BYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu

Španělé začínají dovážet čínský elektromobil, který má ujet 280 km na nabití. Zrychlení na stovku mu ale trvá 15 sekund a stojí 1,3 milionu korun po dotaci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu

31.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Španělé začínají dovážet čínský elektromobil, který má ujet 280 km na nabití. Zrychlení na stovku mu ale trvá 15 sekund a stojí 1,3 milionu korun po dotaci.

I když je automobilka BYD v Evropě téměř neznámá, v Číně vyrábí ročně 1,2 milionu aut a spolupracuje s Daimlerem na vývoji elektromobilu. Ve Španělsku zanedlouho začne prodej elektromobilu e6.

Stroj s názvem e6 není zas takovou novinkou, na čínském trhu je již od roku 2009 a designem tedy moc nezaujme, zejména zepředu může trochu připomínat pětidveřovou verzi Fiatu Stilo z let 2001 až 2007. Čím by však zajímavý být mohl, je kapacita akumulátorů, která je oproti dnes prodávaných elektromobilům dvoj- až tronásobná. Oproti původně předpokládaným 48 kWh se navíc zvedne na 64 kWh, což by mělo při průměrné spotřebě 20 kWh/100 km (ekvivalent cca 7,7 litru benzinu na 100 km, to nezní nereálně) znamenat dojezd cca 320 km. BYD však nestaví vzdušné zámky a uvádí 280 km, kterých by neměl být až takový problém dosáhnout.

Doba nabíjení akumulátorů se pochopitelně odvíjí od dostupné přípojky. Použijete-li 10A zdroj, počítejte s 30hodinovou zastávkou na doplnění energie, vůz ale umí pracovat až s 63A zdrojem, kdy by se dobití mělo odehrát za cca pět hodin. BYD ale mluví i o dvouhodinovém intervalu, v takovém případě to ale bude chtít vyšší napětí než standardně předpokládaných 230 V.

Model e6 s délkou 4,56 metru představuje něco mezi hatchbackem a MPV a pojme pět cestujících. Ti však budou muset být celkem štíhlí, protože užitečná hmotnost tohoto stoje je jen 375 kg. Pohotovostní hmotnost přesahuje dvě tuny. Ty musí rozhýbat elektromotor o výkonu pouhých 119 koní a točivém momentu 440 Nm. Není se tak co divit, že zrychlení na stovku trvá 15 vteřin.

Jedním z hlavních problémů elektromobilů však stále je cena a ani BYD e6 jej zatím nedokáže uspokojivě vyřešit - s danými akumulátory ostatně není divu. Ve Španělsku tento stroj přijde i s daní na bezmála 55 tisíc eur, tedy necelých 1,5 milionu korun. Státní dotace srazí cenu ke 49 tisícům eur, tedy lehce přes 1,3 milionu korun. I to je však za pětimístný rodinný vůz prakticky neznámé značky astronomická částka.

Když už tu máme elektrickou e6, teoreticky by mohla být cesta do Evropy otevřená i výrazně zajímavějšímu Qinu Hybrid, který lze také nabíjet ze zásuvky, ale na kola posílá celkem 303 koní. Takovému stádu by byla částka 1,5 milionu korun lépe odpovídající.


BYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu - 1 - byd e6 ve spanelsku 01BYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu - 2 - byd e6 ve spanelsku 02BYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu - 3 - byd e6 ve spanelsku 02aBYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu - 4 - byd e6 ve spanelsku 03BYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu - 5 - byd e6 ve spanelsku 04BYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu - 6 - byd e6 ve spanelsku 05BYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu - 7 - byd e6 ve spanelsku 06BYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu - 8 - byd e6 ve spanelsku 07BYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu - 9 - byd e6 ve spanelsku 08BYD e6: čínský elektromobil dobývá Evropu, jde na to od jihu - 10 - byd e6 ve spanelsku 09
BYD e6 designem ani rychlostí neohromí, zákazníky chce lákat spíš dojezdem 280 km na jedno nabití.

Zdroj: Autoblog Spanish

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.