Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané kopírují už i propadáky, Dojo Pioneer je klon Astonu Martin Cygnet
9.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský elektromobil sice dostal působivou masku, díky výkonu 13,4 koně ovšem zvládá pouze 40kilometrové tempo a sprint na 30 km/h za 9,6 sekundy.
O čínském automobilovém xeroxu již bylo sepsáno bezpočet článků, přičemž naposledy jsme tu měli kauzu spojenou s Landwindem X7. Tedy klonem Range Roveru Evoque, který zvedl šéfa britské značky ze židle. Tomu se asi může divit jen málokdo, neboť ve hře jsou nemalé prodeje. Plagiátorství je tak vlastně logické, zvláště když mu čínská vláda nečinně přihlíží či jej ještě všemožně skrytě podporuje. Asijské automobilky si však neberou na mušku jen krásné modely, jak nám dokázala vcelku neznámá značka Po Chun, která beze studu obšlehla BMW i3. Tedy vůz, jehož design asi jen málokoho dostane do kolen.
Nyní zde pro změnu máme kopii vozu, který nebyl zrovna úspěšný. Designéři Dojo Pioneer zřejmě měli dlouho v hledáčku Aston Martin Cygnet, tedy Britské mini, jež vzniklo překarosováním japonské Toyoty iQ. Po prodejní stránce přitom zrovna úspěšné nebylo. Jeho design je však přitažlivější než v případě BMW i3, což je zřejmě důvod, proč bylo ke kopírování přistoupeno. Máme tu tedy rozměrnou čelní masku, jež byla naroubována na jinak vcelku originální Dojo Cool Run. I když spojení „vcelku originální“ bychom měli dát do dvojitých uvozovek, neboť vůz pro změnu připomíná Nissan Micra.
Samotný Pioneer je přitom elektrickou variantou zmiňovaného modelu Cool Run, který pro změnu původně vznikl jako Chang'an BenBen Mini. V Číně je ovšem zažitou praxí, že řada značek prodává platformy s karoserií, do kterých si následně každý výrobce zabuduje svůj vlastní agregát. A právě na této bázi funguje kooperace automobilky Chang'an se značkou Jiangsu Daojue Industrial Corporation, jež stojí právě za modelem Pioneer.
Kuriózní na celé situaci je fakt, že Chang'an vytvořil konsorcium právě s Fordem, v jejímž rámci jsou vyráběny čínské verze modelů Fiesta a Mondeo. Prvnímu z nich přitom Dojo konkuruje, což by mohlo být vnímáno jako ne zrovna partnerský akt. S podobnými drobnostmi si ale v Číně příliš hlavu nelámou, však partner BMW přímo zkopíroval i mnichovskou X1.
Zákulisí ale již nechme být a pojďme se podívat na samotný elektromobil, který v rámci rozměrů počítá s délkou 3 520 milimetrů, šířkou 1 570 mm a výškou 1 490 mm. Hmotnost činí relativně nízkých 850 kilogramů, pročež asi nemusíme zdvihat obočí nad nepříliš výkonným motorem, jež produkuje pouhých 13,4 koně. Ty směřují na zadní kola, přičemž nejvyšší rychlost vozítka 40 km/h.
Jízdní dynamika tedy nebude zrovna silnou stránkou modelu, o čemž svědčí také akcelerace z klidu na 30 km/h, jež zabere 9,6 sekundy. Dojezd ale již představuje vcelku slušných 120 kilometrů, přičemž olověné baterie lze s rychlonabíječkou dobít na 80procentní kapacitu za pouhých 30 minut. V případě domácí zásuvky na 220 voltů je pak třeba počítat s osmihodinovým procesem.
Cena byla stanovena na 43 000 yuanů (cca 155 300 Kč), což i přes slabou dynamiku není zrovna tučná suma. Zvláště v porovnání se zmiňovaným čínským Fordem Fiesta, který startuje na částce 79 900 yuanů (288 850 Kč). Modrý ovál navíc na největším trhu světa prozatím žádný elektromobil nenabízí.





Dojo Pioneer je nepříliš výkonným čínským elektromobilem, který dostal vzhled inspirovaný Astonem Martin Cygnet


Po konstrukční stránce vůz vychází z modelu Cool Run, který je postaven na bázi Chang'anu BenBen Mini
Zdroj: CarNewsChina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 11 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 6 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 7 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.05. 20:13 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:12 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
