Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BYD Han: čínský supersport je na cestě, stovku prý pokoří za 3,9 sekundy
21.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Číňané mají v hledáčku Ferrari California. Předčít jej ale zřejmě budou chtít hybridním ústrojím, které s elektromotorem spojí dvoulitrové turbo.
Čínské automobilky asi nikdo nemá spojené s výrobou supersportů a už vůbec ne takových, které by měly ohrozit zavedenou evropskou konkurenci. Značka BYD se však přesto o tento na první pohled nesplnitelný úkol pokusí, přičemž v hledáčku nemá nic menšího než Ferrari California a jeho schopnost akcelerovat z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Právě tak krátký čas totiž ke sprintu na stejnou hodnotu bude potřebovat její model, který je momentálně ve vývoji pod kódovým označením E9.
Do prodeje by přitom novinka měla dorazit již příští rok s názvem Han, což je jedno z tradičních čínských jmen. Celý svět jej ovšem má asociovaný s Hvězdnými válkami a slavným mezigalaktickým pašerákem, jehož si v původní trilogii zahrál Harrison Ford. Nedá se ovšem předpokládat, že by Číňané z této souvislosti cokoliv vytěžili - i když moderních technologií bychom se pod kapotou dočkat měli a cosi mezigalaktického má jejich stroj ve výsledku připomínat.
Momentálně sice nic není oficiálně potvrzené, podle všech dostupných informací však supersportovní Han bude pokračovat v cestě vytyčené sedanem Qin. Pohánět jej tak bude hybridní ústrojí, i když k přímému převzetí agregátu z loňské novinky asi nedojde. Při 1,5litrovém objemu a kombinovaném výkonu 301 koní totiž vůz potřebuje k akceleraci z klidu na stovku 5,9 sekundy.
Se supersportem by samozřejmě přišla nižší hmotnosti i lepší aerodynamika, ani tyto prvky však čas na polovinu nesníží. Spekuluje se tedy, že Han dostane dvoulitrové turbo, které automobilka připravuje pro své SUV a který v takovém modelu slibuje akceleraci na 100 km/h za 4,9 s. V tomto případě by totiž redukce kil a vylepšení odporu vzduchu danou sekundu srazit mohly.









Loňský hybridní sedan BYD Qin pohání kombinace elektromotoru a 1,5litrového motoru. Chystaný supersport ale zřejmě s dráty a cívkami spojí dvoulitrové turbo
Zdroj: ChinaCarTimes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 7 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Hasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před hodinouDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 2 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 4 hodinamiMajiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 5 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva