Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Camal Ramusa: první hyper SUV má 800 koní, techniku Bugatti
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokusy o spojení sporťáku a SUV dnes nejsou ničím výjimečným, do sfér Camalu Ramusa ale dosavadní šílení zatím nedokráčelo.
Již mnohokrát jsme zmiňovali, že nejrychleji rostoucím segmentem trhu jsou v posledních letech SUV a crossovery je křížící s čímkoli, co vás napadne. Z toho důvodu jejich výrobu spustily i ty značky, které jsme dosud měli spojeny spíše se sportovními vozy. Není proto problém sáhnout po mastodontech s logem Bentley či Porsche, do budoucna se novinkami, jež se světlou výškou rozhodně nedrží při zemi, pochlubí také Maserati nebo Lamborghini. Mimo to ovšem vznikají i zcela originální kreace, jakou je kupříkladu Zarooq Sand Racer.
Nově si pro změnu můžeme představit koncept Ramusa, což je jméno znějící Čechovi poněkud úsměvně, v Italštině ale značí ještěrku. Stojí za ním designové centrum Camal z italského Turína a má ambice stát se něčím dosud nevídaným - prvním hyper SUV, tedy hypersportovním SUV, obdobou LaFerrari a spol. na poli pseudoterénních aut.
Technika tomu odpovídá, ale vlastně jen na první pohled. Nese značku Bugatti, jenže ne toho současného, ale jeho předchozí inkarnace Romana Artioliho. Vůz tedy ve svých útrobách skrývá technické základy Bugatti EB110. Použito bylo nejen šasí a některé další komponenty, ale rovněž 3,5litrový přeplňovaný dvanáctiválec, který skrze šestistupňovou převodovku zásobuje zadní kola.
Není to ale vše, o posun blíže současnosti se u Ramusy stará ještě centrálně usazený elektromotor, který má pro změnu na starosti nápravu přední. Řeč je tedy o jisté formě elektronické čtyřkolky, jenž může počítat s celkovým výkonem 800 koní. To rozhodně není zanedbatelný výkon, pročež je nasnadě působivá jízdní dynamikou. Tu ovšem centrum Camal nezveřejnilo, přičemž spekulovat můžeme také o ryze „bezemisním“ dojezdu.
Víme ovšem, že novinka je 4 320 milimetrů dlouhá a 2 020 mm široká. Mimo to je vcelku nízká, neboť v tomto směru jí naměříme pouze 1 300 mm. Světlá výška však činí působivých 250 mm, pročež jsou řeči o hybridním sportovním crossoveru na místě. Při pohledu na nízkoprofilové pneumatiky si ovšem využitím vozu s plastovými a karbonovými panely karoserie mimo asfalt již nejsme příliš jisti.
Společnost Camal se netají tím, že by ráda spustila limitovanou výrobu dvoumístného „off-roadu“ a čeká, zda se objeví nějaká poptávka. Ze „starého Bugatti” stále existují nepoužité komponenty, které byly rozprodány po úpadku firmy a částečně byly použity pro servisní účely, částečně pro dostavbu dalších EB110 už bez loga Bugatti. Tento stroj by jim mohl vdechnout další život - odpověď na otázku, zda je to renesance nebo plýtvání dodnes výjimečnou technikou, už necháme na vás...




















Camal Ramusa nevypadá špatně, oslnit zvládá i výkonem. I tento stroj nakonec ukazuje, o kolik Bugatti EB110 předběhlo svou dobu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Stellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 3 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 4 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 6 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včera
Živá témata na fóru
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- IT poradna 06.17. 11:34 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch