je pak omezena na 250 km/h a spotřeba dosahuje 6,4 litru na sto kilometrů.
Verze 120i je standardně spárována s paketem Luxury, zatímco provedení 125i dostalo sportovní doplňky. Právě tuto variantu si přitom můžete prohlédnout ve fotogalerii.












BMW odstartovalo v Číně prodej nového sedanu řady 1. Kromě vyobrazené verze 125i je novinka k mání také ve variantách 118i a 120i
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 5 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 5 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 6 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 8 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 9 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1