Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokusy o spojení sporťáku a SUV dnes nejsou ničím výjimečným, do sfér Camalu Ramusa ale dosavadní šílení zatím nedokráčelo.
Již mnohokrát jsme zmiňovali, že nejrychleji rostoucím segmentem trhu jsou v posledních letech SUV a crossovery je křížící s čímkoli, co vás napadne. Z toho důvodu jejich výrobu spustily i ty značky, které jsme dosud měli spojeny spíše se sportovními vozy. Není proto problém sáhnout po mastodontech s logem Bentley či Porsche, do budoucna se novinkami, jež se světlou výškou rozhodně nedrží při zemi, pochlubí také Maserati nebo Lamborghini. Mimo to ovšem vznikají i zcela originální kreace, jakou je kupříkladu Zarooq Sand Racer.
Nově si pro změnu můžeme představit koncept Ramusa, což je jméno znějící Čechovi poněkud úsměvně, v Italštině ale značí ještěrku. Stojí za ním designové centrum Camal z italského Turína a má ambice stát se něčím dosud nevídaným - prvním hyper SUV, tedy hypersportovním SUV, obdobou LaFerrari a spol. na poli pseudoterénních aut.
Technika tomu odpovídá, ale vlastně jen na první pohled. Nese značku Bugatti, jenže ne toho současného, ale jeho předchozí inkarnace Romana Artioliho. Vůz tedy ve svých útrobách skrývá technické základy Bugatti EB110. Použito bylo nejen šasí a některé další komponenty, ale rovněž 3,5litrový přeplňovaný dvanáctiválec, který skrze šestistupňovou převodovku zásobuje zadní kola.
Není to ale vše, o posun blíže současnosti se u Ramusy stará ještě centrálně usazený elektromotor, který má pro změnu na starosti nápravu přední. Řeč je tedy o jisté formě elektronické čtyřkolky, jenž může počítat s celkovým výkonem 800 koní. To rozhodně není zanedbatelný výkon, pročež je nasnadě působivá jízdní dynamikou. Tu ovšem centrum Camal nezveřejnilo, přičemž spekulovat můžeme také o ryze „bezemisním“ dojezdu.
Víme ovšem, že novinka je 4 320 milimetrů dlouhá a 2 020 mm široká. Mimo to je vcelku nízká, neboť v tomto směru jí naměříme pouze 1 300 mm. Světlá výška však činí působivých 250 mm, pročež jsou řeči o hybridním sportovním crossoveru na místě. Při pohledu na nízkoprofilové pneumatiky si ovšem využitím vozu s plastovými a karbonovými panely karoserie mimo asfalt již nejsme příliš jisti.
Společnost Camal se netají tím, že by ráda spustila limitovanou výrobu dvoumístného „off-roadu“ a čeká, zda se objeví nějaká poptávka. Ze „starého Bugatti” stále existují nepoužité komponenty, které byly rozprodány po úpadku firmy a částečně byly použity pro servisní účely, částečně pro dostavbu dalších EB110 už bez loga Bugatti. Tento stroj by jim mohl vdechnout další život - odpověď na otázku, zda je to renesance nebo plýtvání dodnes výjimečnou technikou, už necháme na vás...




















Camal Ramusa nevypadá špatně, oslnit zvládá i výkonem. I tento stroj nakonec ukazuje, o kolik Bugatti EB110 předběhlo svou dobu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před hodinou
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před hodinou
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 2 hodinami
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 4 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
Živá témata na fóru
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 11.04. 10:10 - unusedchocolate
 - Dotazník na Autoservisy 11.04. 10:09 - unusedchocolate
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    