Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV

Řekněme, že jde o to poslední, na co bychom v takové situaci vsadili, ale v době plné přerozdělování může fungovat leccos. Dvojice relativně velkých SUV má nyní tříválcový hybrid.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV

22.4.2020 | Petr Prokopec

Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV

/

Foto: Land Rover

Řekněme, že jde o to poslední, na co bychom v takové situaci vsadili, ale v době plné přerozdělování může fungovat leccos. Dvojice relativně velkých SUV má nyní tříválcový hybrid.

Range Rover Evoque již ze své podstaty nemůže být lehkým vozem. Je sice pravdou, že jde o kompaktní a tedy nepříliš monstrózní SUV, ovšem zároveň je koncipováno jako luxusní. Již v základu tak na ručkách vah ukáže přes 1 700 kilo, a to zde mluvíme o verzi s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, pohonem předních kol a manuálem. Stačí však, abyste ruční řazení nahradili automatem a jednu poháněnou nápravu dvěma, a rázem jste již o více než 100 kg výše. Že tím trpí hlavně spotřeba, není třeba dodávat.

Nyní tedy Britové vyrukovali s novým provedením, u kterého lze jistojistě počítat s dalším navyšováním hmotnosti. Žíznivost však letěla dolů, a to vskutku radikálně. Dle automobilky si Evoque ve verzi P300e má říci pouze o 1,4 litru paliva na sto kilometrů. To je neuvěřitelně nízké číslo a zkušenosti naznačují, že v provozu bude nedosažitelné. Je to tak u všech vozů s elektrifikovaným ústrojím, což je podstata této nové varianty.

Pohon P300e totiž zajišťuje tříválec o objemu 1,5 l naladěný na 200 koní, kterému pomáhá elektromotor produkující dalších 109 koní. Výkonové špičky obou agregátů se zjevně potkávají v jednom bodu, má podle výrobce produkovat celkově 309 koní. Sprint na stovku tak zabere jen 6,4 sekundy, zatímco spotřeba byla vyčíslena na oněch 1,4 l/100 km. Stojí za tím přitom schopnost vozu ujet čistě na elektřinu 66 km maximální rychlosti 135 km/h.

Britové v případě hmotnosti zmiňují pouze tolik, že tříválcový motor je oproti dvoulitrovému čtyřválci o 37 kilo lehčí. O hmotnosti elektromotoru a baterií o kapacitě 15 kWh však už nehovoří. Baterie umožňují mnohem více než jen dvojí či trojí razantní sešlápnutí plynového pedálu, ovšem daných 66 km zvládnete urazit jen někdy, někde a navíc s velkým sebezapřením. Poté vám však na necelé dvě tuny zůstane především tříválec, což je na tak velké auto jistě kontroverzní volba. Britská automobilka se topí v problémech a je jistě odvážné sázet při pokusu o obrat na něco podobného.

Je nicméně jasné, proč Range Rover s touto verzí vyrukoval. Ona spotřeba je totiž v rámci emisí CO2 vyjádřena pouhými 32 gramy na kilometr, což je pouhá třetina požadovaného zpřísněného evropského limitu. Stačí tedy, aby značka udala pár exemplářů, a rázem se již nemusí obávat pokut ze strany EU. Otázkou však je, kolik zákazníků skočí na laboratorní špek a tříválcovou realitu. I proto Evoque P300e nepřichází na trh sám, ale v doprovodu Land Roveru Discovery Sport P300e.

I u něj je použito výše popsané hybridní ústrojí, jeho sprint na 100 km/h zabere 6,6 s, spotřeba vzrostla na 1,6 l a dojezd čistě na elektřinu poklesl na 62 km/h. Doba dobíjení se nicméně nemění, i nadále je tak možné počítat s nabitím na 80 % již po půl hodině při využití rychlodobíjecích stanic nebo s 2 hodinami a 12 minutami při zapojení vozu do nástěnného wallboxu.

Oba vozy jsou vybaveny trojicí jízdních režimů (Hybrid, EV a Save), přičemž vůči zbytku produkce se zvenčí liší zástrčkou na dobíjení a uvnitř pouze přidanou stránkou v palubním menu. Objednávky je pak možné zaslat dealerům již nyní, kdy však dorazí samotné vozy ke svým majitelům, zatím není přesně známo.


Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 1 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 01Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 2 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 02Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 3 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 03Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 4 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 04Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 5 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 05Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 6 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 06Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 7 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 07Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 8 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 08Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 9 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 09Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 10 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 10Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 11 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 11Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 12 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 12Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 13 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 13Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 14 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 14Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 15 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 15Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 16 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 16Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 17 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 17Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 18 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 18Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 19 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 19Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 20 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 20Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 21 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 21
Nový Range Rover Evoque P300e má v průměru jezdit za 1,4 litru na sto kilometrů...

Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 22 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 22Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 23 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 23Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 24 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 24Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 25 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 25Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 26 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 26Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 27 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 27Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 28 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 28Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 29 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 29Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 30 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 30Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 31 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 31Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 32 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 32Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 33 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 33Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 34 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 34Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 35 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 35Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 36 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 36Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 37 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 37Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 38 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 38Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 39 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 39Churavějící britská automobilka zkouší obrátit kormidlo dějin tříválcovými SUV - 40 - Range Rover Evoque P300e a Land Rover Discovery Sport P300e 40
...zatímco Land Rover Discovery Sport P300e má být jen o dvě deci paliva méně úsporný. Že realita bude u obou takřka dvoutunových SUV někde zcela jinde, snad ani nemusíme dodávat, zároveň si musí vystačit hlavně s malými tříválcovými motory

Zdroj: Land Rover

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše