Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Spartacus je opulentní SUV, na které bohatí čekají
23.7.2019 | Petr Prokopec
Superdrahá SUV jsou dnes receptem na okamžitý obchodní úspěch, značka z Molsheimu vůz s vyšší stavbou karoserie přesto zatím odmítá. Tady si můžete prohlédnout, jak by to mohlo vypadat, kdyby svůj názor změnila.
Bugatti je jednou z mála automobilek, které i v dnešní době tvrdošíjně odmítají SUV. Tedy alespoň tak můžeme soudit na základě slov šéfa značky Stephana Winkelmanna, dle kterého by takový model nekorespondoval s vnímáním značky a její historií. Zajímavé ovšem je, že něco podobného Winkelmann tvrdil i v době, kdy byl hlavou Lamborghini. Italská automobilka však v mezičase přivedla na trh model Urus, jehož prodeje dnes trhají rekordy. Jen díky SUV tak možná rozzuřený býk již letos nabere v rámci celkových registrací na své rohy vzpínajícího se koníka, což se dosud ještě nestalo.
Proč se Winkelmann příchodu SUV bránil, zvláště když Lamborghini svého času nabízelo model LM002, který byl ještě ortodoxnějším off-roadem? Podle současného šéfa Bugatti takový vůz „nemůže být nikdy opravdu luxusní“. Daleko větší šance na splnění onoho zadání měla sériová verze čtyřdveřového sedanu Estoque, o které se v dané době také poměrně hodně mluvilo. Právě Winkelmann byl jejím zastáncem, na rozdíl od SUV. Jak je ovšem vidno, zbytek vedení firmy nepřesvědčil a pro ni to bylo jedině dobře.
Z výše zmíněného vyplývá, že historie se může opakovat, třebaže Bugatti je na přeci jen vyšší úrovni než Lamborghini. Do značné míry jde o Olymp na čtyřech kolech, francouzsko-německé SUV by tedy muselo být naprostým vrcholem, co se týče luxusu, komfortu i jízdní dynamiky. Něco takového pak sice vyprodukovat lze, ovšem jen za pomoci velkých investic.
Koncern VW ovšem do Bugatti napěchoval enormní finance už dříve, a nyní spíše touží po tom, aby příjmy převyšovaly náklady, a nikoliv naopak. Dá se proto předpokládat, že do budoucna půjde vývoj spíše evoluční cestou, než aby došlo na revoluci. O SUV tedy zřejmě přijdeme, což by pár lidí mohlo oplakat. Zvláště pokud by novinka vypadla z oka neoficiálnímu návrhu, za který je zodpovědný Sajdin Osmancevic. Ten své kreaci dal jméno Spartacus.
Osmancevic se snažil, aby jeho novinka ladila s existujícím Bugatti Chiron. Zároveň se však nechal inspirovat i modely značky z 20. až 40. let minulého století. Kromě toho ovšem na jeho kreaci vidíme i vliv klasických „amerik“, stejně jako původních Volkswagenů Brouk přepracovaných na pouštní buginy. Vše přitom působí sladěně, ze záplavy současných SUV by tento vůz zcela jistě vystupoval.
Jak ovšem naznačují všechny indicie, na montážní linku se Spartacus či jemu podobný model spíše nedostane, i když by svět bohatých takové auto nepochybně ocenil. Zda je či není nad čím truchlit, posuďte sami...




Bugatti Spartacus by z davu současných SUV a crossoverů vyčuhovalo více než cokoliv jiného, výroba podobného vozu ale není příliš pravděpodobná
Ilustrace: Sajdin Osmancevic@Behance
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 10 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva