Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval

Když vedle sebe postavíte tři auta stejného výrobce s určitými technickými parametry, bylo by velmi neobvyklé, kdyby jejich vzájemné klání neskončilo v souladu s nimi. Jedno z nich jej ale přesto může zvládnout zásadně efektivněji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval

4.8.2021 | Petr Miler

Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval

/

Foto: Volkswagen

Když vedle sebe postavíte tři auta stejného výrobce s určitými technickými parametry, bylo by velmi neobvyklé, kdyby jejich vzájemné klání neskončilo v souladu s nimi. Jedno z nich jej ale přesto může zvládnout zásadně efektivněji.

Mat Watson z Carwow posílá do klání ve sprintech tolik aut, že už asi roupama neví, jaká další by srovnal. A tak tentokrát sáhl po triu, jejichž vzájemné srovnání má z podstaty velmi vyzpytatelné výsledky - Volkswagenech Golf GTI, GTD a GTI Clubsport.

Jde o úplně stejně velká auta vždy s pohonem předních kol a v tomto případě i automatickými převodovkami, která váží skoro stejně - nejlehčí je překvapivě GTI s 1 448 kg, nejtěžší nepřekvapivě GTD s 1 465 kg a opět překvapivě kdesi mezi se nachází GTI Clubsport s 1 461 kg. I tak jsou rozdíly minimální, větší diferenci tedy mohou způsobit jen výkony motoru - GTD má jen 200 koní, GTI 245 a Clubsport 300. Když se k tomu přidá, že poslední jmenovaný má ještě lepivější pneumatiky, je skutečné velmi nepravděpodobné, že by toto klání neovládl.

A tak jej ovládne, ve všech směrech. Sprint na 400 metrů zvládne za 13,4 sekundy, zatímco GTI potřebuje 14 s a GTD 15,1 s. Stejné schéma se pak opakuje v dalších soubojích - pružné zrychlení, letmý start, brzdění... To všechno nejlépe svědčí Clubsportu, který má ke všemu i lepší brzdy a zjevně také poněkud agresivnější naladění automatu DGS.

Je to ale ještě jeden aspekt, kterým mohl Mat celé klání opepřit a je škoda, že to neudělal. Když v minulosti srovnal stejný Golf GTD s Octavií RS TDI a BMW 120d, nechal na začátku dynamických srovnání vynulovat měření spotřeby u všech aut a Golf jej tehdy vyhrál s průměrem pouze 14,6 litru nafty na 100 km - velmi nízké číslo na chvíle dynamického trápení 200koňového auta. A když tehdy vyhrál o pár litrů nad jinými diesely, tentokrát by nad benziny zvítězil zcela jednoznačně.

Výsledek bohužel neznáme, z vlastních zkušeností s GTI ale odhadujeme, že jejich průměrná spotřeba při těchto disciplínách by se pohybovala mezi 25 a 30 litry benzinu na 100 km, rozdíl by byl nejméně 10litrový. Samozřejmě, GTD je také z celého tria jasně nejpomalejší, pomalé auto to ale není a poměrem výkonu a spotřeby určitě má co říci.


Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval - 1 - Skoda Octavia RS vs VW Golf GTI vs Ford Focus ST drag 2020 04Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval - 2 - Skoda Octavia RS vs VW Golf GTI vs Ford Focus ST drag 2020 05Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval - 3 - Skoda Octavia RS vs VW Golf GTI vs Ford Focus ST drag 2020 06
Souboj Volkswagenů Golf GTI, ... Foto: Volkswagen

Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval - 4 - Skoda Octavia RS TDI vs VW Golf GTD vs BMW 120d drag 04Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval - 5 - Skoda Octavia RS TDI vs VW Golf GTD vs BMW 120d drag 05Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval - 6 - Skoda Octavia RS TDI vs VW Golf GTD vs BMW 120d drag 06
...Golf GTD, ... Foto: Volkswagen

Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval - 7 - VW Golf GTI vs GTD vs GTI CS drag 01Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval - 8 - VW Golf GTI vs GTD vs GTI CS drag 02Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval - 9 - VW Golf GTI vs GTD vs GTI CS drag 03
...a Golf GTI Clubsport dynamicky jasně ovládl tento vůz. Ovšem po stránce spotřeby nepochybně nejvíce bodovat GTD, škoda, že neznáme přesný rozdíl. Foto: Volkswagen

Zdroj: Carwow@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše