Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané odhalili nejrychlejší magnetický vlak světa, v komfortu má jezdit 600 km/h
1.6.2019 | Mirek Mazal
Levitující souprava bojuje jen s odporem vzduchu a udržením stability. Při schopnosti pokořit metu 600 km/h může rychlostně konkurovat i menším letadlům.
Asijský kontinent bude v oblasti obou svých geopolitických velmocí časem protkán novými způsoby rychlé osobní dopravy. Úroveň železniční sítě roste v Číně i Rusku, příklady budiž megalomanská trať z Moskvy do Pekingu anebo vnitrostátní vysokorychlostní úsek z Petrohradu směr Moskva.
Budou to velmi rychlé tratě, Číňané ale chystají další akceleraci železniční dopravy prostřednictvím nejrychlejšího magnetického vlaku, který má první pasažéry svézt už v roce 2021. Na svědomí jej má asijská korporace Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), která měla předminulý rok zálusk na tuzemskou společnost Škoda Transportation, ale z nákupu sešlo. Plzeňská škodovka tak mohla patřit pod křídla mezinárodní korporace provozující nový vlak dosahující maximální rychlosti 600 km/h.
Cesta z Pekingu do Šanghaje by díky tomu měla být rychlejší než letadlem. Cesta vzduchem trvá dnes i s odbavením 4,5 hodiny, po kolejích mají lidé za dva roky dorazit do cíle o hodinu rychleji. Nikdo jiný na světě zatím nedokázal rozvážet lidi rychlejší soupravou na magnetickém polštáři.
První prototyp sjel z tovární linky CRRC v čínském městě Čching-tao. Typově se jedná o takzvaný maglev (zkratka z magnetic-levitation) čili stroj, který využívá odpudivé síly magnetického pole k pohybu těsně nad kolejemi. Proti vlaku působí pouze aerodynamický odpor, jinak novinku v podstatě nic nebrzdí v rozjezdu. Zdokonalení technických řešení trvalo Číňanům více než tři roky a uvedení do provozu bude předcházet vybudování testovacího areálu a nové továrny.
Technologie magnetické levitace přináší výhodu podobě maximálního využití rychlostního potenciálu. Bez potlačení gravitace se tradiční vlaky typu Šinkanzen mohou pohybovat rychlostí okolo 350 km/h. Japonci chtějí možnosti maglevů též posunout dále a slibují v roce 2027 mezi městy Tokio a Nagoja jezdit tempem až 505 km/h. Číňané chtějí být na 600 km/h ještě o šest let dříve a konstatují, že jejich nový vlak bude nejen mimořádně rychlý, ale i komfortní. Podívejte se zatím na záběry prototypu, od finálního provedení by neměl být příliš vzdálen.













Maglev z Číny má za dva roky jezdit závratnou rychlostí až 600 km/h a konkurovat tak leteckým spojům
Zdroj: CCTV English@Youtube
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Ford s okamžitou platností zastavil prodej svého elektrického propadáku. Chybět bude málokomu, v Česku skoro nikomu
před hodinouJediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
včeraAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
včeraDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
včeraMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech. Proto značka přichází s další, to dá rozum
včera
Živá témata na fóru
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 06:26 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 06.19. 06:06 - delphin
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch