Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané odhalili nejrychlejší magnetický vlak světa, v komfortu má jezdit 600 km/h
1.6.2019 | Mirek Mazal
Levitující souprava bojuje jen s odporem vzduchu a udržením stability. Při schopnosti pokořit metu 600 km/h může rychlostně konkurovat i menším letadlům.
Asijský kontinent bude v oblasti obou svých geopolitických velmocí časem protkán novými způsoby rychlé osobní dopravy. Úroveň železniční sítě roste v Číně i Rusku, příklady budiž megalomanská trať z Moskvy do Pekingu anebo vnitrostátní vysokorychlostní úsek z Petrohradu směr Moskva.
Budou to velmi rychlé tratě, Číňané ale chystají další akceleraci železniční dopravy prostřednictvím nejrychlejšího magnetického vlaku, který má první pasažéry svézt už v roce 2021. Na svědomí jej má asijská korporace Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), která měla předminulý rok zálusk na tuzemskou společnost Škoda Transportation, ale z nákupu sešlo. Plzeňská škodovka tak mohla patřit pod křídla mezinárodní korporace provozující nový vlak dosahující maximální rychlosti 600 km/h.
Cesta z Pekingu do Šanghaje by díky tomu měla být rychlejší než letadlem. Cesta vzduchem trvá dnes i s odbavením 4,5 hodiny, po kolejích mají lidé za dva roky dorazit do cíle o hodinu rychleji. Nikdo jiný na světě zatím nedokázal rozvážet lidi rychlejší soupravou na magnetickém polštáři.
První prototyp sjel z tovární linky CRRC v čínském městě Čching-tao. Typově se jedná o takzvaný maglev (zkratka z magnetic-levitation) čili stroj, který využívá odpudivé síly magnetického pole k pohybu těsně nad kolejemi. Proti vlaku působí pouze aerodynamický odpor, jinak novinku v podstatě nic nebrzdí v rozjezdu. Zdokonalení technických řešení trvalo Číňanům více než tři roky a uvedení do provozu bude předcházet vybudování testovacího areálu a nové továrny.
Technologie magnetické levitace přináší výhodu podobě maximálního využití rychlostního potenciálu. Bez potlačení gravitace se tradiční vlaky typu Šinkanzen mohou pohybovat rychlostí okolo 350 km/h. Japonci chtějí možnosti maglevů též posunout dále a slibují v roce 2027 mezi městy Tokio a Nagoja jezdit tempem až 505 km/h. Číňané chtějí být na 600 km/h ještě o šest let dříve a konstatují, že jejich nový vlak bude nejen mimořádně rychlý, ale i komfortní. Podívejte se zatím na záběry prototypu, od finálního provedení by neměl být příliš vzdálen.













Maglev z Číny má za dva roky jezdit závratnou rychlostí až 600 km/h a konkurovat tak leteckým spojům
Zdroj: CCTV English@Youtube
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před hodinou
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
