BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo

Hypertrofie tradičního identifikačního prvku BMW se setkává s masivní kritikou, sama automobilka ji ale buď nevidí, nebo spíše nechce vidět. Podle jednoho z šéfů lidé obří ledvinky milují.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo

23.12.2019 | Petr Prokopec

BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hypertrofie tradičního identifikačního prvku BMW se setkává s masivní kritikou, sama automobilka ji ale buď nevidí, nebo spíše nechce vidět. Podle jednoho z šéfů lidé obří ledvinky milují.

Nejspíše vám neuniklo, že BMW se u svých posledních modelů zaměřilo na čelní partie. Ty osadilo ledvinkami, jež bude moci Elon Musk sledovat i z Marsu, jakmile se tam s jednou ze svých raket dostane. Na automobilku se kvůli tomuto kroku sesypala nemalá kritika, která je slyšet ze všech stran. Té se nyní rozhodl čelit produktový manažer Peter Henrich, dle nějž je ovšem odezva na kontroverzní prvek „velmi pozitivní“ a lidé ony čelní ledvinky „přímo milují“.

Je opravdu těžké takovému komentáři uvěřit, neboť i když se nepochybně najdou lidé, kterým se nový přístup líbí, typický pohled na věc to jistě není. Obří a někdy i bobří ledvinky mají na publikum podobný efekt, jako Cybertruck Tesly - šokují, rozdělují a tím si získávají pozornost, většina lidí je ale zjevně odmítá či rovnou zesměšňuje.

Pochopitelně záleží model od modelu. Například vrcholné SUV X7 až tak velké kontroverze nebudí, třebaže i na něm jsou ledvinky obrovské - tady jakž takž korespondují se zbytkem vozu. V případě faceliftované řady 7 však již o pozitivech nelze hovořit, u chystaných nových generací modelů M3 a M4 pak lze dokonce hovořit o velkém odporu publika. Slova o obdivu tak vyznívají opravdu neuvěřitelně.

Henrich přitom dodává, že různé variace ledvinek jsou záměrem. „Některá auta jsou extrovertnější, více odvážná než jiná, neboť mají doručit zcela jiný vzkaz.“ Podle produktového manažera se přitom zákazníci značky nikterak nebrání výraznému charakteru mnichovských aut, ba právě naopak jej vyžadují a vyhledávají. „Rozhodli jsme se proto, že se na tyto prvky budeme soustředit.“ A jak bylo rozhodnuto, tak se evidentně i stalo.

Odpůrce současného designu považuje Henrich za „lidi, kteří vždy hledají důvod ke kritice a obávají se něčeho nového. My jsme si ale velikostí čelních ledvinek jisti a budeme v tom pokračovat.“ Mnichovu je tedy evidentně zcela jedno, co si lidé myslí, podstatná je pro něj publicita, o kterou se kontroverzní věci obvykle starají.

Oproti minulosti jde o zcela rozdílný přístup. Jak uvedl šéfdesignér Domagoj Dukec, BMW upustilo od realizace konceptu BMW Vision iNext. Respektive elektrické SUV sice na trh pošle, ovšem neozdobí jej již neobvyklými a kompletně propojenými čelními ledvinkami, a to jen proto, že se na ně navalila nemalá kritika. Co ale zjevně vadilo dříve, to je nyní považováno za klad.


BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo - 1 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 01BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo - 2 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 02BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo - 3 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 03BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo - 4 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 04BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo - 5 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 05BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo - 6 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 06BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo - 7 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 07BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo - 8 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 08BMW zkouší vysvětlit proč dál sází na obří ledvinky, nevěří mu to snad vůbec nikdo - 9 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 09
BMW brání velikost čelních ledvinek, dle produktového manažera Petera Henriche je lidé dokonce vyžadují. My mnoho takových reakcí neregistrujeme, i Američané si z nich rádi utahují

Zdroje: Autocar, Jason Cammisa@Instagram

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše