Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron ostře řízené na okruhu se nevidí, je to letecký den svého druhu
20.5.2020 | Petr Prokopec
Bugatti jsou sice extrémně výkonná a rychlá auta, jejich luxusní charakter je ale předurčuje spíše k tomu, aby byla používána jako GT, nikoli jako sporťáky. Verze Chironu Pur Sport to chce změnit.
Spatřit Bugatti na okruhu se pomalu rovná zázraku. To může být pro leckoho překvapivé, neboť řeč je o automobilce produkující nejrychlejší hypersporty světa. Její minulost je navíc se závodními tratěmi úzce spojená, zvláště v kontextu s Eliškou Junkovou, českou závodnicí, která za volantem vozů z Molsheimu dosahovala mezinárodních úspěchů. Nicméně novodobé modely Veyron a Chiron jsou také luxusním zbožím, a tak více složí jako ozdoby promenád než právě okruhů.
O to více bychom si měli užít foto- a videodokumentaci, kterou automobilka aktuálně pustila do éteru a jenž mapuje testy nového provedení Pur Sport. Hned dva prototypy přitom zamířily do areálu Bilster Berg, jehož součástí je i okruh zahrnující 9 pravotočivých a 10 levotočivých zatáček. Mimo to je možné na trati dlouhé 4 207 metrů počítat také se 70metrovým převýšením, stejně jako s 44 místy, na kterých se okruh láme nahoru či dolů. Ze strany řidiče je tedy třeba nemalých schopností, které musí umocnit právě dokonalé naladění vozu.
Přesně o to se v Bilster Bergu snažila skupinka osmi techniků vedená šéfem vývoje Stefanem Ellrottem a šéfe vývoje šasí Jachinem Schwalbem. Počet lidí v týmu byl přitom omezen pravidly reagujícími na koronavirovou pandemii. I z toho důvodu se vlastně testování odehrálo v Německu a ve stejné zemi bude během následujících pár týdnů pokračovat. Zaměstnanci koncernu VW Group totiž mají s vývojem pokračovat také na Zeleném peklu, jak v roce 1960 překřtil Severní smyčku Nürburgringu Sir Jackie Stewart.
Ellrott přitom uvedl, že vývoj na okruhu je v případě verze Pur Sport velmi důležitý, neboť vůbec poprvé v historii Bugatti Chiron je možné v režimu Sport+ nastavit stabilizační kontrolu tak, aby vozu umožnila driftovat. „K vývoji této verze jsme přikročili v mnohem extrémnějším a radikálnějším módu. Je to perfektní vůz pro ty řidiče, kteří si chtějí užít jízdu v zatáčkách na limitu a chtějí cítit propojení s vozovkou pod nimi,“ uvádí dále šéf vývoje.
Schwalbe pak dodává, že změny v nastavení šasí jsou natolik zásadní, že dokonce i lidé, kteří jsou obeznámeni s běžným Chironem, cítí za volantem o poznání více zábavy. I proto je z vozu, který shodil 50 kilogramů a dostal do vínku i nově vyvinutou převodovku či motor s navýšeným maximem otáček, nelze snadno dostat. Tomu lze snadno věřit, zvláště v souladu s v úvodu zmíněnou skutečností, že spatřit Bugatti na okruhu se rovná zázraku. Video zachycující jízdu je tak zajímavou podívanou, zejména schopnost Chironu s lehkostí akcelerovat mezi šikanami je fascinující a vůz jí připomíná spíše letadlo než automobil.
My už jen můžeme dodat, že Chiron Pur Sport počítá nadále s výkonem 1 500 koní jako základní model, ovšem ony modifikace jej učinily živelnějším. Vyrobeno bude pouze 60 kusů, z nichž každý startuje na 3 milionech Eur (cca 82,3 mil. Kč). Akceptovat přitom takovou sumu nebude pro zákazníky Bugatti rozhodně problém. Nicméně i přes veškerý vývoj máme pocit, že většina produkce znovu skončí pouze ve vyhřívaných garážích.

























Prototypy Bugatti Chiron Pur Sport aktuálně prochází testy na okruhu Bilster Berg, vidět tahe auta v ostré akci je výjimečná příležitost
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva