Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo
23.12.2019 | Petr Prokopec
Hypertrofie tradičního identifikačního prvku BMW se setkává s masivní kritikou, sama automobilka ji ale buď nevidí, nebo spíše nechce vidět. Podle jednoho z šéfů lidé obří ledvinky milují.
Nejspíše vám neuniklo, že BMW se u svých posledních modelů zaměřilo na čelní partie. Ty osadilo ledvinkami, jež bude moci Elon Musk sledovat i z Marsu, jakmile se tam s jednou ze svých raket dostane. Na automobilku se kvůli tomuto kroku sesypala nemalá kritika, která je slyšet ze všech stran. Té se nyní rozhodl čelit produktový manažer Peter Henrich, dle nějž je ovšem odezva na kontroverzní prvek „velmi pozitivní“ a lidé ony čelní ledvinky „přímo milují“.
Je opravdu těžké takovému komentáři uvěřit, neboť i když se nepochybně najdou lidé, kterým se nový přístup líbí, typický pohled na věc to jistě není. Obří a někdy i bobří ledvinky mají na publikum podobný efekt, jako Cybertruck Tesly - šokují, rozdělují a tím si získávají pozornost, většina lidí je ale zjevně odmítá či rovnou zesměšňuje.
Pochopitelně záleží model od modelu. Například vrcholné SUV X7 až tak velké kontroverze nebudí, třebaže i na něm jsou ledvinky obrovské - tady jakž takž korespondují se zbytkem vozu. V případě faceliftované řady 7 však již o pozitivech nelze hovořit, u chystaných nových generací modelů M3 a M4 pak lze dokonce hovořit o velkém odporu publika. Slova o obdivu tak vyznívají opravdu neuvěřitelně.
Henrich přitom dodává, že různé variace ledvinek jsou záměrem. „Některá auta jsou extrovertnější, více odvážná než jiná, neboť mají doručit zcela jiný vzkaz.“ Podle produktového manažera se přitom zákazníci značky nikterak nebrání výraznému charakteru mnichovských aut, ba právě naopak jej vyžadují a vyhledávají. „Rozhodli jsme se proto, že se na tyto prvky budeme soustředit.“ A jak bylo rozhodnuto, tak se evidentně i stalo.
Odpůrce současného designu považuje Henrich za „lidi, kteří vždy hledají důvod ke kritice a obávají se něčeho nového. My jsme si ale velikostí čelních ledvinek jisti a budeme v tom pokračovat.“ Mnichovu je tedy evidentně zcela jedno, co si lidé myslí, podstatná je pro něj publicita, o kterou se kontroverzní věci obvykle starají.
Oproti minulosti jde o zcela rozdílný přístup. Jak uvedl šéfdesignér Domagoj Dukec, BMW upustilo od realizace konceptu BMW Vision iNext. Respektive elektrické SUV sice na trh pošle, ovšem neozdobí jej již neobvyklými a kompletně propojenými čelními ledvinkami, a to jen proto, že se na ně navalila nemalá kritika. Co ale zjevně vadilo dříve, to je nyní považováno za klad.
BMW brání velikost čelních ledvinek, dle produktového manažera Petera Henriche je lidé dokonce vyžadují. My mnoho takových reakcí neregistrujeme, i Američané si z nich rádi utahují
Zdroje: Autocar, Jason Cammisa@Instagram
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch