Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bratrovražedný souboj tří VW skončil, jak musel, jednoho vítěze ale nejmenoval
4.8.2021 | Petr Miler
Když vedle sebe postavíte tři auta stejného výrobce s určitými technickými parametry, bylo by velmi neobvyklé, kdyby jejich vzájemné klání neskončilo v souladu s nimi. Jedno z nich jej ale přesto může zvládnout zásadně efektivněji.
Mat Watson z Carwow posílá do klání ve sprintech tolik aut, že už asi roupama neví, jaká další by srovnal. A tak tentokrát sáhl po triu, jejichž vzájemné srovnání má z podstaty velmi vyzpytatelné výsledky - Volkswagenech Golf GTI, GTD a GTI Clubsport.
Jde o úplně stejně velká auta vždy s pohonem předních kol a v tomto případě i automatickými převodovkami, která váží skoro stejně - nejlehčí je překvapivě GTI s 1 448 kg, nejtěžší nepřekvapivě GTD s 1 465 kg a opět překvapivě kdesi mezi se nachází GTI Clubsport s 1 461 kg. I tak jsou rozdíly minimální, větší diferenci tedy mohou způsobit jen výkony motoru - GTD má jen 200 koní, GTI 245 a Clubsport 300. Když se k tomu přidá, že poslední jmenovaný má ještě lepivější pneumatiky, je skutečné velmi nepravděpodobné, že by toto klání neovládl.
A tak jej ovládne, ve všech směrech. Sprint na 400 metrů zvládne za 13,4 sekundy, zatímco GTI potřebuje 14 s a GTD 15,1 s. Stejné schéma se pak opakuje v dalších soubojích - pružné zrychlení, letmý start, brzdění... To všechno nejlépe svědčí Clubsportu, který má ke všemu i lepší brzdy a zjevně také poněkud agresivnější naladění automatu DGS.
Je to ale ještě jeden aspekt, kterým mohl Mat celé klání opepřit a je škoda, že to neudělal. Když v minulosti srovnal stejný Golf GTD s Octavií RS TDI a BMW 120d, nechal na začátku dynamických srovnání vynulovat měření spotřeby u všech aut a Golf jej tehdy vyhrál s průměrem pouze 14,6 litru nafty na 100 km - velmi nízké číslo na chvíle dynamického trápení 200koňového auta. A když tehdy vyhrál o pár litrů nad jinými diesely, tentokrát by nad benziny zvítězil zcela jednoznačně.
Výsledek bohužel neznáme, z vlastních zkušeností s GTI ale odhadujeme, že jejich průměrná spotřeba při těchto disciplínách by se pohybovala mezi 25 a 30 litry benzinu na 100 km, rozdíl by byl nejméně 10litrový. Samozřejmě, GTD je také z celého tria jasně nejpomalejší, pomalé auto to ale není a poměrem výkonu a spotřeby určitě má co říci.
Souboj Volkswagenů Golf GTI, ... Foto: Volkswagen
...Golf GTD, ... Foto: Volkswagen
...a Golf GTI Clubsport dynamicky jasně ovládl tento vůz. Ovšem po stránce spotřeby nepochybně nejvíce bodovat GTD, škoda, že neznáme přesný rozdíl. Foto: Volkswagen
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 14 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před hodinou - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 4 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz