Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Budoucnost BMW M je v hybridech, o skákání dle pískání EU ale prý nejde
5.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příchod elektrifikace je dle technického viceprezidenta sportovní divize nevyhnutelný. Elektromotor a baterie však nesmí zvýšit hmotnost a umenšit zážitky.
Mnichovská automobilka již několikrát prohlásila, že divize BMW M není hybridizaci a elektrifikaci zrovna nakloněna. Podle technického viceprezidenta Dirka Hackera ale sportovní oddělení alokované v Garchingu do budoucna nic jiného nečeká. Rozhodně však nemáme počítat s příchodem plug-in hybridní techniky, která pomůže řešit stále přísnější emisní regulace. Jak se totiž ukázalo, nízká spotřeba či „bezemisní“ dojezd nepatří na seznam priorit klientely této divize.
„Zjistili jsme, že naši zákazníci netouží po jízdě bez spalovacího motoru,“ říká k celé záležitosti Hacker. Zároveň však dodává, že hybridní technice se majitelé sportovních vozů značky nebrání. „Chtějí ovšem vědět, zda dané změny povedou ke zlepšení výkonu.“ Ryzí elektromobil s písmenem M ve znaku je tedy minimálně pro nejbližší roky mimo hru, místo toho se BMW bude zabývat tím, zda je sportovní divize již připravena na adopci hybridního ústrojí.
Podle Hackera je přitom podstatná hlavně hmotnost, neboť technický viceprezident momentálně není ochoten přistoupit k obětování jízdních zážitků jen ve prospěch vyššího výkonu a nižší spotřeby. „Hmotnost je pro nás velmi důležitá. Nemyslím si, že dostat pod kapotu našich modelů co nejvyšší počet koní, je dobrým nápadem. Naší filozofií vždy byla ta správná rovnováha mezi výkonem a jízdními zážitky.“
Divize M se tedy momentálně bude zabývat hlavně tím, jak instalace elektromotoru a baterií ovlivní rozložení kilogramů mezi přední a zadní nápravu. A zároveň, zda hybridní technika také neposune ručičky vah až zbytečně nahoru. Pokud přitom budou v každém ohledu shledána negativa, pak se evidentně dočkáme dalšího vývoje na poli specifických strukturálních řešení. Jinými slovy, hybridní ústrojí bude kompenzovat více karbonu.
Dostaly tedy automobilky konečně dostaly rozum a již se nehrnou bezhlavě směrem, kterým je nutí kráčet Evropská unie a ostatní legislativy? A nebo jen stejný přístup halí do líbivějšího kabátu? To je otázka, na kterou odpoví jen čas - zatim nelze říci, že se BMW nevydalo na scestí, jímž násilná, neevoluční snaha o prosazování alternativního ústrojí, downsizingu a dalších podobných experimentů nepochybně je.





















Budoucí generace BMW M3 nejspíše již dorazí s hybridní technikou. Ta se ale má zaměřit na zvýšení výkonu, nikoliv snížení spotřeby a emisí či jízdu čistě na elektřinu
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
