Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac XTS 2014: lehká modernizace přináší nový motor V6 turbo i více výbavy
15.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonná jednotka nového Cadillacu CTS zamířila i pod kapotu vlajkové lodi značky. Naladěna je ale na nižší výkon, prim zde totiž hraje komfort a luxus.
Cadillac se letos očividně rozhodl ukázat všem evropským a japonským výrobcům, že je třeba s ním počítat na všech frontách. I v českých showroomech jsme tak již na počátku roku mohli přivítat model ATS, jinak také rivala BMW 328i, stejně jako se v dubnu na newyorském autosalonu představil sedan CTS, tedy konkurence pro pětkový sedan mnichovské značky. Ta sebou dokonce přivezla nový 3,6litrový motor V6, díky čemuž se dala očekávat modernizace i u ostatních modelů značky. A to se skutečně děje, přičemž další novinkou v řadě je Cadillac XTS - vrcholný model, který je na trhu jen něco málo přes rok. Ovšem i navzdory tak krátkému působení není pohonná jednotka tím jediným, co bylo pro modelový rok 2014 změněno.
Než se ovšem dostaneme k modernizaci vzhledu a výbavy, připomeneme, co můžete pod kapotou sedanu XTS očekávat. Oproti modelu CTS byl totiž snížen výkon i točivý moment - namísto 420 koní a 583 Nm tak pod pravou nohu dostanete „jen“ 410 koní a 502 Nm. Důvod je ovšem prostý, neboť na sportovní vlastnosti se více zaměřuje právě CTS, zatímco pro XTS je prioritou komfort řidiče. Proto ostatně ve spojení s tímto motorem nic jiného než osmistupňový automat a pohon všech kol nedostanete.
Pokud vám ovšem stačí ještě klidnější jízda, ovšem ve velkém stylu, pak zvolit můžete pohonnou jednotku o stejném objemu i počtu válců, jen s atmosférickým plněním. V takovém případě byste měli mít k dispozici 308 koní a 359 Nm, což jsou hodnoty stále dostatečné k tomu, abyste přinutili ke slušnému tempu jak 1 800 kg hmotnosti modelu s předním pohonem, tak i nějakých 1,9 tuny, jež na vahách vykazuje verze vybavená (pro tuto verzi příplatkovým) systémem 4x4.
O přítomnosti přeplňovaného dvoulitru se tisková zpráva prozatím nezmiňuje, místo absence by za tím ovšem mohlo stát představení ryze americké verze XTS. Čtyřválec doplněný turbodmychadlem je totiž určen jen pro evropské prodeje. Je tedy možné, že zhruba na podzim, kdy by se americká novinka měla dostat i na Starý kontinent, tak Cadillac svou paletu ještě doplní o motor, který pod kapotou menšího ATS produkuje 272 koní.
S čím ovšem můžeme počítat stoprocentně již nyní, jsou elektronicky kontrolované tlumiče Magnetic Ride přizpůsobující nastavení podvozku stavu vozovky. Chybět pak samozřejmě nemohou (u výbav Premium a Platinum dokonce ve standardní výbavě) ani adaptivní světlomety Intellibeam, která automaticky přepínají mezi dálkovým a potkávacím svícením a dokážou osvětlit i zatáčky.
Jelikož jsme zmínili více komfortu, nepřekvapí u modelů s pohonem předních kol možnost volby automatického parkování, jež umožňuje nové elektrické řízení. Samozřejmostí jsou pak vylepšené prvky jako dřevěné obklady, ovladače nebo loketní opěrky, novinkou je neprůhledná clona střešního okna. Ideálem pro děti na zadních sedadlech je pak příplatkový zábavní systém s DVD.
Do amerického prodeje novinka zamíří již v létě, kdy Cadillac hodlá oznámit i ceny. Ty samozřejmě pro Evropu směroplatné nebudou, ve stejné době by ovšem značka mohla oznámit i uvedení modelu na Starém kontinentu. A to by již řadu lidí zajímat mohlo. Zvláště když se dá očekávat, že 5,2 metru dlouhý sedan nabídne za méně peněz více muziky než takové Audi, BMW či Mercedes-Benz.
Cadillac XTS dostal do modelového roku 2014 hlavně nový 3,6litrový motor V6 odladěný na 410 koní. Další změny jsou pak jen minoritní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva