Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čekáte na pick-up Mercedesu? Tento lze koupit už teď, zrovna stylovka to ale není
10.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na základech Mercedesu třídy G vznikl off-roadově užitkový extrém. Za svou výjimečnost si ale nechá zaplatit a dostat jej k nám nebude jen tak.
O pick-upech se v poslední době mluví opravdu často a více než hlasitě. Je to vskutku překvapivé, neboť se ještě před pár lety se jednalo o karosářský styl, po kterém v Evropě pomalu neštěkl ani pes. Nyní ale do daného segmentu míří stále více značek, přičemž jednou z nich je Mercedes. Ten nám nedávno představil novou třídu X, která je prezentována jako první prémiový pick-up světa.
Třícípá hvězda ale prozatím vytáhla pouze koncept, na sériové provedení je třeba ještě nějaký ten pátek vyčkat. Australské zastoupení Mercedesu se ovšem rozhodlo, že touhy fanoušků ukojí rychleji než německá centrála. Světlo světa proto spatřila unikátní verze třídy G, kterou už jen kvůli původu můžeme titulovat jako robustní nástroj pro pracující, nikoliv pro pozéry.
Model G 300 CDI startuje na 119 900 australských dolarech (cca 2,24 milionu korun) a již dle názvu lze pod jeho kapotou očekávat turbodiesel. Šestiválcová jednotka produkuje 184 koní a 400 Nm točivého momentu, jenž na všechna čtyři kola posílá pětistupňový automat. Standardně se přitom počítá s rozložením výkonu mezi nápravy v poměru 50:50.
Kromě dieselového agregátu najdeme ve výbavě vozu monitoring tlaku v pneumatikách, dvě 12voltové baterie či 96litrovou palivovou nádrž. Počítat lze také se 16palcovými litými koly obutými v off-roadových gumách o rozměru 265/75 nebo spartánským interiérem, jenž ovšem i přes užitkové zaměření zahrnuje klimatizaci nebo vinylový potah sedadel.
Již na první pohled lze pak u vozu očekávat stejně dobrou průchodnost terénem jako u základní třídy G. Nájezdový úhel vpředu tedy činí 38 stupňů, vzadu pak 35 stupňů. Mimo to zde máme 63,5centimetrovou brodivost, po stránce užitkové pak G 300 CDI pobere 2 085 kilogramů na korbu a 2 120 kg v případě přívěsu.


















Na pick-up Mercedesu nemusíte čekat ještě pár měsíců, vyrazit pro přepracovanou třídu G však musíte do Austrálie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
