Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti vytáhlo tři svá nejrychlejší auta na okruh Formule 1, takto je běžně nevídáme
10.5.2019 | Mirek Mazal
Jsou to mašiny s výkony dalece přesahujícím hranici 1 000 koní, přesto s ním málokdo jezdí rychle, natož pak po okruhu. Právě proto chtělo Bugatti ukázat, že se jeho Chirony neztratí ani tady.
Bugatti Chiron je nejčastěji k vidění jako ozdoba unikátních sbírek, nebo v roli symbolu společenského postavení. Nejnovější model francouzské automobilky většinou září jako statická ozdoba významných akcí, což se úplně nezamlouvá vedení v Molsheimu. Aby výrobce přesvědčil veřejnost i o jiných přednostech obdivovaného hypersportu, vydalo se trio Bugatti pokořit domácí okruh Paul Ricard.
Ten leží 40 kilometrů od Marseille, čtrnáctkrát se zde konala Grand Prix Francie, loni se tam cirkus Formule 1 po téměř 20 letech vrátil. Monoposty F1 pro tentokráte nahradila trojice Chironů. Přítomná byla i vylepšená verze Sport, která proti sériovému provedení zhubla 18 kilogramů. Dodává se také s tužším odpružením, upraveným řízením, rafinovaným diferenciálem zadní nápravy a dynamickým vektorováním točivého momentu. Výkon šestnáctiválce zůstává nezměněn, osmilitrový reaktor dává 1 103 kW (1 500 koní) a 1 600 Nm točivého momentu.
Za volanty extrémně výkonných strojů se na 5,8 km dlouhé trati posadil Pierre-Henri Raphanel. Francouzský závodník si udělal jméno ve Formuli 1 a v soutěži 24 hodin v Le Mans. Později se stal zkušebním řidičem Bugatti a právě Raphanel v roce 2010 zlomil rychlostní rekord, když jel ve Veyronu Super Sport 431,072 km/h.
Jízda v přímce je pro Raphanela evidentně známou disciplínou, ale zkušený pilot dostal za úkol ukázat, že to Chiron umí i v zatáčkách. S odkazem na čas 1:30,11 ze závodního kola Lewise Hamiltona testovací jezdec na konci řekl: „Nejsme tak rychlí, protože závodní auto Formule 1 je postaveno mnohem nekompromisněji než Bugatti Chiron. Ale hypersportovní vůz nabízí více síly a především pohodlí.“
Chiron je „dokonalým vozidlem pro závodní dráhu, protože dosahuje skvělého vyvážení, a to mě znovu a znovu inspiruje. Existuje přímka mezi sportem, luxusem a komfortem. Ráno se můžete projet po závodní dráze a pak odpoledne zamířit na venkovské silnice vedoucí do města,“ rozplynul se jezdec Bugatti nad svým pracovním nástrojem. Z akce vznikly výjimečné fotografie, takto Bugatti opravdu nevídáme.








Tři Bugatti Chiron prošly zkouškou závodním okruhu Paul Ricard, nechyběla ani nejrychlejší verze Sport
Hypersporty protáhl testovací jezdec a rekordman Pierre-Henri Raphanel
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před hodinouFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva