Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Aveo sedan: čtyřdvířko i pro Evropu
8.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Chevrolet na letošním autosalonu v Detroitu ukázal světu model Sonic sedan, který nebyl ničím jiným, než novým Aveem s kufrem. V Ženevě se svého čtyřdvéřového Avea dočkají i Evropané.
Odhalení Avea sedan není po premiéře Sonicu žádným šokem, dokonce i uvolněné fotografie jsou stejné jako při lednové premiéře americké verze tohoto vozu. Podstatnou informací je tedy v prvé řadě to, že se sedan, což není v Evropě zrovna nejpopulárnější typ karoserie, bude v případě Aveo na starém kontinentu vůbec prodávat. Druhou pak to, s jakou technikou nastoupí. Ale vezměme to všechno pěkně po pořádku.
Aveo jsme vám coby hatchback představili již při jeho premiéře loni v Paříži, později jsme přidali i první videa s ním. Sedan od hatchbacku pochopitelně přebírá celou řadu designových prvků a při pohledu zepředu nabízí bez stejně dramatický vzhled se zdvojenými světlomety, dvojitou maskou chladiče a vcelku masivním předním nárazníkem. Výrazná je i stoupající linie boků karoserie, která spolu s lehce „vytaženými” lemy podběhů kol dodává vzhledem k jeho třídě a reálným možnostem snad až neadekvátně silácký styl. Sedan je ale díky celkem vkusně naroubované zádi přece jen kozervativnější a i Chevrolet očekává, že na rozdíl od hatchbacku osloví spíše starší klientelu.
Sedan je 4399 mm dlouhý a 1735 mm široký, díky čemuž je delší i širš, než současný model. Projevit by se to mělo i na vnitřním prostoru, který zatím můžeme posoudit z jediného čísla - 502 litrů prostoru pro náklad v základní konfigiuraci. To je na tak malý vůz jistě působivé číslo, přesto je třeba říci, že s přirozeně menším vstupním otvorem sedanu nebude jeho využití nejjednodušší.
Interiér Avea charakterizuje vcelku odvážný design, který reprezentuje i neobvyklý přístrojový štít v „motocyklovém“ stylu. Zajímavě působí i modré podsvícení prvků na středové konzoli. Automobilka k tomu slibuje i vysokou kvalitu materiálů, spoustu odkládacích prostorů a bohatou výbavu. Do standardu u Avea patří mj. elektronický posilovač řízení EPS, stabilizační systém ESC nebo protiblokovací systém brzd ABS. Za příplatek bude k dispozici třeba automatická klimatizace, kvalitní audiosystém s USB vstupem nebo Bluetooth rozhraní pro připojení externích zařízení.
Mezi motory najdeme čtyři zážehové a dva vznětové agregáty. Benzin chutná čtyřválcům 1,2 l o výkonech 70 k a 86 k, 1,4 l o výkonu 100 k a 1,6 l s 115 koňmi. Naftu má raději dvojice motorů 1,3 l naladěná na výkon 75 resp. 95 koní. Standardně jsou motory Avea spojeny s manuálními pěti- nebo šestistupňovými převodovkami podle typu motoru, na většině trhů bude možné si do modelů poháněných zážehovými motory 1,4 l a 1,6 l, objednat i šestistupňovou automatickou převodovkou, která se v modelu Chevrolet této kategorie nabízí vůbec poprvé.
Zdá se, že o Aveu sedan víme prakticky vše a do Ženevy se můžeme těšit pouze na živý kontakt s ním.










Chevrolet Aveo/Sonic sedan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Video zachytilo, jak řidič v plné rychlosti zasáhl autem vrtulník, to se hned tak nevidí
před 10 hodinami - Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
dnes - Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
17.1.2021 - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021
Nejčtenější články
- Ústup BMW ze slávy se zřetelně projevil už i ve volbě nejlepších rychlých hatchbacků dneška
21.12.2020 - Lada Niva 2021 je oficiálně venku a už se i vyrábí, vypadá překvapivě dobře
21.12.2020 - Němci dál vyvíjí pneumatiku budoucnosti, chytře snižuje spotřebu i zlepšuje jízdu
21.12.2020 - Drogový kartel na vánočním večírku rozdával auta za loajalitu, pak dorazila armáda
21.12.2020 - Škrty už nestačí, Mercedes v problémech trvale zavírá teprve 4 roky starou továrnu
21.12.2020 - Rusové chystají tahač s nejmodernějším pohonem, jeho použitelnost je u nich otázkou
21.12.2020 - K mání je po léta nejrychlejší obrněné auto světa, před útočníky prchá až 325 km/h
21.12.2020 - Jak dobře si drží cenu různá ojetá auta? Správnou volbou jde ušetřit spoustu peněz
21.12.2020 - První koronavirový krach významné automobilky je na spadnutí, je v nucené správě
21.12.2020 - Asi nejošklivější auto letošního roku odhalili Číňané, přesně v této podobě ho i prodávají
22.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 17:41 - _sulcik_
- Elektromobily a vse kolem nich 17:08 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 16:05 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 15:47 - ctrl_j
- Politický koutek 12:27 - Dix
- Offroad/SUV dělník do 150 10:22 - Snowman000
- Volkswagen obecne 09:42 - Snowman000
- Dálniční známka 2021 21:11 - Jenyk
- Nesvieti spiatočka 20:48 - hyundaiclub
- Koronavirus 13:18 - řidičBOB