Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané kopírují už i propadáky, Dojo Pioneer je klon Astonu Martin Cygnet
9.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský elektromobil sice dostal působivou masku, díky výkonu 13,4 koně ovšem zvládá pouze 40kilometrové tempo a sprint na 30 km/h za 9,6 sekundy.
O čínském automobilovém xeroxu již bylo sepsáno bezpočet článků, přičemž naposledy jsme tu měli kauzu spojenou s Landwindem X7. Tedy klonem Range Roveru Evoque, který zvedl šéfa britské značky ze židle. Tomu se asi může divit jen málokdo, neboť ve hře jsou nemalé prodeje. Plagiátorství je tak vlastně logické, zvláště když mu čínská vláda nečinně přihlíží či jej ještě všemožně skrytě podporuje. Asijské automobilky si však neberou na mušku jen krásné modely, jak nám dokázala vcelku neznámá značka Po Chun, která beze studu obšlehla BMW i3. Tedy vůz, jehož design asi jen málokoho dostane do kolen.
Nyní zde pro změnu máme kopii vozu, který nebyl zrovna úspěšný. Designéři Dojo Pioneer zřejmě měli dlouho v hledáčku Aston Martin Cygnet, tedy Britské mini, jež vzniklo překarosováním japonské Toyoty iQ. Po prodejní stránce přitom zrovna úspěšné nebylo. Jeho design je však přitažlivější než v případě BMW i3, což je zřejmě důvod, proč bylo ke kopírování přistoupeno. Máme tu tedy rozměrnou čelní masku, jež byla naroubována na jinak vcelku originální Dojo Cool Run. I když spojení „vcelku originální“ bychom měli dát do dvojitých uvozovek, neboť vůz pro změnu připomíná Nissan Micra.
Samotný Pioneer je přitom elektrickou variantou zmiňovaného modelu Cool Run, který pro změnu původně vznikl jako Chang'an BenBen Mini. V Číně je ovšem zažitou praxí, že řada značek prodává platformy s karoserií, do kterých si následně každý výrobce zabuduje svůj vlastní agregát. A právě na této bázi funguje kooperace automobilky Chang'an se značkou Jiangsu Daojue Industrial Corporation, jež stojí právě za modelem Pioneer.
Kuriózní na celé situaci je fakt, že Chang'an vytvořil konsorcium právě s Fordem, v jejímž rámci jsou vyráběny čínské verze modelů Fiesta a Mondeo. Prvnímu z nich přitom Dojo konkuruje, což by mohlo být vnímáno jako ne zrovna partnerský akt. S podobnými drobnostmi si ale v Číně příliš hlavu nelámou, však partner BMW přímo zkopíroval i mnichovskou X1.
Zákulisí ale již nechme být a pojďme se podívat na samotný elektromobil, který v rámci rozměrů počítá s délkou 3 520 milimetrů, šířkou 1 570 mm a výškou 1 490 mm. Hmotnost činí relativně nízkých 850 kilogramů, pročež asi nemusíme zdvihat obočí nad nepříliš výkonným motorem, jež produkuje pouhých 13,4 koně. Ty směřují na zadní kola, přičemž nejvyšší rychlost vozítka 40 km/h.
Jízdní dynamika tedy nebude zrovna silnou stránkou modelu, o čemž svědčí také akcelerace z klidu na 30 km/h, jež zabere 9,6 sekundy. Dojezd ale již představuje vcelku slušných 120 kilometrů, přičemž olověné baterie lze s rychlonabíječkou dobít na 80procentní kapacitu za pouhých 30 minut. V případě domácí zásuvky na 220 voltů je pak třeba počítat s osmihodinovým procesem.
Cena byla stanovena na 43 000 yuanů (cca 155 300 Kč), což i přes slabou dynamiku není zrovna tučná suma. Zvláště v porovnání se zmiňovaným čínským Fordem Fiesta, který startuje na částce 79 900 yuanů (288 850 Kč). Modrý ovál navíc na největším trhu světa prozatím žádný elektromobil nenabízí.
![Číňané kopírují už i propadáky, Dojo Pioneer je klon Astonu Martin Cygnet - 1 - Dojo Pioneer 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Číňané kopírují už i propadáky, Dojo Pioneer je klon Astonu Martin Cygnet - 2 - Dojo Pioneer 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Číňané kopírují už i propadáky, Dojo Pioneer je klon Astonu Martin Cygnet - 3 - Dojo Pioneer 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Číňané kopírují už i propadáky, Dojo Pioneer je klon Astonu Martin Cygnet - 4 - Dojo Pioneer 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Číňané kopírují už i propadáky, Dojo Pioneer je klon Astonu Martin Cygnet - 5 - Dojo Pioneer 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Dojo Pioneer je nepříliš výkonným čínským elektromobilem, který dostal vzhled inspirovaný Astonem Martin Cygnet
Po konstrukční stránce vůz vychází z modelu Cool Run, který je postaven na bázi Chang'anu BenBen Mini
Zdroj: CarNewsChina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před 5 hodinamiNepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
dnesStavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera
Nejnovější články
Favorizovaná levice jde do britských voleb s plánem hodným génia: Znovu zavést zákaz spalovacích aut od roku 2030
před 4 hodinamiVzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před 5 hodinamiCadillac v Le Mans vytáhl těžký kalibr, speciál s výkonem přes 670 koní a manuální převodovkou
před 7 hodinamiAmeričané, kteří o elektromobily nestojí, museli jen letos dát jejich kupcům přes 23 miliard, přesto prodeje stagnují
před 8 hodinamiRusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva