Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Special Edition: už je to tu zase
18.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mohlo by se zdát, že po vyprodání kupé a příchodu Grand Sportu v provedení Vitesse dá Bugatti s pseudozvláštními verzemi Veyronu na chvíli pokoj. Nedá.
Nic proti zvláštním edicím, ale musí být opravdu zvláštní. V případě Bugatti Veyron zůstává pochopitelně speciálním samotné auto, o jeho všemožných edicích už se to ale obvykle říci nedá. Nemáme zrovna na mysli ty jako ultrarychlý Super Sport, ale spíše takové, které se snaží prodat vůz díky jinému barevnému schématu a nic navíc nepřidávají.
Podobných verzí vytáhlo Bugatti snad už desítky. Nejprve v případě kupé, které se ale v mezičase stačilo vyprodat, později pak ve spojení s otevřeným Grand Sportem, který se prodával o poznání hůře. Mysleli jsme, že proud podobných „specialit” ustane poté, co se světu odhalil otevřený Grand Sport Vitesse s technikou již zmíněného Super Sportu, ale očividně se to nestane. Na jedné z právě probíhajících automobilových akcí v Pebble Beach totiž Bugatti vyrukuje s dalším podobným exemplářem, tentokrát postaveným právě na bázi Grand Sport Vitesse.
I takové vozy lze považovat za zajímavé, třeba když se jedná o edici L'Or Blanc, tentokrát je to ale pouze hra s barvami. Vůz ani nemá žádné zvláštní jméno, je to prostě Special Edition, a vyznačuje se tím, že horní část karoserie odívá do bíle barvy Bianco a spodní do modré New Light Blue. Podobnou kombinaci najdeme i na kolech, uvnitř pak kraluje béžová kůže Cognac opět s několika části v modrém provedení. Et c'est tout, mes amis, tedy pokud za zajímavé nepovažujete, že zmíněné schéma se odkazuje na historické Bugatti Typ 37A z roku 1928.
O pohon vozu se stará nezměněná technika, a tak pod kapotou najdeme nadále motor 7,9 W16 s čtveřicí turbodmychadel, který se stará o přísun až o 1 200 koní na kola, zrychlení na stovku za 2,6 sekundy a maximální rychlost 410 km/h. Pokud byste zatoužili přesně po tomto Veyronu Gran Sport Vitesse, pak si připravte přesně 1,74 milionu Eur, tedy necelých 44 milionů korun. Šťastnou cestu do Pebble Beach...




Angličané by řekli „not so special edition” Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 8 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 9 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 11 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva