Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bucci Special: argentinský supersport má motor Zondy F, na výšku neměří ani metr
18.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Dvoumístný roadster se pyšní výkonem 600 koní při hmotnosti 1 100 kg. Na silnicích se neobjeví, prioritou Bucci je okruhové závodění.
Některé příběhy by se daly psát přes kopírák. Teba ten o argentinském supersportu Bucci Special, jež nápadně připomíná mexický model VUHL 05 nejen vzhledem, ale i zázemím. Stejně jako o pár tisíc kilometrů výše totiž i za jihoamerickým vozem stojí rodina, která se po několik dekád věnuje závodění. Ta argentinská však momentálně slaví dokonce sté výročí svého zapojení do hry, což z ní dělá opravdového specialistu. Ostatně, mezi její přátele či bývalé klienty patří třeba Juan Manuel Fangio či nedávno zesnulý José Froilán Gonzáles, což o renomé rodiny Bucci něco vypovídá.
Snad nejpozitivněji ale o firmě Scuderia Bucci vypovídá další argentinský rodák Horacio Pagani, který dodnes vzpomíná na model Dogo ze 70. let minulého století, jež jej přivedl k automobilové branži. Neměli bychom se proto divit, že se do projektu nového supersportu angažoval nejen jako divák, ale i poradce a po roce 2011, kdy zemřel šéf společnosti Clemar Bucci, i jako dodavatel některých komponentů. Model Bucci Special totiž používá 7,3litrový motor V12 AMG a šestistupňový manuál z italského supersportu Pagani Zonda F.
Oproti dárcovskému vozu ale ten argentinský dozajista nabídne působivější jízdní dynamiku, neboť výkon 600 koní je kombinován s hmotností pouhých 1 100 kg. O nízký odpor vzduchu se pak stará propracovaná aerodynamika a především miniaturní rozměry vozu - při čtyřmetrové délce má totiž na výšku jen pouhých 87 centimetrů. Přesné údaje ale Scuderia Bucci neudává, neboť jak je patrné z přiložených videí, do provozuschopného stavu má vůz ještě daleko.
Ještě vzdálenější je ovšem možnost sériové výroby. Podle Pabla Bucciho, který celý projekt dokončil jako poctu svému bratranci, totiž argentinská značka prozatím zdaleka neuvažuje o jakémkoliv prodeji a pokud, tak nikoli se silniční homologací. O ceně tak můžeme pouze spekulovat, jistotou je naopak další působení samotné firmy. Věnovat se totiž i nadále hodlá jen motorsportu a nikoliv tvorbě silničních modelů.






















Bucci Special bohužel do prodeje nedorazí. Firma projekt dotáhla do konce jen jako poctu svému zesnulému šéfovi, věnovat se ale nadále hodlá jen okruhovému závodění
Zdroj: Scuderia Bucci, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub