Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC oficiálně: 408,84 km/h za 1,99 milionu Eur
11.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Předchozí únik fotografií a informací nelhal, poslední novinkou Bugatti je zvláštní verze Veyronu Grand Sport Vitesse s certifikovanou maximální rychlostí.
Na začátku tohoto týdne se nám chvíli zdálo, že na obzoru vidíme přízrak nového, superrychlého Bugatti, hned záhy se ale z nejasného avíza vyklubalo „jen” nové provedení současného Grand Sportu Vitesse. Tehdy jsme tak soudili na základě uniklých informací a fotografií, a tak jsme si nemohli být zcela jisti, jestli realita nakonec nebude poněkud odlišná, dnes ale můžeme s jistotou říci, že nikoli. Bugatti totiž odhalilo přesně to, co se dostalo ven předčasně - Veyron Grand Sport Vitesse WRC.
Pokud vás i napodruhé zmátla zkratka WRC, raději znovu dodáváme, že značí slova World Record Car, neboli auto, které zaznamenalo světový rekord. A čím je vlastně výjimečné, odlišné od dosavadní nabídky tohoto modelu Bugatti? To je velmi prosté, ničím. Ať čtu tiskovou zprávu automobilky jakýmkoli směrem, vidíme jen zmínku o tom, že „pro rekordní jízdu byl Vitesse oděn do výkonného dvoubarevného schématu sestávajícího z černé a oranžové, které dokonale vyjevuje jeho vnitřní kvality do vnějšího vzhledu.” Jinak zkrátka nic a to předpokládáme, že zákazníci si vůz budou moci vůz beztak navléci i do poněkud méně „výkonného” šatu.
Auto je tedy ve všech ohledech totožné s dosavadním Veyronem Grand Sport Vitesse a nejzajímavější je na jeho uvedení nakonec hlavně to, že přichází krátce po odnětí světového rychlostního rekordu Veyronu Super Sport. Bugatti tím o jeden rekord přišlo, ale právě provedení Vitesse WRC oslavuje zisk jiného - s 408,84 km/h se sundaným střešním panelem je to daleko nejrychlejší otevřený vůz světa. O certifikaci se tentokrát postaralo německé TÜV (když si guinessovci „zkazili”) a... a to je všechno, Vitesse WRC opravdu neznamená nic jiného než oslavu certifikované maximální rychlosti rok prodávaného auta bez jakýchkoli změn.
Je tedy otázkou, za co si v tomto případě chce nechat automobilka připlatit, neboť omezenou edici osmi kusů Grand Sport Vitesse World Record Car hodlá prodávat po 1,99 milionu Eur (cca 50 milionů Kč) bez lokální daně hned po premiéře na autosalonu v Šanghaji začínajícího na konci minulého týdne. Něco se možná najde, ale pokud to existuje, dostupné zprávy se o tom nezmiňují.
Pokud se pídíte po dalších informacích, můžeme ještě dodat vyjádření Anthonyho Liu, čínského závodního jezdce, který zmíněné rychlosti dosáhl na testovací trati Volkswagenu v Ehra-Lessien. „Je to velmi vzrušující moment. Už při našich trénincích jsme překonali rychlost 400 km/h, ale fakt, že jsem dokázal tuto neuvěřitelnou rychlost překročit znovu a ještě více, mě naplňuje pýchou. Auto je i při tak vysokých rychlostech neuvěřitelně stabilní a rychlé. S otevřenou střechou si můžete opravdu užít zvuku motoru a přitom jsem ani ve vysokých rychlostech nebyl vůbec obtěžován proudícím vzduchem,” řekl Liu ve zřetelně marketingové tónině.
Nechceme pochopitelně znevažovat jistě úžasné schopnosti Veyronu Vitesse, ale pokud má, a to má, Bugatti problém s rozprodáním veškeré plánované výroby otevřeného Grand Sportu, asi by na to mohlo jít chytřeji než s pomocí edice, která za peníze navíc přináší jen punc nejrychlejšího otevřeného auta světa, který ale přirozeně náleží i všem dalším vyrobeným exemplářům Vitesse, ať už doteď, nebo v budoucnu. Tohle nám zkrátka nedává velký smysl.

















Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC již na kvalitních oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- První Pole Position získal na BalatonRingu Marc Marquez 11:32
- Marquez těsně poražen Acostou včera 17:23
- Salač postoupil v Maďarsku přímo do Q2 včera 17:11
- Test Yamaha XSR 900 GP: kapotovaná nádhera včera 12:25
- Úvod na nové trati patřil Marcu Marquezovi včera 12:04
Nejčtenější články
Rodinný zázrak Renaultu pro 7 se ukázal v novém. Za pouhých 150 tisíc Kč nabízí ještě víc než dosud, bude to znovu hit
25.7.2025Chytněte se za hlavu. Šéf Audi ohlásil nový model a dokázal, že firma si z dosavadních selhání nevzala vůbec nic
25.7.2025Američané ukázali další možnou podobu budoucí Corvette, vypadá božsky
25.7.2025Technik Jaguaru a Astonu si splnil sen. Dal v práci výpověď, založil si vlastní automobilku a teď ukázal vlastní sporťák s motorem V12
25.7.2025Elektromobily i po letech na trhu dál katastroficky ztrácí hodnotu, majitelé čelí už po roce i víc než 40procentním propadům
26.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva