Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW žádá majitele víc jak 12 tisíc aut, aby okamžitě přestali jezdit, zatím jen někde
7.11.2019 | Petr Prokopec
S velmi neobvyklou žádostí se po dvou vážných nehodách obrátila na majitele BMW sama automobilka. Zatím tak činí jen v Austrálii, úplně stejnou technikou jsou ale vybaveny vozy na celém světě.
Za posledních pět let se svět aut hodně změnil, mimo jiné díky dieselovému skandálu Volkswagenu. Kvůli rozsáhle medializované kauze považuje dost lidí německou automobilku za velké zlo, přitom nikdo věrohodně nedokázal, že by následkem jejích podvodů byla jakákoli úmrtí či onemocnění.
Vedle toho je tu skandál s airbagy japonské společnosti Takata, který by měl být tím největším v automobilové historii. Nejde ani tak o to, že je jím zasaženo větší množství aut než v případě VW, jisté totiž je, že minimálně 24 lidí zemřelo a více než 260 bylo vážně zraněno v důsledku exploze airbagů z nekvalitních řad Alpha a Beta. Automobilky sice již přišly s mnoha svolávacími akcemi, vyměnit všechny airbag je ale velmi obtížné a problémy tak dále přetrvávají.
Potvrzuje to nejnovější krok australského BMW, které požádalo 12 663 majitelů řady 3 vyrobené v letech 1997 až 2000, aby okamžitě přestali řídit svá auta. Hrozí jim totiž nebezpečí, neboť v uplynulých třech měsících došlo na nejmenším světovém kontinentu na jednu havárii s fatálním a jednu s vážným zraněním právě vinou závady na systému nafukujícím airbagy - tak jako ve všech předchozích případech.
To je bezprecedentní krok, neboť dosud automobilky sice auta svolávaly a vadné airbagy vyměňovaly klidně roky, BMW prosí o okamžité odstavení více jak 12 tisíc aut. A není to jediná novinka - BMW tak činí u aut, která jsou osazena airbagy Takata NADI 5AT. Tedy sérií, která byla dosud shledávána jako bezproblémová. Z toho důvodu se jí netýkala žádná ze svolávacích firem japonské firmy, nyní to vypadá, že problémů s japonskými airbagy bude ještě více.
BMW zatím takto jedná zatím jen v Austrálii, neboť právě tam došlo k oněm dvěma vážným nehodám, stejnými airbagy je ale osazen řádově větší počet BMW na celém světě. Mnichov navíc nemá bezprostřední řešení a říká, že náhrada pro nejnovější vadnou sérii nebude hotova dříve než za 18 měsíců. To je neskutečně dlouhá doba, po kterou by majitelé inkriminovaných vozů neměli sedat za volant, a tak jim BMW nabízí možnost zapůjčení náhradního auta nebo vykoupení toho stávajícího.
Mnichovská automobilka rovnou navíc připouští, že „nepřirozené jevy při nafukování airbagů byly zaznamenány u vozů BMW v Austrálii, Japonsku a Spojených státech“. Zatím však pouze u protinožců došlo na tak ráznou akci, ve zbytku světa se zatím mlčí. Bude tedy zajímavé sledovat, co se bude dít dále, vypadá to ale na slušného kostlivce ve skříni.
V případě Austrálie by servis měli navštívit majitelé všech verzí řady 3 s výjimkou modelu M3 vyrobených mezi listopadem 1997 a červnem 2000 spadající do generace E46. Pokud tedy takový vůz vlastníte, možná byste si měli domluvit prohlídku z vlastní iniciativy - už výše zmíněné potvrzuje, že nejde, ani nemůže jít o problém ryze australský nebo takový, který by se týkal třeba jen aut s pravostranným řízením - v USA mají auta volant na stejné straně, jako u nás. Razantnost postupu BMW v Austrálii je podle všeho dána jen tím, že už tam problém stál jednoho člověka život a liknavost by mohla mít nepříjemné obchodní důsledky.


BMW v Austrálii žádá více jak 12 tisíc majitelů trojek, aby okamžitě přestali jezdit. Kvůli rizikům spojeným s vadnými airbagy firmy Takata
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 4 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
