Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s

O osmikvaltu Corvette už víme, až nyní se však dozvídáme konkrétní hodnoty zrychlení či spotřeby. Na stovce je o desetinu dříve a spálí o 0,4 l méně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s

21.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O osmikvaltu Corvette už víme, až nyní se však dozvídáme konkrétní hodnoty zrychlení či spotřeby. Na stovce je o desetinu dříve a spálí o 0,4 l méně.

Už delší dobu víme, že Chevy Corvette pro rok 2015 dostane do nabídky osmistupňový automat, který nahradí starší šestikvalt. Měl snížit jak spotřebu, tak i čas potřebný ke zrychlení z nuly na stovku. Chevrolet se holedbal, že novou převodovku postavil zcela sám a že bude umět řadit rychleji, než sedmistupňová dvouspojka PDK od Porsche; konkrétní čísla však neposkytl. Nyní už konečně víme, jak to se změnami je.

Začněme s tím podstatnějším - se zlepšením času zrychlení. S paketem Z51 ukrojí osmikvalt z času zrychlení na stovku jednu desetinu vteřiny, 'Vette 2015 to tedy bude trvat 3,7 s. Zlepšení na čtvrtmíli je stejné, z dvanácti vteřin se stalo 11,9. Vylepšení bylo dosaženo údajně zejména agresivnějším prvním převodovým stupněm. Tato čísla platí v případě použití standardního diferenciálu s poměrem 2,73:1.

Nová čísla spotřeby pro Corvette C7 2015 s osmistupňovým automatem jsou také o kousek lepší, ale jen mimo město. Tam si 6,2litrový osmiválec LT1 vezme 9,7 litru paliva na 100 km oproti dřívějším 10,1, teoretická úspora tedy činí 0,4 litru. Čísla spotřeby pro město a kombinaci, tedy 17,7, resp. 14,1 litru, zůstávají stejná.

K mimoměstskému snížení pomáhají nejen dva kvalty navíc, ale také jiný diferenciál - kdo si novou Corvette objedná s automatem a bez paketu Z51, dostane diferenciál s poměrem 2,41:1. Motor tedy ve 110 km/h bude točit o osm procent, tedy 123 otáček méně. Jak se v tomto případě změní zrychlení na stovku a čas na čtvrtmíli, zatím není známo, stejně jako ještě nejsou k dispozici údaje o spotřebě Corvette C7 s paketem Z51.

Pro ty, kteří preferují manuální převodovku, je stále k dispozici „seven-on-the-floor”, tedy standardní sedmistupňová ručně řazená skříň. V technických specifikacích takto vybavených Corvette se nic nemění, na stovce budou za 3,8 vteřiny a městská spotřeba zůstává na 16,6 litrech, mimoměstská na 9,7 litrech benzínu na 100 km.


Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 1 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 01Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 2 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 02Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 3 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 03Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 4 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 04Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 5 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 05Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 6 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 06Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 7 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 07Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 8 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 08Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 9 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 09Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 10 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 10Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 11 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 11Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 12 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 12Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 13 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 12aChevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 14 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 13Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 15 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 14Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 16 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 15Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 17 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 16Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 18 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 17Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 19 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 18Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 20 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 19Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 21 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 20Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 22 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 21Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 23 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 21aChevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 24 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 22Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 25 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 23Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 26 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 24Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 27 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 25Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 28 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 26Chevrolet Corvette C7 2015: Z51 je s 8st. automatem na stovce za 3,7 s - 29 - 2014 chevy corvette c7 dalsi foto 27
Chevrolet Corvette pro rok 2015 dostane nový automatický osmikvalt, který o trochu vylepší jak zrychlení, tak mimoměstskou spotřebu

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.